רופאה של רים מהנא נדהם כשבישרה לו על החלטתה. "הקפאת ביציות במצרים?" תהה הדוקטור. "זו הפעם הראשונה שמישהי במדינה ביקשה את זה. מוזר מאוד".

ההחלטה של הצעירה המצרייה והפומבי שנתנה לה ברשתות החברתיות עוררו דיון ציבורי בארץ הנילוס. "מה זה אומר שהקפאתי את הביציות שלי? מדובר בהזרקת חומר להאצת הפרשת הביציות בזמן קצר", הסבירה מהנא. "לאחר מכן, דרך שלושה חורים קטנים בבטן, שואבים את הביציות. זה לא משאיר צלקות. שמים את הביציות במקפיא, ואפשר להשתמש בהן עד 20 שנה".

מדוע בחרה בצעד הזה? "רציתי להתחתן אחרי גיל 30, אך ההצלחה שלי בעבודה דחתה את הנישואים", הסבירה. "יכול להיות שזה יקרה לאחר גיל 40, ותהיה בעיה אז להביא ילדים לעולם. לאחר מחשבה עמוקה, הבנתי שהדרך הטובה ביותר עבורי היא להקפיא את הביציות שלי. זה הצעד הטוב ביותר".

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה, נכון ל־2018 הגיע מספרם של אלה שעברו את גיל 35 ולא התחתנו, נשים וגברים, ליותר ממיליון: 472 אלף נשים, שהן 3.3% מסך כל הנשים בגילים האלה,  ו־687 אלף גברים, שמהווים 4.5%. בשנת 2017 הגיע מספר מעוכבי הנישואים בערים המרכזיות ל־6.8% לעומת 2.4% בפרברים ובכפרים, שם המשפחות פועלות יותר כדי לשדך בין בני זוג.

על פי מחקר שהתפרסם במצרים, אחת הסיבות העיקריות בעיכוב הקמת משפחה במדינה היא המצב הכלכלי - עלות החתונה והמוהר וריהוט הדירה. סיבה נוספת היא הרצון של צעירות רבות במצרים לפתח קריירה אקדמית. כתוצאה מכך, רבות דוחות את החתונה עד לאחר סיום התואר השני או השלישי שלהן. לפי המחקר, מספר הנשים מעל גיל 35 בעלות השכלה אקדמית שטרם התחתנו הגיע ל־5.8%. אחריהן מדורגות מי שיודעות קרוא וכתוב, אך טרם התחתנו, ששיעורן 4.1%. ולבסוף מדורגות מי שסיימו רק לימודים בסיסיים (יסודי, חטיבת ביניים), אך טרם התחתנו, ושיעורן עומד על 2.4%. סיבות נוספות שנמנו לעיכוב בהקמת משפחה הן העלייה בשיעור האבטלה והמשכורות הנמוכות שמרוויחים בני הדור הצעיר.

בסרטון שהעלתה לרשתות החברתיות הסבירה מהנא לנשים את צעדיה ודיברה על כך שהיא מעדיפה קריירה על פני הקמת משפחה. "אנשים רבים שיתפו את הסרטון", היא אמרה לעיתון "אל־יום א־סאבע". "אם מישהי מעוניינת ללכת בעקבותיי, אז שתאמץ את הרעיון".