זהבית מוריסי, היא צעירה, יפה ועוצמתית שמנהלת אימפריית שיער בטרמינל סנטר אור יהודה, באזור האירפורט סיטי. אבל אל תתנו לאנרגיה ולהישגים שלה לבלבל אתכם, היא עבדה קשה כדי שבגיל 39 בלבד היא תחשב למומחית מספר אחת בארץ בהדבקת תוספות שיער ולמעצבת השיער של מלכות יופי וסלבס. היא פשוט נולדה לזה "תמיד שיחקתי בשיער של כל הבנות בשכונה, הייתי עושה תסרוקות ומטפחת. זה היה תמיד הייעוד שלי". 



"הייעוד שלי"


"אני מאמינה ששום דבר לא קורה סתם" אומרת מוריסי, "שהשתחררתי והתלבטתי מה לעשות, המפקד שלי, שאמא שלו עסקה בפאות, ראה כמה אני מתלהבת ואמר לי 'לכי אחרי החלומות שלך' ובעידודם נרשמתי. היה לי ברור שאני במקום הנכון. הייתה לי מורה בת 60 שהשפיעה עליי. היא התעקשה שיהיה לי תעודה סוג 3 שזו תעודה שמאפשרת לי לפתוח בית ספר, היא ראתה אז מה שאני לא הבנתי עוד".



עם סיום הלימודים היא השתלבה בלוריאל ומשם המשיכה להפקות טלוויזיה כמו "משחק החיים", "מיכאלה" ועוד.



לאורך הדרך היא לא הפסיקה להשתלם בארץ ובחו"ל והפכה למדריכה ב'לוריאל', לימים היא תהיה מדריכה בכירה, האשה הראשונה בישראל בתפקיד הזה "עד אלי היו רק מעצבי שיער גברים. כי אמרו שזה שוחק ולא מתאים לאשה. אני רק צריכה שיאתגרו אותי. מה פתאום שאשה לא תוכל לעשות את התפקיד הזה?!". 



בגיל 24 היא כבר פתחה את המקום הראשון שלה והפכה עצמאית "שכרתי וילה והקדשתי קומה למספרה, והתחלתי לעבוד". היא נישאה ונראה היה שהיא עלתה על דרך המלך, אלא שאז הסתבר שיש לה קשיים להיכנס להריון. אחרי טיפולי פוריות קשים בהם לכל אורך הדרך לא הפסיקה לעבוד "העבודה נתנה לי כח ושמרה לי על שפיות". הגיע ההריון המיוחל



"הסרטן נתן לי שיעור"


אחרי שנתיים, היא נכנסה שוב לתקופה קשה של טיפולים ארוכים ומתישים כדי להרות שוב " זה היה הריון קשה, שנעשה גרוע מיום ליום. הרגשתי נורא ואני רציתי חמישה ילדים. היה מאוד קשה לעבוד אבל לא רציתי לעזוב. ואז בשבוע 30 התחילו לי צירים, פקעה הרירית, הגעתי למיון, כמו שהתחילה הבדיקה התחיל לי דימום מוטרף, הזדעזעתי, הכל היה דם. התחילו להיכנס כל מיני רופאים לחדר והודיעו לי שיש לי גידול בגודל של 5.5 ס"מ בצוואר הרחם וחייבים לילד אותי, הסתבר שזה גידול סרטני ממש גדול ואי אפשר ליילד. הכניסו אותי לניתוח בהרדמה מלאה. לא ידעו אם יש עוד גידולים, ואיך אפשר לנתח, הרופאים בעצמם היו המומים ולא ידעו איך להתמודד עם זה, נלחמנו על הילד והוא נולד בשבוע 30. אצלי הגידול הלך וגדל. היה  לי תינוק פג ובמקביל אני התחלתי טיפולי כימו והייתי צריכה להתמודד עם הסרטן. הרופאים הודיעו לי שהדרך להציל אותי היא לכרות לי את הרחם. עכשיו כבר הבנתי למה היה לי קשה להיכנס להריון". 



