המתאגרפת האיראנית סאדאף חאמד, שהפכה בשבת האחרונה לאישה האיראנית הראשונה שהתחרתה בתחרות איגרוף רשמית, ואף ניצחה בה, הודיעה כי ביטלה היום (רביעי) את חזרתה לטהרן, זאת לאחר שנודע לה כי הוצא נגדה צו מעצר במדינתה, ככל הנראה כיוון שהתחרתה מבלי ללבוש חג'אב ובתחרות שאורגנה לא על ידי איראן אלא על ידי מאמנה האישי, מאייר מונשיפור. 


בשבת האחרונה כאמור ניצחה חאמד את המתאגרפת הצרפתית אן שובון בקרב שארגן עבורן המאמן מונשיפור, אזרח איראני גם הוא שקיבל גם כן צו מעצר בעקבות קיום התחרות. חאמד, המתאגרפת בת ה-24, חזרה לאחר התחרות לביתו של מונשיפור בצרפת, שהודיע היום גם הוא כי לא יחזור לאיראן עם חאמד כפי שתכנן. 

חאמד עם גביע הניצחון. צילום: רויטרס


תחרות האיגרוף בו התחרתה חאמד. צילום: רויטרס


איגוד האיגרוף של איראן מסר לפני יומיים כי התחרות בין הנשים לא אורגנה מטעמו ועל כן הארגון לא יישא באחריות על התחרות. בהודעה מטעם האיגוד נמסר עוד כי הנשים האיראניות מחויבות ללבוש חג'אב בכל עת, גם כאשר הן מתחרות בתחרות איגרוף בשטח המדינה ומחוץ לה. 
דובר שגרירות איראן בפריז אמר כי הוא קיבל בקשה לאשר את צו המעצר ולהגיב על החלטתה של חאמד ומאמנה שלא לחזור לאיראן. הדובר לא מסר שום דבר נוסף בתגובה. 

אישה לבושה חג'אב באיראן. צילום: רויטרס


לפני כיומיים נידונה אישה איראנית בשנות ה-20 לחייה למאסר של שנה שלמה בכלא, זאת כיוון שהפגינה בציבור מבלי ללבוש חג'אב. האישה, וידה מובאחדי נעצרה בחודש אוקטובר האחרון לאחר שהסירה את החג'אב מראשה בכיכר מרכזית בטהרן.

מובחאדי טענה להגנתה כי הסירה את החג'אב כמחאה על החוק במדינה, הכופה על כל הנשים האיראניות ללבוש את החג'אב, אך בית המשפט האיראני לא קיבל את טענתה והיא הואשמה בגין "עידוד שחיתות והפקרות", כשעונשה הוא כאמור מאסר בפועל למשך שנה.