לקראת הבחירות הקרובות: "זה שיש עד היום 34 חברות כנסת וזה מספר שיא, זו תעודת עניות", אמרה היום (חמישי) יו"ר מרצ תמר זנדברג, בראיון לתכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM. זנדברג קראה לנשים להצביע למפלגות המבטיחות שוויון, ואף הציעה לקדם צעדים רגולטורים בנושא. באותה התכנית עלו לשיחה גם יו"ר נעמת גליה וולוך, וראש עיריית בית שמש הנכנסת עליזה וולך, ששיתפו את ה"אני מאמין" שלהן להתקדמות נשים בקריירה, והביעו את הערכתן לגבי מספר הנשים בכנסת ישראל לאחר הבחירות. 


תחילה דיברה וולך, שהביעה פסימיות לגבי מצב הנשים לאחר הבחירות: "אם אנחנו מסתכלים על הכנסת האחרונה, הגענו למספר שיא של נשים מאז קום המדינה. 35 חברות כנסת מתוך 120. כשאני מסתכלת על הסקרים בבחירות הבאות אני יודעת לחשב ולראות שהולכות להיות פחות חברות כנסת ממה שהיה בכנסת הנוכחית וזה מטריד אותי מאוד.



המפלגות שמקיימות הליכי בחירות מעדיפות שיעמדו בראשן גנרלים ואנשי עסקים והם בוחרים לעצמם את הרשימות ונשים לא נמצאות בתוך המעגל שלהם, ולא עושים את המאמץ הנוסף כדי לחפש אותן במעגלים נוספים. התאריך האחרון להגשת הרשימות הוא ה-20 לפברואר. במפלגות שעדיין ממנות את הרשימות לא מאוחר לגייס נשים במקומות גבוהים ולא לשים אותן כעלה תאנה על מנת שייכנסו לכנסת".



"לאישה יש כישורים מיוחדים, והיא יכולה להשתמש בהם ממקום של עוצמה"

עליזה בלוך,
ראש עיריית בית שמש, התייחסה לנושא השריונים בכנסת עבור נשים, ואמרה כי "אני חושבת שכל אחד שיכול להשפיע על המציאות צריך לעשות זאת בכל הכוח. כלל שיהיו יותר נשים כמודלים לילדים יש סיכוי שיגיעו עוד ועוד נשים. זה נכון שבמציאות שבה אנחנו מתמודדים יש מערכת שהיא ברובה גברית, גם בהנהלה, וזה נכון שנשים שרוצות להתמודד צריכות להצטיין. אני לא הייתי רוצה שישריינו אותי בגלל שאני אישה. אני רוצה שיבחרו בי בגלל מי שאני.



אני לא מאמינה בקסמים אלא בעבודה קשה, מי שרוצה להצליח צריך לעבוד קשה ולעבוד ישר. נדמה לנו לעיתים שכדי שנשים יצליחו הן צריכות להיות מישהו אחר ולהשתמש בכישורים נוספים. אני חושבת לאישה יש כישורים מיוחדים והיא יכולה להשתמש בהם ממקום של עוצמה. אני לא באה ממקום מתנצל אלא ממקום אמיתי. אני אומרת דברים באופן ברור אך גם באופן מחבק ומכיל. היכולת לחלק את העולם לשחור ולבן חלפה מהעולם והיכולת לראות סיטואציות רב ממדיות הם הסיפור עצמו".



עליזה בלוך. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



"60 חברות כנסת בממשלה הבאה"

ח"כ תמר זנדברג (מרצ),
התייחסה למצבן של הנשים בממשלה הנוכחית וקראה לקבל הבוחרים להצביע אחרת. "אני היחידה שעומדת בראש מפלגה וחוץ ממני יש עוד שתי נשים במקומות השניים במפלגות הבולטות. אני מסכימה עם העובדה שהרבה מהמנגנונים בישראל ובעולם משמרים את המצב הנוכחי וכך נשים הודרו במשך עשרות ומאות שנים. אני קוראת לכל מפלגה שיהיו בכנסת 60 חברות כנסת בממשלה הבאה. העובדה שהשיא הוא 34 חברות כנסת היא תעודת עניות לכולנו. נשים הן 51 אחוזים מהחברה. בשנת 2019 אין דבר כזה להקים מפלגה שיש בה כמעט רק גברים. זה כבר לא מקובל. הצביעו למפלגות שקוראות ומעודדות שוויון".