עומסי החום ומזג האוויר השרבי אתמול היו רק הסנונית להמשך השבוע. היום (שלישי) יהיה חם מעט מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ, והביל ברצועת החוף.

ברביעי לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. 

ביום חמישי תחול עליה קלה בטמפרטורות. תורגש הכבדה בעומס החום. חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

בשישי יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. יוסיפו לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

גל החום בישראל צפוי להפוך לקראת סוף השבוע לקשה עוד יותר. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. גם מחר לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר, אך ביום חמישי צפויה עלייה בטמפרטורות והכבדה בעומסי החום.

בשירות המטאורולוגי מתריעים כי יהיה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף, ואף ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים. על רקע גל החום, כאשר רבים מוצאים מפלט בחופי הרחצה אבל נרתעים מהמדוזות, ממליצה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה של שירותי בריאות כללית בפתח תקווה, על שורת דרכים לבילוי אלטרנטיבי בחופים.

הליכה על חוף הים יחפים: הליכה ברגליים יחפות מפתחת את התחושה של שרירי כפות הרגלים ביחס למרחב, ועל ידי כך מסייעת בשמירה על היציבות ועל חלוקת עומסים נכונה על פני כל השלד. לדבריה, מאחר שהחול הוא לא לגמרי ישר, הליכה עליו מסייעת לחיזוק ולתפקוד של המפרקים בכף הרגל, בקרסוליים ובברכיים. יתרון נוסף הוא השפעה שדומה לעיסוי, מה שמביא להמרצת הדם לכף הרגל, ולסיום ישנה הטבילה במי הים המלוחים, שמזרזת הסרת תאים מתים מכף הרגל.

תרגילי יוגה, מדיטציה ודמיון מודרך בחוף הים: "ליוגה יתרונות בריאותיים רבים שכוללים חיזוק והארכת שרירים, שיפור היציבות, הגמשת המפרקים ושמירה עליהם, וכן רוגע נפשי. בים האפקט מוגבר עוד יותר, כי הרעש של הגלים והמראה הנצחי של הים מסייע לגוף ולתודעה להירגע, ולכן ההשפעה של תרגילי היוגה והמדיטציה חזקה יותר", היא מסבירה.

ארוחת בוקר: להשלמת תחושת הבריאות, כדאי לפתוח בארוחת בוקר מזינה ובריאותית, המבוססת על ירקות טריים ופירות (למי שסובל מסוכרת אז לא להגזים עם הפירות). ניתן להוסיף גם סיבים תזונתיים כמו גרנולה, ולשתות הרבה מים.

מנוחה ורוגע: לנוח בכיסא עם ספר טוב או מוזיקה שאוהבים, ולנסות פשוט להשתחרר ממתחים ולהירגע. דבר זה מסייע לתחושת הבריאות הנפשית שלנו.

לבנות ארמונות בחול: עם הילדים או בלעדיהם, היצירתיות תתפתח ועמה גם המוטוריקה העדינה של הילדים, דמיון, עבודת צוות ותחושת סיפוק.

פעילות ספורטיבית כמו מטקות, צלחת מעופפת ומשחקי כדור שונים: היתרונות בכך הם שיפור הכושר הגופני ושחרור מתחים, וכל זה כשבסך הכל צריך ציוד בסיסי, לא יקר וזמין לכל.

אוויר טוב: חולי מחלת ריאות כרונית רבים (הסובלים מאסטמה או ממחלה חסימתית כרונית) מדווחים על הקלה בתחושת קוצר הנשימה כשהם בים, הסיבה ככל הנראה נובעת מהאוויר הלח והמלוח נטול זיהום האוויר שנמצא על חוף הים. ד"ר פלורנטין מזכירה שיש צורך לשמור על כללי ההגנה והבטיחות מקרני השמש.