אחרי שחרורה של סימונה מורי, שהורשעה ברצח בעלה המתעלל, הפעילות מסמנות את היעד הבא - להביא לשחרורה של אריקה פרישקין, שהורשעה ברצח בן זוגה המתעלל ונשלחה לכלא לרצות מאסר של 30 שנה. עד כה היא ריצתה 16 מהן, ולפני כשנה הוגשה בקשת חנינה לבית הנשיא. כעת ממתינים לעמדת משרד המשפטים שתועבר לבית הנשיא בנושא.
פרישקין מגיעה מרקע קשה מאוד, כאשר בנעוריה נפלה קורבן לאונס מתמשך בן שנים של שומרים שעבדו במפעל ליד ביתה ואף ניסתה לשים קץ לחייה כמה פעמים. היא עלתה ארצה עם בעל וילד, שנפטר מסרטן כשהיה בן שלוש. לאחר מותו היא ניסתה לשים שוב קץ לחייה. היא הביאה יחד עם בעלה ילד נוסף, ולאחר שהשניים נפרדו האב קיבל משמורת מלאה על הילד ועזב עימו את הארץ.
היא עברה ניסיונות התאבדות נוספים וגם אושפזה במצב נפשי קשה. במהלך אחד האשפוזים שלה הכירה את דניאל טטרושווילי, עימו חייתה בזוגיות במשך שבע שנים ולזוג גם נולדה בת. במשך חייהם המשותפים טטרושווילי התעלל בה, הכה אותה ואנס אותה. פרישקין ניסתה להשיג עזרה – היא שהתה מספר פעמים במקלטים לנשים נפגעות אלימות ואף הגישה תלונות במשטרה. 

כאמור ביום ביצוע הרצח, היא ראתה את טטרושווילי בחוף הים עם בת 17 איתה נהג להיפגש. פרישקין הגיעה לדירה אליה הלכו השניים, לאחר שהצטיידה בשיפוד מתכת, שופין, חמישה סכינים ומטהר אוויר. התובעת טענה, כי הנאשמת הדפה את טטרואשווילי עם מוט מתכת בחזהו, גידפה אותו ואת הנערה וניפצה חפצים שונים. הנאשמת שהתה בדירה במשך כמעט שש שעות, במהלכן דקרה את דניאל במקומות שונים בגופו, באמצעות הסכינים שהביאה, כאשר בפרקי הזמן הממושכים בין דקירה לדקירה שאלה שאלות ואיימה על השניים באמצעות הנשק הקר.
בכתב האישום נגד אריקה אורבוש-פרישקין, גם נטען, כי היא אמרה למנוח: "לא רציתי להגיע למצב כזה, אבל תדע לך - אם כבר התחלתי - אין מצב שתחיה. אני לא אפסיק עם זה עד שתמות", וכן "עוד מעט אתה מחליף צבעים ועוד מעט פניך יהיו בצבע סגול, עד שלא אראה צבע סגול, אני לא אעזוב אותך". בנוסף תקפה ופצעה את הקטינה שהיתה עימו. 
למחרת היום היא הגיעה לרחוב בקריית אתא, בו מתגוררים בני משפחתו של המנוח, ואיימה שאם יעצרו אותה, היא תדקור את כולם, ולאחר מאבק בינה לבין ידידה של בני משפחת המנוח, עזבה את המקום. כעבור זמן מה, היא אותרה בטיילת של גבעת רם, כאשר היא אוחזת שלושה סכינים ושופין, וברשותה תיק עם עוד שני סכינים. השוטרים הורו לה לעצור ומשסירבה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לעצרה.
התובעת מאשימה את אריקה ברצח, בכליאת שווא, בהתעללות בקטין, באחזקת סכין, באיומים ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, כאשר תקפה אותו.