מהדורת החדשות של "כאן" געשה וסערה אתמול בערב: גאולה אבן סער הודיעה כי היא פורשת מהגשת המהדורה המרכזית. על פי הדיווחים, הסיכום המקדמי עם מנהליה היה כי אם יקרה מהלך דרמטי במערכה הפוליטית, שבגללו ייווצר ניגוד עניינים משמעותי בין תפקידה על המסך לתפקידה בבית, כרעייתו של הפוליטיקאי הבכיר גדעון סער, היא תפרוש. בכך נסתם הגולל על שנים של רינונים הכיצד מגישת חדשות יכולה להיות נשואה לפוליטיקאי בכיר, שחוק על שמו נרקם והולך בהצלחה פחותה או יתרה בימים אלו בכנסת.



רבים מן הסתם צקצקו בלשון והרימו גבה למראה עוד אישה שמוסרת את הקריירה שלה על מזבח הקריירה של בעלה. אבל אבן-סער היא לא עוד אישה ש"מוותרת" על קריירה לטובת בעלה. אבן היא אישה חזקה שיודעת מה היא רוצה. היא מגישה את המהדורה המרכזית של "כאן", לשעבר ערוץ 1, מגיל 25.



אבן-סער נולדה בחיפה להורים שעלו לישראל מווילנה שבליטא, אביה מיכאל היה רופא פסיכיאטר, ואמה פנינה אחות במקצועה. כשהייתה בת שש, עברה המשפחה לבת-ים, שם גדלה, בעקבות עבודתו של אביה כפסיכיאטר בבית החולים אברבנאל. את שירותה הצבאי עשתה אבן-סער בגלי צה"ל ושם למעשה החלה את הקריירה שלה, ככתבת ומגישת תוכניות אקטואליה. ב-1993 עברה לעבוד בערוץ הראשון, ובאוקטובר 1997, עם פרישתו הראשונה של חיים יבין מהערוץ הראשון, נבחרה אבן-סער לשדר את מהדורת מבט לחדשות, כאמור בגיל 25 בלבד.



כשיבין הוחזר לערוץ להגיש את המהדורה, נדחקה מהתפקיד ועברה להגיש את התוכנית "ערב חדש", מה שאומר שזו לא הפעם הראשונה שהיא משנה את הקריירה שלה לטובת גבר. אבל עם בעלה השני נראה שיש יחסים מורכבים ובעלי פרגון הדדי: גדעון סער ויתר, לדבריו, על הקריירה שלו, כשבחר שלא לרוץ לבחירות הקודמות למען הקריירה שלה. האם אנחנו מאמינים לו? זה כבר סיפור אחר.



אבן-סער שילמה מחיר ברבות השנים על הקשר שלה עם סער. בספטמבר 2014, בעקבות עימות בין אבן לבין מנהלת חטיבת החדשות בערוץ הראשון, אילה חסון, על רקע מגבלות שהוטלו עליה, הקשורות להיותה של אבן נשואה לשר הפנים דאז, גדעון סער, הושעתה אבן מהגשת התוכנית. כעבור כמה ימים בוטלה השעייתה, לאחר התפטרות בעלה מתפקיד שר הפנים, והודעתו על סיום פעילותו הפוליטית.



ואל תתבלבלו, גם כעת, לאחר התפטרותה הנוכחית, היא לא תשב בבית ותסרוג. ראשית, היא תמשיך לשאת בתפקידים אחרים ב"כאן". שנית, אבן-סער קיבלה את ההחלטה שלה ממקום של כוח ולא ממקום של חולשה. הגיע העת לבחור תורו של מי להיות במרכז הבמה, וכעת זה תורו של גדעון, והציניקנים יכולים להפריח בדיחות ועקיצות שנונות עד מחר. אבן-סער עוד לא אמרה את המילה האחרונה, מדובר באישה כשרונית חזקה ושאפתנית. אישה שמסמנת מטרה ומשיגה אותה. הפרישה שלה היא זמנית בלבד, אפשר להיות בטוחים שהיא עוד תחזור.