שעות ספורות לפני העברת חוק "האיזוק האלקטרוני" לגברים אלימים, שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת השרים לחקיקה, ומחייב את הגברים לשאת על גופם איזוק אלקטרוני, שרת המשפטים והאישה היחידה בקבינט המדיני ביטחוני, איילת שקד, מספרת ל"מעריב אונליין" איך זה להיות אישה בפוליטיקה הישראלית, מדוע הצביעה נגד הקמת ועדה בעניין רצח נשים ומה דעתה על פסיקת העליון בעניין חלוקת קניין לאישה בוגדת.


האם בעבודה השוטפת את מרגישה את עובדת היותך אישה, בממשלה ובקבינט?
"זו שאלה די בלתי אפשרית. זה חלק ממי שאני: אמא, אישה. אני משקיעה במאבק בפוליגמיה, מאבק בזנות ובקידום נשים בכלל. המגדר שלי הוא חלק ממי שאני". 

האם יש סולידריות נשית בכנסת? 
"מצד אחד יש יוזמות משותפות. מאידך אני שמה לב שבאופן עצוב שאלו שתוקפות אותי הכי הרבה הם הנשים. יש מערכות יחסים טובות ועבודה על יוזמות נשיות משותפות, אבל כשיש תקיפה מהאופוזיציה מי שתוקף אותי הכי חזק אלו הנשים".

בעבר אמרת שאת רואה את עצמך כמודל פמיניסטי, האם זה מפריע או מתנגש עם עמדות חברייך למפלגת "הבית היהודי"?
"לא בכלל לא. אני נבחרתי בפריימריז במקום הראשון ואני חושבת שזה הכי מסמל את העמדות של הבוחרים מ'הבית היהודי'. אני מקבלת תמיכה גדולה מכל החברים של המפלגה. וזה בכלל לא התנגש אצלי".
 
מה את חושבת על מחאת הנשים שהתקיימה לפני כשבועיים?
"זה שהציבור משמיע קול על כל נושא זה דבר טוב ובריא. צריך לדעת שממשלת ישראל כן עושה דברים. זה נכון שלא כל התקציבים שהופנו לנושא השתמשו בהם. חלק מהנושאים תוקצבו והמשרדים אפילו לא השתמשו בכל התקציב שהועבר להם. ולכן בוודאי יש עוד מה לעשות, והנושא בוודאי חשוב והממשלה פועלת בעניין. את מדברת איתי עכשיו ואני עוד שעה שעתיים אני אמורה להעביר בוועדת שרים לחקיקה את חוק האיזוק האלקטרוני לדוגמה". 
 
הפגנת נשים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני


לאחרונה הצבעת עם הקואליציה נגד ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים. מדוע הצבעת נגד?
"תמיד הקואליציה מצביעה נגד כל הצעה ועדת חקירה של האופוזיציה. ככה אנחנו עובדים תמיד, כמעט בלי קשר לנושאים. אם יש נושא ספציפי שרוצים להעביר אותו אז מה שעושים זה שהאופוזיציה צריכה לשבת עם הקואליציה ביחד ולסכם את זה מראש. האופוזיציה לא עשתה את זה, לכן הם עשו את זה בעצם כתרגיל יחסי ציבור שהוא לגיטימי בפרלמנט. זה בסדר גמור, זה חלק מהמשחק. זה לא שבאמת נעצר משהו מהותי. יש ועדת שרים, ראש הממשלה עומד גם בראשה, נעשים דברים. אני חושבת שהתרגיל הזה היה תרגיל פרלמנטרי אבל כמו שאמרתי, זה לגמרי לגיטימי". 

שני שופטי עליון שאת מינית פסקו לאחרונה כי אישה שבגדה בבעלה לא תהיה זכאית למחצית מדירת המגורים, זה לא מדאיג אותך?
"זה לא על אישה שבגדה בבעלה. זו הייתה פסיקה בעניין יחסי ממון בין זוג שמתגרש. כל ה'פריים' שעשו לזה בתקשורת הוא מעוות לחלוטין. הייתה שם התייחסות לסמכות, כי בית המשפט העליון אמר שאין לו סמכות להתערב בפסיקה של בית הדין הרבני הגדול מכיון שהאחרון לא חרג מסמכותו.

המושג פייק ניוז קיבל משמעות חדשה מאז פרסום פסק הדין. רוב האמירות שנאמרו כלפי השופטים מעידות על היעדר קריאה פשוטה של פסק הדין. יוחסו לשופטים קביעות שכלל לא נאמרו ולצערי הציבור הרחב הוצף באמירות שקריות, וחבל. כך לא אמור להתנהל שיח ענייני, גם אם ביקורתי. מעבר לכך, הצביעות של חבריי בשמאל התגלתה במלא עזה. ההשתלחויות שלהם חצו כל גבול. כנראה שעצמאות בתי המשפט נגמרת בנקודה שבה הם לא מסכימים איתו. זו גם הנקודה הרלוונטית לבחון אם אי פעם באמת הם האמינו ברעיון הזה. לגופו של עניין, מדובר במחלוקת משפטית לגיטימית".