השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנכ”לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז’יבוז’ שלחו מכתב לשר החינוך רפי פרץ שבו הן קוראות לו ליישם תוכנית שנתית למניעת אלימות מינית בכל בתי הספר כבר בשנת הלימודים הקרובה. זאת בעקבות מקרי האונס שאירעו בשבוע האחרון. “אלימות מינית בקרב ילדים ובני נוער היא תופעה מעוררת דאגה, המחייבת אותנו לפעול על מנת למגרה בכל אמצעי העומד לרשותנו, ובכלל זה במסגרת מערכות החינוך והחינוך הלא פורמלי”, נאמר במכתב.
במשרד החינוך יש התייחסות לנושא בשיעור “כישורי חיים”. מדובר בשיעור של שעה־שעתיים שבועיות, תלוי בגיל, אשר בו עוסקים בין היתר בחוסן והתמודדות עם מצבי סיכון ובמיומנויות רגשיות. לטענת מדז’יבוז’ וגמליאל, יש להרחיב את העיסוק בנושא. “מניעת אלימות מינית חייבת להיות חלק מתוכנית הלימודים, ולא רק כדי לעודד ילדות וילדים לדווח ולהתלונן, אלא גם כדי לחנך נגד מעשי אלימות ולחדד את גבולות המותר והאסור”, ציינה עוד גמליאל.
ואילו מדז’יבוז’ הוסיפה: “יש מקום חשוב ומשמעותי למערכת החינוך במאבק באלימות מינית, ואנחנו חייבות וחייבים לנקוט את כל האמצעים כדי לחזק את התוכנית למניעת אלימות מינית בקרב ילדים ונוער ולפעול לקידום עתיד בלי אלימות”.