גל החום שהחל בסוף השבוע נמשך גם אתמול, ורבים מצאו מפלט בחופי הים עוד לפני הפתיחה הרשמית של עונת הרחצה ביום שישי. "האוויר עומד והחום בלתי נסבל, אז הגעתי להתרענן במים", סיפר אבי בן ה־35, שהגיע לחוף פרישמן בתל אביב. כבר בשעות הבוקר הגיעו תושבים ותיקים, ואחר כך נראו צעירים ומשפחות צעירות ממלאים את חופי הרחצה.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, גם היום (רביעי) יוסיף להיות שרבי ברוב אזורי הארץ, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך, בעיקר בדרום הארץ. משעות הלילה יחדור לאזורנו אוויר קריר יותר ולח, ומחר תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה.

ביום שישי בצפון הארץ צפוי טפטוף עד גשם מקומי קל. בדרום הארץ ינשבו רוחות ערות וייתכן אובך, ותחול ירידה נוספת במידות החום.במקביל בימים האחרונים נשלמת ההיערכות לקראת פתיחת עונת הרחצה. במד"א התריעו כי בעונת הרחצה הקודמת 40 בני אדם טבעו למוות, והוענק טיפול מציל חיים ל־208 בני אדם נוספים.

חובשים ופרמדיקים של מד"א יהיו פרושים בערי החוף ובתחנות הסמוכות למקורות המים באמבולנסים עם הנעה כפולה ובטרקטורונים מיוחדים, שיותאמו ויאובזרו במיוחד לצורכי מד"א באורות אדומים, בסירנה ובציוד מיוחד המתחבר לאלונקה. בעזרת הרכבים המיוחדים האלו ניתן יהיה לקצר את זמני ההגעה במקרים של טביעה או פציעה בחופי הים ולחלץ את הנפגע מהשטח החולי של החוף.

בתוך כך, מומחים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית המליצו על שורת כללי זהירות בעת השהות בים או בבריכת השחייה למניעת טביעה. גם אם הים נראה שקט, חשוב לא להתרחץ בחוף שאין בו תחנת רחצה פעילה; חשוב מאוד להישמע להוראות המציל, וחשוב להסביר לילדים את משמעותם של צבעי הדגלים בחוף כסימני אזהרה ואת הסכנות הטמונות ברחצה בים ללא השגחה.

חשוב לא להשאיר ילדים קטנים על שפת הים או בבריכה ללא השגחה - ילד שמסוגל לזחול מסוגל להגיע למים והוא עלול לטבוע גם במים רדודים ביותר.