לצמוח מהכאב


"אחרי חודשיים של כימו וניתוחים, הייתי במקום הכי נמוך שאפשר, נכנסתי הביתה, ועליתי למספרה, פתאום הרגשתי שאני נושמת לרווחה, אמרתי לעצמי 'זה מה שאני אוהבת לעשות, זה מה שאני רוצה לעשות וזה מה שאני הולכת לעשות בכל הכח'. הייתה לי שנה קשה עם הקרנות ותינוקות, אבל לקחתי החלטה שאני עוברת לבית יותר גדול, עם מקום וכניסה נפרדת למספרה שתהיה יותר גדולה. תוך 3 חודשים מכרתי את הבית, הגדלתי את ההלוואה, קניתי בית גדול עם מרתף ענק שבו פתחתי את המספרה, הגדלתי את העסק, הבאתי עובדים. במקביל, בעקבות הכימו הייתה לי נשירה. שאיבדתי את השיער שלי הבנתי שהמקצוע שלי הוא לא פחות מרפואה, להיות בלי שיער זה מום. מגיעות אלי בחורות עם טראומה, שהרסו להן את השיער, והן לא יוצאת מהבית, ואני יכולה לפתור להן את ומחזירה להן את השיער, אני מרגישה שה' נגע בי. אבל את ההבנה הזו יכולתי לקבל בעקבות הנשירה שלי".



המחשבה להיות בלי שיער גרמה לזהבית לחפש פתרונות "להיות בלי שיער פוגע בתחושת הבטחון של אשה. עברתי את כל החברות בשוק בניסיון להחזיר לעצמי את השיער. מצד אחד היו שנתנו לי מענה אבל זה לא היה מספיק, כי כל פתרונות תוספות השיער פגעו בשיער הטבעי שלי שניסה להחלים. לא הייתי מוכנה לעשות את זה לאחרות. התפיסה שלי היתה שאני קודם חייבת לשקם ולבנות את השיער ואם התוספות פוגעות בו אז זה לא שווה. לא התייאשתי, עד שגיליתי את המוצר שנקרא טייפאיט, שזו תוספת שיער לא על הלחמה אלא עם מדבקה".


זהבית מוריסי צילום: יח"צ
זהבית מוריסי צילום: יח"צ


עכשיו התחילה הצמיחה שלה באמת, "ראיתי שזה עושה לי טוב, שאני מצליחה להראות טוב וגם לשקם את צמיחת שיער שלי. רציתי להפיץ את הבשורה. זה יכול לעזור לעוד נשים. יצרתי קשר עם בעל החברה, למדתי ממנו את המוצר. הערתי ושיפרתי את המוצר. התחלנו לעבוד יחד. העברתי השתלמויות בארץ למעצבים על המוצר. מצאתי את התשובות שעזרו לי וממש הרגשתי שאני מפיצה בשורה. היה לי ביד את הפתרון לכל מי שסובלת מהשיער, שהשיער נשרף לה, שפגעו לה בשיער, היה לי ברור שכולן צריכות להכיר אותי כי אני יכולה לפתור כל בעיה בתחום הזה לא רק במראה המיידי אלא באמת כטיפול לאורך זמן שיניב תוצאות. זכיתי להצלחה מסחררת והתחילו להגיע אלי מכל הארץ". 



"הכאפה של החיים"


"בשיא ההצלחה, החלטתי שאני רוצה לעבור שלב ונסעתי לסין, לבדוק פתרונות נוספים לטייפאיט. ביום השני התקשרו אלי ואמרו לי שאחי התאום נפצע, הרגשתי שמשהו לא בסדר, התחננתי שיגיד לי מה קרה לאחי בסוף אמרו לי 'תחזרי הכי מהר שאת יכולה, שלומי מת. נפל עליו 2 טון זכוכית בזמן שרוקן מכולה', עזבתי הכל וחזרתי לארץ ישר להלוויה. אני יודעת היום שיש דברים שחייבים לעבור בחיים, אני יכולה להגיד היום על הסרטן תודה. הוא עשה את מי שאני, את התובנות שקיבלתי, היכולת לעזור לנשים אחרות.  עוד שהייתי חולה אמרתי שאני כנראה צריכה לעבור את זה כדי להבין, כדי לחוות את החוויה שאוכל לסייע לאחרות. אבל אחרי כל הטיפולי פוריות, הפלה, הסרטן, המוות של אחי הייתה כפה מזעזעת". 



