מחקר חדש חושף היום (שני) כי השיח ברשתות החברתיות (טוויטר ופייסבוק בעיקר) סביב מגישות החדשות בשלושת הערוצים הגדולים בארץ, יונית לוי, אילה חסון, תמר איש שלום וגאולה אבן סער (לפני התפטרותה כמגישה בתאגיד השידור "כאן"), לאורך שנת 2018, היה אלים וסקסיסטי והן ספגו באופן קבוע קללות וגידופים בהקשר למראה החיצוני שלהן, המיניות שלהן ובני זוגן.


המחקר נערך על ידי 'Vigo' ו'יפעת מידע תקשורתי', עבור כנס DIGIT2019, המתקיים היום, לעיתונות דיגיטלית בבית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי, ובשיתוף עם גוגל. המחקר מציין כי יונית לוי זוכה להיקפי השיח הגבוהים ביותר, ונתפסת באופן השלילי ביותר מבין המגישות - זאת בעיקר כיוון שהיא נתפסת על ידי הגולשים כ"שמאלנית". 

הגולשים נטו לגדף את לוי בעיקר בהקשרים מיניים וסקסיסטיים, כאשר הם התייחסו לרוב למראה החיצוני שלה ולמיניות שלה. בין שאר הקללות משתמשים הגולשים במילים "זונה", "כלבה", "עילגת", "כונפה" וכו'. 
 
גאולה אבן סער, שהתפטרה מתפקידה כמגישה עם ההודעה על הבחירות לכנסת, נתפסה בעת שהייתה מגישה כלוחמנית ותוקפנית, וספגה הערות רבות על אופן ההגשה והתגובות שלה לאירועים שונים. בנוסף, היא הואשמה פעמים רבות בקידום האינטרסים הפוליטיים של בן זוגה, גדעון סער.

תמר איש שלום לעומת זאת, היא המגישה בעלת אחוזי האהדה הגבוהים ביותר לפי המחקר, אך היא קיבלה את נתח השיח הקטן ביותר בשנה החולפת. בנוסף לכך, השיח סביב איש שלום נגע לרוב למראה החיצוני שלה, בדרך כלל בהקשר חיובי. 

רועי כ"ץ, יו"ר סדרת כנסי DIGIT לעיתונות דיגיטלית, אומר כי "הדומיננטיות הנשית בהגשת כל מהדורות החדשות המרכזיות בישראל, מביאה לשיח שנאה ברשת החברתית המתמקד בעיקר במיזוגניה, התנשאות והקטנה. זאת בנוסף להשתלחות הקבועה על רקע נטייה פוליטית לשמאל".