הדר בסון, בת 40, אבל בחיי שהיא נראית הרבה פחות. אמא לשלוש בנות, נשואה ובעלת עסק משגשג במודיעין שנותן שירותי טיפוח ויופי לנשים מכל רחבי הארץ.



בסון תמיד חיבבה יופי ואסתטיקה, אבל לא ראתה בכך יותר מתחביב, אחרי הכל, הייתה לה כבר עבודה מסודרת ומאוד 'נחשבת' בהייטק, כאזרחית עובדת צה"ל ביחידה הטכנולוגית של המודיעין. ללימודי הקוסמטיקה היא הגיעה במקרה, בעקבות שיחה עם חברה, בסון חשבה שלא יזיק לה ללמוד משהו "בשביל הנשמה". היא מספרת "הרגשתי שאני חייבת משהו 'נשי' וממש התאהבתי מהשיעור הראשון. ממש לא חשבתי אז, שאעסוק בזה, אבל מצאתי את עצמי מחכה לשיעורים" כשהסתיימו הלימודים, הגעגו כדי להביע לטיפוח היה חזק ממנה "התחלתי לעבוד בלילות לקבל לקוחות. הייתי עובדת בהייטק כל יום עד עשר בלילה, מגיעה הביתה ומתחילה לטפל. כל היום חיכיתי כבר לחזור הביתה ולטפל. עבדתי משרה מלאה בהייטק, הייתי אמא לילדה ועדיין כל ערב טיפלתי. זה נראה הזוי, הייתי מתמלאת אנרגיה למחשבה שמגיעה לקוחה, לא חשוב  מה הייתה השעה. למזלי עד היום אני אוהבת את זה ומתמלאת באנרגיה". 



צריך רק לראות אותה במרכז שלה, כדי להבין שהיא אוהבת לטפח. למרות שיש לה עובדות, היא לא מוכנה להסתפק בניהול ומקפידה לעבוד יחד איתן "אם אתעסק רק בניהול בטיפול אני אנבל, חשוב לי להיות במגע עם העבודה ועם המטופלות". עם הזמן תוך כדי ג'ינגול בין קריירה תובענית, בית, בעל, ילדה וחוג לקוחות שהלך וגדל "התעניינתי בכל דבר חדש,  הבנתי שמצאתי את עצמי בקוסמטיקה, החלטתי לעזוב את הקריירה ולהתחיל בקטן בעסק שלי".



זה הפחדים שלהם


זה לא היה מהלך פשוט "האנשים הקרובים לי ניסו לשכנע אותי לוותר, הם היו בטוחים שאני טועה, חוץ מבעלי שמהרגע הראשון ועד היום האמין בי וראה כמה זה חשוב לי. אני בטוחה שבפנים הוא חשש איך נסתדר כלכלית, אבל לרגע הוא לא נתן לי להישבר, אמרתי לעצמי שאלה שמנסים להניע אותי דואגים לי, אבל זה מתוך החשש שלהם, זה לא קשור ליכולת שלי".



בסון יצאה לקריירה עצמאית כקוסמטיקאית. "המכשולים היו רבים, הרווחתי המון בהייטק ולהתחיל לחכות שלקוחות יגיעו בתחום שאני חדשה בו, גם לאבד את המעמד שהיה לי בעבודה. אבל לא ויתרתי, ידעתי שזה המקום שגורם לי לקום בשמחה בבוקר, הייתי מוכנה לכל מאמץ כדי לפרוץ".


הדר בסון צילום: רחלי פרידמן
הדר בסון צילום: רחלי פרידמן


אחרי שעבדה בבית והלקוחות זרמו, המקום נעשה קטן "החלטתי לפתוח את 'לה-גוף', חיפשתי מקום במודיעין, שכרתי בהתחלה חדר אחד במתחם קרוב לרכבת, ביגאל ידין 47, חדר אחד בין מרפאות. עבדתי מהבוקר עד הערב. התמלאתי באש ובאנרגיה, גיליתי שאני יכולה הכל. אני מרגישה שאני יכולה לטפס עוד למעלה ושזה אף פעם לא מספיק לי, הבנתי שהיכולות באות כי זה משהו שאני אוהבת באמת ואני מקפידה לעשות אותו הכי טוב שאפשר".



