היום (ראשון) יהיה בהיר גם כן ותחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

בשני צפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומס החום.

בשלישי תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות. ברוב אזורי הארץ ישררו עומסי חום כבדים. ברצועת החוף יהיה הביל.

ברביעי ברוב אזורי הארץ יוסיפו לשרור עומסי חום כבדים. ברצועת החוף יהיה הביל.

מזג אוויר קיצוני ממשיך להכות בעולם; גלי חום במספר מדינות

בתוך כך, שירות החיזוי של סין התריע כי גל החום הנוכחי צפוי להימשך עשרה ימים, וכי בחלק מהאזורים צפויים להישבר שיאי טמפרטורה. בחבל שינג'יאנג שבמערב המדינה הועלתה ההתרעה לרמה הגבוהה ביותר, כאשר בעיר טורפן נמדדו 43.2 מעלות ב־16:00 אחר הצהריים.

גם במזרח המדינה לא הייתה הקלה מהחום. בתחנה המטאורולוגית וונז'ו שבמחוז ג'ג'יאנג נרשמו 41.8 מעלות - יותר מהשיא הקודם של 41.7 מעלות מ־15 ביולי 2003, בעוד בתחנת מדידה במחוז פוג'יין נמדד שיא של 41.1 מעלות.

אנשים מתקררים בניו יורק מגל החום (צילום: רויטרס)
אנשים מתקררים בניו יורק מגל החום (צילום: רויטרס)

באירופה גל החום התמקד בסוף השבוע במרכז היבשת ובאזור הבלקנים, והוא צפוי להימשך גם בימים הקרובים. בחלקים נרחבים באיטליה נמדדו אתמול יותר מ־35 מעלות, כאשר בבולוניה דווח על 38 מעלות וברומא ובפירנצה נמדדו 35־36 מעלות. יותר מ־35 מעלות נמדדו גם בקרואטיה, בבוסניה והרצגובינה, בסרביה ובהונגריה.

גם בארה"ב כמאה מיליון תושבים מהחוף המזרחי עד החוף המערבי, כשליש מכלל האוכלוסייה, נמצאים תחת התרעות מפני מזג אוויר חם באופן קיצוני. החזאים התריעו כי הטמפרטורה בסנטרל פארק במנהטן צפויה להגיע היום ל־37 מעלות עם לחות גבוהה. גם באזורים נוספים בחוף המזרחי צפויות טמפרטורות גבוהות, אחרי שגל החום התקדם מכיוון טקסס, אוקלהומה ומרכז ארה"ב.

החום הכבד לא פוסח גם על אחד המקומות הקפואים בעולם. מדענים דיווחו כי הטמפרטורות החריגות גרמו להמסה של מיליארדי טונות של מים מהקרחונים בגרינלנד. הטמפרטורות בצפון גרינלנד נעו בשבוע שעבר סביב 15 מעלות - כ־12 מעלות יותר מהממוצע.