רצח אסתי אהרונוביץ' ז"ל בת ה־70 במושב תלמי אליהו, בתחילת החודש בידי בן זוגה, העלה למודעות את מצוקתן של נשים מבוגרות הנופלות קורבן לאלימות במשפחה. אולם, למרבה הצער, אותן נשים מבוגרות פחות מתלוננות על אלימות שננקטה נגדן מאשר נשים צעירות.
יעל חביב, מומחית לגיל השלישי במכון אדלר, אומרת ל"מעריב": "מנתונים מחקריים ניתן לראות כי נשים מבוגרות סובלות מאלימות לא פחות מצעירות. מדובר בפלח של נשים שמתקשות במיוחד לשתף את החוויה ממנה הן סובלות בשל בושה או חשש מפגיעה במשפחה, מה שגורם להן להישאר עם פצע פתוח ומשפיע עליהן מבחינה נפשית. נשים מבוגרות אינן נוטות להתלונן בנושא ואינן יוצאות בדרך כלל למעון לנשים מוכות או מקבלות גיבוי חברתי. התעללות בגיל המבוגר יכולה לבוא לידי ביטוי דרך אלימות פיזית, מין בכפייה, מידור חברתי וכלכלי וגם תקשורת מילולית פוגענית". 
הטיפול השכיח ביותר לנפגעות אלימות הוא פסיכולוגי, אבל קופות החולים קבעו הגבלה של כ־30 טיפולים בשנה. עלותם של טיפולים באופן פרטי עשויה להגיע לאלפי ואף לעשרות אלפי שקלים בשנה. הם אינם נגישים לכל כיס, במיוחד לא עבור בני הגיל השלישי שמוצאים עצמם מתמודדים עם הכנסה חודשית נמוכה והוצאות חודשיות שהולכות וגדלות עם השנים.

כאן נכנסת הטכנולוגיה לתמונה. ד"ר יעל בנבנישתי, מנכ"לית קרן ההשקעות "מגדלי הים התיכון VENTURES", מספרת על טכנולוגיות חדשות שהקרן השקיעה בהן בשנים האחרונות ואשר נועדו לסייע בשיקום ובהתמודדות הנפשית בקרב נשים בגיל השלישי שחוו אלימות בחייהן - ודוגמאות לא חסרות. כך, למשל, פיתחה חברת UNIPER CARE פלטפורמת וידאו לגיל השלישי, המשמשת לטיפול קבוצתי או פרטני. מדובר בקופסה קטנה המחוברת למחשב או לטלוויזיה, שדרכה ניתן לחוות שיחות עם מומחים שונים ובכך לקבל טיפול וסיוע בסביבה הביתית בכל שעה. 
בתחום זה קיימת גם אפליקציית TALKSPACE שמותקנת על הטלפון הנייד של האישה, ומאפשרת מתן ייעוץ נפשי אונליין זמין בכל עת ומכל מקום. גם חברת XRHEALTH פיתחה פלטפורמת מציאות מדומה להפחתת לחץ ומתח נפשי, שתצא לראשונה בתחילת שנת 2020. 
"דור ה'בייבי בומר'ס', המוגדרים כיום כבני הגיל השלישי, כבר אינם נרתעים משימוש בטכנולוגיות", מדגישה ד"ר בנבנישתי, "מחקרים הראו שכ־45% מהמשתמשים בפלטפורמות דיגיטליות לעזרה פסיכולוגית ברשת מעידים כי לא היו בטיפול פסיכולוגי קודם. הדבר עשוי להצביע על פוטנציאל שנמצא עדיין בתחילת דרכו בכל הנוגע לטיפול בטראומות בעזרת טכנולוגיות".