מזה שלושה שבועות ש'חדר 4' בבית החולים וולפסון בחולון אינו פועל. מדובר במוסד רפואי בעל חשיבות רבה במיוחד, שכן מגיעות לשם נפגעות תקיפה מינית, ושם גם נאספות הראיות הפורנזיות מגופן. מעבר לחשיבות הרבה שבהימצאותו של "חוף מבטחים" עבור הקורבנות, אשר מטבע הדברים מגיעות לחדר במצב נפשי וגופני קשה וקיצוני, יש חשיבות רבה באיסוף הראיות באופן מידי וכמה שיותר קרוב לזמן בו בוצעה העבירה.



העובדה שהמרכז האקוטי היחיד שפועל באזור המרכז סגור מזה שלושה שבועות, היא חמורה במיוחד. כמוהו נמצאים מרכזים בירושלים, חיפה ובאר שבע והם נותנים מענה למאות רבות של קורבנות פגיעה מינית. החדר האקוטי מותאם לנפגעת אחת בלבד, מספיק שיגיעו שתיים בו זמנית וכבר תהיה תפוסה של 200%.



כפי שפורסם לראשונה במאקו, המרכז בוולפסון נסגר בשל הצורך להתקין שם מכונה לאיסוף ראיות פורנזיות: מצלמה מיוחדת המצלמת את צוואר הרחם. בבית החולים ציינו שבימים הקרובים ישוב המרכז לפעילות, אך יכול להיות שעבור כמה נפגעים יהיה הדבר מאוחר מדי.



חדר הטיפול לנפגעות תקיפה מינית בבית החולים וולפסון. צילום: דרור אבי
חדר הטיפול לנפגעות תקיפה מינית בבית החולים וולפסון. צילום: דרור אבי



ממשרד הבריאות ומבית החולים וולפסון נמסר בתגובה כי "המרכז לטיפול בנפגעי תקיפה מינית עובד במשמרות של 24 שעת ביממה, 7 ימים בשבוע והוא כולל רופאות, אחיות ועובדות סוציאליות. חשוב לציין כי ברמה הרפואית הנפגעים והנפגעות מקבלים את המעטפת של הטיפול הרפואי והנפשי המיטבי ובמהירות האפשרית. בחלק מהמקרים בלבד, לאחר ייעוץ המכון הפתולוגי, וכתלות ברצון והסכמת הנפגעת, יש צורך לרופא המשפטי באיסוף ראיות על ידי מצלמה מיוחדת המצלמת את אזור צוואר הרחם. המצלמה הקיימת הוחלפה במצלמה חדישה שכבר הותקנה במרכז. בימים הקרובים יתווסף חלק נוסף שהוזמן מחו"ל ויאפשר את פעילותה השוטפת".