הסופה "ברברה" מכה בישראל: המשקעים הרבים והרוחות העזות, שהגיעו אתמול באזורים שונים למשבים של כ-100 קמ"ש, גרמו לקריסות עצים ותמרורים, לחפצים שעפו באוויר ואפילו לנפגעים. כמו כן, הורגשו הפסקות חשמל רבות בשל נזקי הרוח בקווי מתח גבוה. עקב הגשמים הרבים, מפגש התעלות בירדן עלה היום (שלישי) על גדותיו. בנוסף שלג החל לרדת ברחבי המועצה האזורית גוש עציון. על פי נתוני המדידה של רשות המים, מפלס הכינרת עומד על 210.40-, עליה של 4 ס"מ ביממה האחרונה.

ניזוקתם מהסופה ברברה? כך תדעו אם יש לכם קייס לתביעה
הסופה "ברברה": לפחות שישה נפגעו בשל קריסת עץ, פיגומים קרסו בבניין באשדוד

מפל הבניאס. צילום: כרים איברהים, רשות הטבע והגנים

מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת, מסר כי "סופת 'ברברה' מתאפיינת במשבי רוחות עזים, שהגיעו ל-99 קמ"ש. הרוחות החזקות נשבו באזורים שונים, בעיקר באזורי הגליל והשומרון. אבל גם באזור המרכז היו לעיתים משבי רוחות חזקים, שגרמו לנזקים".

העץ שקרס בעקבות הרוחות באור יהודה  (צילום: דוברות מד''א)
העץ שקרס בעקבות הרוחות באור יהודה (צילום: דוברות מד''א)

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, מזג האוויר ימשיך להיות היום גשום לפרקים ומלווה בסופות רעמים יחידות מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בחרמון ובפסגות הגבוהות של הרי הצפון צפוי שלג וינשבו רוחות מערביות חזקות. בדרום צפוי להיות אובך.

בשירות המטאורלוגי מתריעים כי בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש כבד לשיטפונות וקיים גם חשש קל להצפות בעיקר במישור החוף הדרומי. בלילה צפויה להנמיך רום השלג בהרי הצפון והוא יתפשט לפסגות הגבוהות של הרי המרכז.

מפגש התעלות בירדן עלה על גדותיו (צילום: גיא קולר, רשות ניקוז ונחלים כנרת)
מפגש התעלות בירדן עלה על גדותיו (צילום: גיא קולר, רשות ניקוז ונחלים כנרת)

ברביעי יהיה גשם מקומי מצפון הארץ עד לצפון הנגב ובחרמון ימשיך לרדת שלג. בשעות הבוקר ייתכן שלג קל בפסגות הרי הצפון ובפסגות הגבוהות של הרי המרכז. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח יישאר החשש משיטפונות. משעות הצהריים הגשם והרוחות ייחלשו בהדרגה.

בחמישי צפויים גשמים מקומיים קלים בצפון הארץ ובמרכזה ויהיה קר מהרגיל.

בשישי תחול עלייה בטמפרטורות, אך עדיין הן יהיו נמוכות מהרגיל.