"לה גוף" ולנשמה


ההחלטה לפתוח במתחם הוכחה כמשתלמת "המקום ממוקם ממש שלוש דקות הליכה מתחנת הרכבת, והתחילו להגיע אלי לקוחות גם מחוץ למודיעין, מת"א, ירושלים ואפילו חיפה, הן שמעו וראו את התוצאות של מה שאני עושה, והגיעו" בסון הבינה שהיא צריכה להעניק  ללקוחות שלה מענה רחב יותר. כדי לתת להן את כל המעטפת מתחום האסתטיקה והיופי היא התרחבה והפכה מחדר למרכז גדול הכולל את כל טיפולי הקוסמטיקה, החל מפדיקור ומניקור, דרך מספרה, איפור, שיזוף בהתזה ועד שירותי הזרקת בוטוקס על ידי רופאה שיושבת במתחם. אבל עדיין, הלב של המקום אלה הטיפולים הקוסמטיים המיוחדים בהם בסון מתמחה, בתחום האנטי איג'יינג, טיפול באקנה והצערת העור". 



הבחירה בשם "לה גוף" הייתה מכוונת "אישה מטופחת היא מטופחת מכף רגל ועד ראש. רציתי לתת one stop shop. הבאתי הנה את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כל מה שהגוף צריך".



קשה להבין איך היא מצליחה לעשות הכל "היה לי חשוב לא לוותר לעצמי. אנחנו הנשים, יכולות הכל אם אנחנו רק רוצות. כשהחלטתי להתרחב ולגדול זה לא היה פשוט, לקחת עוד התחייבויות, התעקשתי. המזל שלי שאני עושה משהו מהלב, אז גם מהאתגרים נהניתי". היא מסבירה "הבנתי שאני חייבת לעשות סידרי עדיפויות, להיות ממוקדת. להשקיע במה שהכי חשוב  ולוותר על השאר, פשוט ישבתי והחלטתי איזה ויתורים אני עושה".



נתתי להן דוגמה אישית


זה לא תמיד קל לגדל בנות כשאת בפול הכוח מגדלת עסק "היו פעמים שהתכווץ לי הלב, היו נקודות שבירה, בעיקר בגלל הבנות. מכרנו את הבית שלנו ועברנו לגור מעל הקליניקה. כדי שאוכל לראות אותן כשהן בדרך מבית ספר. היום אני  גאה בהישג שלי והבנות שלי גאות בי, סימן שזה היה שווה. ברגעים הקשים הייתי אומרת לעצמי 'את נותנת להן דוגמה אישית, הן לומדות להגשים חלומות' וכשביתי האמצעית (14) הייתה צריכה לכתוב חיבור על דמות נשית שהיא מעריצה, היא כתבה עליי, היא אמרה 'את באמת המודל שלי' זה כל כך ריגש אותי. אני יודעת למה נשים מסוגלות להגיע. אני פוגשת המון נשים, זה מקומם אותי כשאני שומעת על כאלו שבוחרות להיות במקום קטן ומתרצות אי עשייה בילדים. כשאנחנו משאירות את המחשבות האלה בצד והולכות עם כל הלב על מה שאנחנו רוצות אנחנו יכולות להגיע לגבהים מטורפים".



להיות מטופחת זה סוג של טיפול רגשי


בעיני בסון טיפול קוסמטי הוא גם טיפול רגשי "יש לי ללקוחות שאומרות לי 'את כמו פסיכולוג אז עדיף לנו לבוא אלייך' כי כשאשה מרגישה טוב עם עצמה היא מרגישה עוצמתית והיא מקרינה את התחושה הזו החוצה. אשה שנראית טוב בעיני עצמה זו אשה שמשדרת הצלחה, היא הולכת אחרת, מקרינה משהו אחר". 



במרכז ללה גוף ישנם כל הטיפולים הקוסמטיים המקובלים ובנוסף טיפולים מתקדמים בהם שמה של בסון יצא למרחוק "לטיפולים כמו הליפטייניג, הצערת העור ללא ניתוח, מגיעות אלי לקוחות מכל מקום, מת"א, ירושלים וחיפה. הטיפולים האלה מאפשרים לי לעצור את הזמן, הן מגלות שהן יכולות לחכות עם הבוטוקס. אני עובדת איתן על החדרת קוקטייל סרומים לעור, רואים תוצאות כבר מהטיפול הראשון מתוך שישה. יש לי כאן רופאה ומתבצעים פה הזרקות אבל אני עושה כל מה שאני יכולה לעכב את השימוש וזה אפשרי. לבסון יש תוכנית ופרוטוקול טיפולי אותו היא פיתחה בעצמה והוא מותאם לעור של הלקוחה. השילוב הזה יוצר תוצאות מבטיחות וגבוהות מאוד".



אנחנו מסיימות את השיחה בשעה מאוחרת, אבל הדר בסון נשמעת באנרגיית שיא. היא מבקשת ממני "הכי חשוב לי שנשים יבינו שהן יכולות לעשות הכל! כשאנחנו עושות את מה שטוב ונכון לנו אנחנו יכולות למצוא דרך לעשות הכל בלי לוותר על האמהות שלנו ובלי לפגוע בזוגיות שלנו".