מישהי אחרת אולי הייתה נשברת, לא  מוריסי "הבנתי כמה הזמן שלנו קצר, זו בחירה, אני יכולה לבחור להישאר במיטה. אין יותר קשה מאובדן, אבל קמתי מהשבעה ואמרתי לעצמי, עכשיו את קמה, והולכת להתאמן ולעבודה. הוא לא פה והחיים ממשיכים. באותו רגע  החלטתי שאני בחורת בחיים ושאני לא מחכה שמתישהו אני אגשים את החלומות שלי, אין זמן. והחלטתי לפתוח מקום ענק שיתן פתרון להכל. הרבה זמן רציתי לעבור, כבר היו לי חמישה עובדים והיה צפוף, אבל שאחי נפטר הודעתי שאני לא מחכה עם החלומות שלי".



כשאת מוכנה היקום מזמן לך את הדרך


"אני מעצבת להרבה סלבים, בחנוכה, לי גרינר שהיא לקוחה, הזמינה אותי אליה להדלקת נרות, בדרך אליה ראיתי שלט להשכרה על מבנה. הרגשתי את המקום הזה, אז התקשרתי לחבר בתחום הנדל"ן בשם נס. אני חושבת עכשיו אחורה, חנוכה, הלכתי להדלקת נרות, קוראים לו נס. זה היה נס החנוכה שלי. סיפרתי לו, הוא ניסה להניע אותי ואמר שזה יקר, אמרתי לו לא אכפת לי אני רוצה פגישה. למחרת הלכתי לראות את המקום. כמו שראיתי אותו ידעתי.  ברמה האנרגטית, זה המקום. באתי הביתה התחלתי להציב מספרים והבנתי שזה גדול עלי. קמתי בבוקר הדלקתי נר לאחי ואמרתי לו תן לי סימן. ואז ירדתי למטה דופק לי בדלת פקח, אמר שהתלוננו על רעש מהעסק והזמין אותי לבית משפט. 14 שנים עבדתי פה, מעולם לא הייתה אף תלונה מאף אחד, פתאום פקח?! הרמתי עיניים אמרתי לאחי: 'ביקשתי ממך סימן קטן, הלכת רחוק'. קיבלתי את הסימן שלי".



אם זה לא היה מספיק כסימן "רותם כהן, הזמר האהוב עליי, מאז שאחי נפטר לא שמעתי מוזיקה, בדיוק התקשר כי הוא שמע עלי ורצה תוספות לאמא שלו. ושהוא בא הוא אמר לי "איך אין לך מקום אחר?" ואמרתי לו שבדיוק אני פותחת והוא אמר לי אני אשיר בפתיחה שלך. ביום חתימת החוזה, הזמנתי את בעלי המקום לחנוכת העסק בעוד שבועיים, הוא צחק שאין סיכוי בשבועיים. הפועלים ישנו פה בלילה, אבל תוך שבוע המקום עבד כבר. ולפתיחה רותם באמת בא לשיר. אני מודה לבורא עולם כל יום". 



למה הדבקה?


המומחיות של מוריסי היא כל תחום השיקום של השיער מכימיה, דרך תוספות שיער ברמה בינלאומית. "אני מעבירה הדרכות למעל 50-60 מעצבי שיער, בשיטה של המדבקה אנשים מגיעים אלי מכל הארץ ללמוד ממני איך אני עובדת".



"המדבקה לא פוגעת בשיער. אחרי ששמים תוספות, השיער גדל, אז צריך להרים את התוספות, ואז שוברים את השיער של הלקוחה ולא נשאר שיער על הראש, עם המדבקה אני מרססת בשמן ואלכוהול וזהו, זה לא פוגע בשיער. אני חמש שנים עם המוצר, לונה מנסור, שימחה גואטה, לי גרינר, נסרין קדרי, קארין עליה, מלכת היופי, מלכת היופי האחרונה עכשיו פנתה אלי לעשות. זה הדבר הבא. כולן לקוחות של שמבינות את היתרון ושומרות על שיער בריא. תוספות מ 100% שיער טבעי, מגיעים אחת לחודשיים, מורידים מעלים בחזרה. ובמקביל לזה, אני משקמת לבחורה את השיער שלה".