"אי אפשר שלא לאהוב אותה": חזות של מלאך ושל 'הבת של השכן', אך קילרית חסרת מעצורים, ערמומית שלשה בקלות נשיאי בית המשפט העליון ובכירים בתקשורת, שלא עוצרת בפני שום מכשול. צירוף התכונות הנדיר הזה יוצר את אחת הנשים המרתקות והמשפיעות ביותר בפוליטיקה, שרת המשפטים, איילת שקד.



שקד, שהקימה השבוע עם בן בריתה, נפתלי בנט, את מפלגת "הימין החדש", היא האישה החזקה ביותר היום בפוליטיקה הישראלית. השבוע היא נבחרה למקום השלישי בפרויקט מאה המשפיעים של "מעריב" לשנת 2018, האישה הראשונה ברשימה, קצת אחרי היועץ המשפטי לממשלה וראש הממשלה. ועכשיו, היא לא רק שרת המשפטים וחברת הקבינט המדיני-בטחוני, אלא גם מייסדת מפלגת הימין המסקרנת והמדוברת ביותר, שהקמתה הצליחה להפתיע את כולנו. מסיבות אלו, שקד היא לא בכדי אשת השבוע של "מעריב נשים".  



כדי לברר כיצד המהלך ישפיע על שקד, ומה הוא אומר מבחינתה, יצאנו לדבר עם הכתב המדיני הבכיר והפרשן בן כספית אודותיה. "ביום מן הימים יגיע היום בו שקד תצטרך לקבל את ההחלטה, והיא לא תוכל להיות מס' 2 של נפתלי בנט, אנחנו קרובים ליום הזה הרבה יותר", אומר כספית. "המהלך הזה של מפלגת הימין החדש נשען על הפופולריות שלה, וזה מבחן משמעותי מאד לפופולריות שלה. אם המהלך הזה ייכשל, זה יהיה יותר הכישלון שלה מאשר הכישלון שלו. עכשיו הם בודקים כמה היא שווה". 



מבחן הפופולריות. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90


נשמע עכשיו אמירות אחרות ממנה בהשוואה לתקופה של לפני המהלך? יותר מתונות?


"בתחום של הימין שמאל לא, הם יצטרכו לבסס את עצמם אפילו ימינה מביבי, אבל לגבי הלהט"בים למשל, אלי אוחנה, צביון השבת מבחינת התחבורה, כמובן שכן. נראה יותר ליברליזם". 



מה האתגר הכי גדול של שקד עכשיו?


"לפרוץ את תקרת הזכוכית. הם מנסים להמציא את עצמם מחדש, בפעם השנייה. וזה צל"ש או טר"ש - זה גם יכול להיות סוף הקריירה שלה. זה יכול להיגמר בכישלון חרוץ - 4-5 מנדטים זה סוף דרכה. אבל היא אמרה לי: 'לא משעמם איתנו'.



לאיזה תיק שקד תכוון? להמשיך במשפטים?


"אין תיק יותר נחשק למה שהיא מסמלת מהמשפטים. היא לא האמינה שהיא תקבל אותו בשעתו. קשה יהיה לראות אותה מקבלת משהו שהוא יותר. לשרת ביטחון היא לא מכוונת, וזה יותר משאת נפשו של נפתלי. היא יכולה ליהנות מתיק החוץ. למרות האנגלית הבסיסית שלה כל שרי המשפטים נפלו בקסמה, והגרמני ממש התאהב בה. חינוך, כלכלה הם גם אופציות, יש לה לאן להתפתח". 



גם אתה נמס כשאתה רואה אותה?


"אני לא מרגיש ככה עם הפז"מ שלי. אני מכיר אותה מהרגעים הראשונים שלה. עד היום אנחנו ביחד נגנבים ממה שקרה לה".



לסיכומו של דבר, אם היית צריך לבחור בין לסמוך עליה לבין לחשוש ממנה, מה אתה היית בוחר?


