גיתית להב ושמרית לב, חברות ילדות ממושב שדה יעקב, השיקו לפני כמה חודשים אפליקציה בשם ShrinkMeApp, המסייעת לנשים וגברים לרדת במשקל בעזרת ליווי בזמן אמת של תזונאים. "החיבור שלי לנושא תזונה ואורח חיים בריא החל ממקום אישי כשהייתי בחטיבת הביניים", סיפרה לב, "היה לי אישו עם הגוף שלי, ובאזור גיל 13 רציתי לעשות דיאטה כדי להיכנס לבגד ים. לא ידעתי מה לעשות ונכנסתי לסחרור של דיאטות שהסתבכו, אבל לא הייתי קוראת לזה הפרעות אכילה כי באמת לא ידעתי מה לעשות כדי לרדת במשקל".
 
לדבריה, היא נחשפה בגיל צעיר להרצאה על תזונה. "הבנתי שצריך לאכול בריא כדי לרדת במשקל, והגוף צריך דלק לפעול. זה עשה לי סוג של סדר בראש ומאז התחלתי לחיות בריא". לב אמרה כי רצתה לעזור לאנשים אחרים: "כדי להגיע למצב שאפשר לשמור על המשקל בצורה תקינה לאורך זמן צריך להבין מה לאכול וגם לעשות עבודה מנטלית עם עצמך".


"לא צריך לחכות לתשובה", להב ולב. צילום: יח"צ
"לא צריך לחכות לתשובה", להב ולב. צילום: יח"צ

 
להב ציינה כי מעולם לא היה לה עניין עם המשקל שלה. "לפני כמה שנים חליתי בסרטן מסוג לימפומה, אובחנתי בדרגה 4 מיד אחרי לידת הילד השני שלי", סיפרה, "היו ימים שהלב שלי לא תפקד, מעצם זה שהגידול ישב עליו. "הייתי בטוחה שאני עומדת למות מחר, אבל אחרי שבוע אמרתי לבעלי שאני חייבת להתאפס. הבנתי שאין מצב שאני לא רואה את הילדים שלי הולכים לגן".
 

"עברתי הרבה טיפולים מצילי חיים, ואני מאמינה שיש המון כוח במנטליות ובפירוש שנותנים למציאות. ובאמת, החלמתי אחרי שישה שבועות", היא מוסיפה, "אני מביאה לאפליקציה את התחום של הפסיכולוגיה, והיא משלבת את העולמות של שתינו. מדובר בשירות של אימון אישי וליווי לניהול אורח חיים נכון וירידה במשקל. הלקוחות יכולים לבחור בין מדריכים שונים ולהתחיל תהליך פרטי של אחד על אחד".
 
"במקום תמונה של אדם רואים אוואטר בדמותו וישנה זמינות מלאה מתשע בבוקר עד תשע בערב", היא מוסיפה, "והמענה של המדריכים מהיר, כך שאם את במסעדה או בסופר ומתלבטת, אז את לא צריכה להתייבש עד שיענו לך. המדריכים שלנו מכירים את הלקוחות, כך שאם לא יצרתם קשר עם המדריך הוא יפנה אליך. המטופלים לא נופלים בין הכיסאות - זה חשוב מאוד בתחום הזה שיש בו אחוזי פרישה גבוהים, ולאנשים קשה להתמיד בדיאטות ובקבוצות הרזייה. פה מחזיקים אותך קצר, ואין לאן לברוח".