עובדה בלתי נמנעת בחיים היא שכולנו נתבגר, נזדקן, העור שלנו יתקמט והשיער שלנו יאפיר. אמנם אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי לעצור את תהליך ההזדקנות, אך יש כמה דרכים שבהן נוכל להזדקן בטוב ואף להרגיש צעירים יותר.

שרה הייתה מעורבת? פרטים חדשים ומפתיעים מתגובת הליכוד לדו"ח מירון
בקרוב: כך תשלחו ותקבלו הודעות מאפליקציות אחרות דרך וואטסאפ

אם את רוצה ללמוד איך להרגיש צעירה יותר ללא קשר לגילך, הנה כמה טיפים כיצד תוכלי להרגיש כך ולנצח את הפחד מההזדקנות.
 
אמצי את הפחדים שלך: כאשר מגיעים לשלב פרישה, רוב האנשים צפויים להאט את הקצב, בין אם מתוך בחירה או רצון. האטת הקצב עלולה ליצור מצב שבו פחדים רגילים יכולים לעלות ביתר שאת. לכן אם את רוצה להזדקן בשמחה, העצה שלי היא להתמודד עם הפחדים האלה כמה שיותר מוקדם. זה לא אומר לצאת איתם לקרב: הזמינו אותם לתה ופתחו דיאלוג.
 
צרי הרגלים יומיומיים עליזים: הרגלים הם דרך מצוינת להבטיח שתמשיכי לעשות את הבחירות החיוביות שאת צריכה. הנה כמה דוגמאות: הקדישי זמן ביום שלך בכדי להביע הכרת תודה על הדברים הטובים בחייך, צאי להליכה מהירה, רכיבה על אופניים או פעילות חיצונית מידי יום.
 
התייחסי לבעיות כאל הרפתקה: קל להיות מדוכדכת ולהרגיש כמו קורבן כשיש לך בעיות בריאותיות או בחלקים אחרים של חייך. בחרי להאמין שיש מתנה, יתרון ברוב הבעיות. התייחסי לקשיים האלה כמו שאת מתכונת לחופשת הרפתקאות: אספי מפות ומידע אחר, חפשי מדריך טוב והתייחסי ללמידה החדשה שאת צריכה כאתגר מעניין.
 
תבלי יותר זמן עם חברים: אחת הדרכים הטובות ביותר להרגיש צעירים יותר ולשמור על המוח שלך בריא היא לבלות יותר זמן עם חברים. תכנני מפגש שבועי בבית או לארוחת צהריים או ערב בחוץ. להיות חברתית יותר יכול גם לעזור להוריד כולסטרול ואת לחץ הדם שלך.

תבלי יותר עם חברים (צילום: אינג'אימג')
תבלי יותר עם חברים (צילום: אינג'אימג')

 
קחי שיעור: את אף פעם לא מבוגרת מידי ללמוד משהו חדש. בין אם את רוצה ללמוד שפה חדשה או ללמוד עוד על תחביב מסוים שלך, ישנם שיעורים זמינים באינטרנט או באופן אישי שיכולים לאפשר זאת. שיעור יכול להגביר את בריאות המוח ולהגביר את הכישורים החברתיים שלך, שניהם יכולים לגרום לך להרגיש צעירה יותר.
 
ACT YOUNG: הישארי ערה עד מאוחר, השתתפי בהופעה או שתי כוס יין שנייה. עשי דברים שמעוררים את האדרנלין שלך שיעזרו לך להרגיש חיה יותר. אנחנו יכולים להיות בישיבה כשאנחנו מתבגרים וזה, כשלעצמו, יכול לגרום לנו להרגיש הרבה יותר מבוגרים ממה שאנחנו באמת. תפעלי צעירה יותר ותתחילי להרגיש כך.
 
שמרי על השקפה חיובית: כולנו צריכות להתמודד עם הפסדים וחסרונות ככל שאנו מתבגרות. נוסף על כך, הקצב העצום, המורכבות והטכנולוגיות של חיי היומיום עלולים להוריד אותך, להחמיר עוד יותר על ידי המטח המתמיד של חדשות, פרסומות ומדיה חברתית, ולהותיר אותנו המומים וחסרי אונים. איך אנחנו יכולות להישאר מאושרות למרות כל הלחצים הללו שמושכים לכיוון השני? הנקודה הבסיסית היא שעלינו לבחור ללא הרף להאמין בחיוביות לגבי עצמינו, אנשים אחרים והעולם בכלל. נסי להמשיך לשים לב למחשבות ולרגשות שלך, ולהמשיך לבחור בחיוביות, כמו הכרת תודה והערכה על כל הדברים הטובים בעצמך ובחייך.
 
חייכי יותר: ללא ספק אחת הדרכים הקלות ביותר להרגיש צעירים יותר ולשפר את המראה שלך. חיוך משחרר אנדורפינים אשר נקראים לעתים קרובות הורמון "הרגשה טובה". חיוך גם עוזר להפחית מתח, להגביר את מצב הרוח ולהעניק לך יותר אנרגיה.
 
לסיכום, ההתבגרות שלנו לא אמורה להוביל לחיים חסרי הנאה. למעשה, אנשים רבים נהנים יותר ככל שהם מתבגרים ומגיעים לגיל הפרישה שלהם. הסיבה לכך בדרך כלל היא מכיוון שיש להם יותר זמן ליהנות מהחיים שלהם, לעסוק בתחביב או לטייל בעולם.
 
הכותבת היא מנהלת תרבות בדיור מוגן אחוזת פולג