"שאלה קשה. למה אי אפשר גם וגם? אחד היתרונות הגדולים שלה שהפכו אותה למה שהיא, זה שהיא משרה תחושת אמינות מאוד מאוד נדירה בשביל פוליטיקאים. גם אנשים שלא נמנים על המחנה שלה, ויש רבים מאוד כאלה, סוג של סומכים עליה/מאמינים לה/רואים בה משהו חיובי, למרות שהיא מקדמת עמדות שמבחינתם הם מפלצתיות ממש".



"זה צירוף של כל מיני דברים: הלוק שלה - היא נראית כמו 'הבת של השכן הטוב', המאמי של כולם. היא מעוררת המון אמפטיה ואמון. אנשים לא מצליחים להבין שמאחורי הבחורה הזאת, שנראית כל כך כמו מישהי שלא יכולה לפגוע בזבוב, מסתתרת קילרית עם שיניים מאוד חדות, ערמומית מאוד, שיודעת לתפעל תקשורת ברמות הכי גבוהות, ולא רואה בעיניים. כולם יודעים: היא רוצחת אותנו, תוקעת לנו סכין בתוך הבטן, ואי אפשר לא לאהוב אותה. וזה הסיפור כולו".



"אי אפשר לא לאהוב אותה", שקד. צילום: מרק ישראל סלם


"היא לא דיווה, אבל כן מלכה"


זה לא סוד שהיכן שהשרה שקד עובדת, היא יוצרת סביבה מועדון מעריצים מקרב העובדים. כדי להבין מעט יותר על האישה המשפיעה ביותר בפוליטיקה דיברנו עם עובדת בכירה שעברה צמוד עם שקד בימים עברו, וסיפרה לנו מעט על האישיות שמאחורי הפוליטיקאית: "היא וורקהוליסטית ברמות. אחת הסיבות שלדעתי היא מצליחה היא שאין אצלה איפה ואיפה, היא רואה את כולם, את כל מי שרוצה לראות אותה ולהשמיע דעה היא מוצאת דרך לשמוע. היה בה משהו מאוד לא מתנשא ומאוד מחובר".



"בתור בוסית יש לה עור של פיל. היא מבינה מה המטרה ורואה אותה מול העיניים. היא גם רגישה ויודעת לברור את המלחמות ואת הדברים החשובים. להוציא את המוץ מהתבן. יש נטיה להגיד על נשים בוסיות שהם לא מפרגנות, צ'ילבות, אצלה זה ממש הפוך. היא יודעת לפרגן כשצריך. היא מייצרת סביבת עבודה מאוד נעימה. במשרד היא מאוד מוערכת גם אם לא מסכימים לדעות שלה. אם היו ספקות בהתחלה שהיא לא באה מרקע משפטי הם נעלמו מהר מאוד. היא חוקרת לעומק כל דבר. תשב עם שני הצדדים. יש כלפיה כבוד מיוחד כי היא לא בנאדם מתנשא. היא לא דיווה, מלכה כן". 



אז מה עתיד לקרות בשנה הבאה ובכנסת הקרובה לאיילת שקד, ואיזה מהפכים אנחנו עוד צפויים לראות בחייה? אלין שלמה, מתקשרת ונומרולוגית אומרת כי "במסע שלה שקד תעשה לעיתים טעויות של מהלכים נמהרים למדיי. היא ששה אל הקרב, דורסת ולא לוקחת אוויר. בחייה היא יכלה להיות בוררת בעולם האפור, פסיכולוגית או קואצ'רית. העיסוק העיקרי שלה בשנה הקרובה הוא הובלת מהלכים והנהגה. אנחנו נראה אותה דוחפת קדימה לתפקיד מרכזי ומשמעותי בכנסת הנוכחית. בעוד שלוש שנים מהיום היא תעבור מהפך כלשהו בחייה, שישפיע מאד על החלטותיה". 



לכתבות נוספות במדור הנשים של מעריב לחצו כאן