בזמן שבאירופה ובארה"ב מתמודדים עם מזג אוויר קיצוני, גם בישראל נערכים לגל חום נוסף בימים הקרובים. היום (שני) צפוי להמשיך להיות חם, צפויה עלייה קלה בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום, כאשר במישור החוף צפויים להרגיש לחות קיצונית במיוחד.

בשלישי לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות, ועומס החום צפוי להימשך בכל רחבי הארץ, כאשר גם ברביעי עומסי החם יימשכו ולחות קיצונית במיוחד תורגש במישור החוף.

שריפת ענק בקליפורניה, שיטפונות קטלניים בסין

בינתיים, ארה"ב ממשיכה לסבול ממזג האוויר הקיצוני. מצב חירום הוכרז בקליפורניה, לאחר שביומיים האחרונים נאבקים כ-2,000 כבאים עם שריפת ענק בפארק הלאומי יוסימיטי, שפרצה בעקבות עומס החום הקיצוני באזור. עד כה פונו מעל 3,000 תושבים מהאזור. 

באי היווני לסבוס פונו מאות תושבים ותיירים לאחר שריפת ענק שאיימה על כפרים והעלתה באש 26 מבנים. 50 כבאים ותשעה מטוס כיבוי פעלו לכיבוי השריפה, שפרצה ביום ראשון, כאשר במקביל התמודדו כ-320 כבאים עם שריפת ענק נוספת שפרצה בשבוע שעבר בפארק הלאומי דאדיה במדינה. 

השריפות בקליפורניה (צילום: REUTERS/David Swanson)
השריפות בקליפורניה (צילום: REUTERS/David Swanson)

ביום חמישי דווח על שריפות גם בטנריף שבספרד, מה שהוביל לפינויים של חלק מהתושבים. "זה מזעזע, אתה לא מצפה שיקרה משהו כזה", סיפרה אחת התושבות, שהוסיפה: "ארזנו מהר את המזוודות, ולקחנו את הילדים וחיות המחמד. זה קשה מאוד". שריפות נוספות פרצו בסוף השבוע בסלובניה ובצרפת. 

באופן דומה, גם בסין מדווחים על שטף בלתי פוסק של מצבי חירום מאז החלה עונת הגשמים, זאת לאחר שסופות גשמים הביאו להצפות של שטחים חקלאיים, כבישים ובתים ולמותם של עשרות בני אדם.

שריפה באי לסבוס ביוון (צילום: REUTERS/Elias Marcou)
שריפה באי לסבוס ביוון (צילום: REUTERS/Elias Marcou)

גלי החום בסין השפיעו על יותר מ-900 מיליון בני אדם (כ-64% מהאוכלוסייה), כאשר כל המחוזות הצפון-מזרחיים במדינה פרסמו אזהרות על טמפרטורות גבוהות. בשבועות האחרונים דיווחו 71 תחנות מדידה בסין על שבירת שיאי הטמפרטורות במחוזות השונים, לאחר שבאחד מהם נרשמו לא פחות מ-44 מעלות.