בעקבות פרסום "מעריב" אמש, על כך שתלמידות בנס ציונה קיבלו הערת משמעת לאחר שהגיעו עם מכנסיים קצרים לבית הספר, כעת מתברר כי מדובר בתופעה רחבה הרבה יותר.

הגיעו אלינו מקרים רבים ממקומות שונים ברחבי הארץ, בהם תלמידות התבקשו להחליף מכנסיים או ללכת הביתה בגלל שהגיעו עם מכנסיים שלא באורך המתאים לפי מדיניות ביה"ס, וישנם בתי ספר שאף מגדילים ואוסרים על הבנות להגיע עם טייצים. יש לציין כי בתי ספר רבים קבעו בתקנון שאורך המכנסיים יהיה בקו הברכיים לשני המינים, אך אם אצל הבנות שמים על כך דגש, אצל הבנים בדרך כלל מעלימים עין ולא אוכפים זאת.

ל', תלמידת כיתה י"א מבית שמש, מספרת כי על חברתה בתחילת השנה נאסר להיכנס לבית הספר בגלל קרעים במכנסיים. "זה היה קרע לא כזה גדול, לשלוח תלמידה על דבר כזה לבית זה מוגזם, אפשר להגיד לה שהיא לא תגיע עם זה יותר אבל לא לשלוח הביתה. בבית הספר רשום לכולם שאסור מכנסיים מעל הברך, בנות בגלל זה בכלל לא באות עם מכנסיים קצרים אבל בנים שכן לובשים מכנסיים קצרים מגובה הברך, לא מעירים להם".

על חברתה היא אומרת כי "היא ממש לא הרגישה עם זה נעים ולא חזרה לבית הספר באותו היום. גם הבנים אמרו שזה לא הוגן ששלחו אותה הביתה, כי להם פחות מעירים על דברים כאלה".

ליאל מלכביץ׳, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אמרה כי "אנו מאמינים כי קוד הלבוש בבית הספר צריך להיות הולם והוגן כלפי שני המינים. אורך המכנסיים אצל בנות ונערות לא צריך להוות סמל למיניות ופתח ליצירת שערוריות בכותלי בית הספר. בחודשי הקיץ החמים קוד הלבוש לבנים ולבנות צריך להיות אחיד ושוויוני, ועל בתי הספר למנוע פגיעה על רקע מגדרי. קוד לבוש הוא עניין ראוי ומקובל, אך זאת כמובן רק כאשר מתייחס בצורה מכבדת הן לבנים והן לבנות".

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה לכך ואמרה כי "אני קוראת למשרד החינוך ולרשויות המקומיות לשים סוף לתופעה המחפירה הזאת ולהבטיח דרישות שוות מבנות ומבנים ללא קשר למגדר. לאחרונה, אין יום בו אנו לא מתעוררות לביטויי אפליה חדשים ודחיקת נשים מהמרחב הציבורי - במערכת החינוך ולא רק בה. בנות יכולות ללבוש מכנסיים קצרים בדיוק כמו שבנים יכולים - מדהים שמה שהיה אמור להיות מובן מאליו בישראל של שנת 2019 אינו כזה. אנו נמשיך לעמוד על זכותן של בנות ונשים ללבוש מה שתחפוצנה- בין אם מדובר במכנסיים קצרים או בשביס".