הסתדרות העובדים הכללית יצאה אמש בקמפיין ארצי חדש, שקורא לנשים החשופות לאלימות בבית לפנות לקו החם של נעמת, שמספרו 9201*.

רק השבוע, ימים ספורים לאחר שנעמת השיקה את הקו החדש, סיפרו בתנועה כי בתקופה האחרונה נרשמה עלייה של יותר מ־100% בפניות לקו החם בנושא אלימות במשפחה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ביטוי לעלייה הדרמטית במספר מקרי האלימות שדווחו מאז פרוץ משבר הקורונה.

במרכז הקמפיין, שכולל סרטון שהופק על ידי ההסתדרות, נראית דמות אישה חשוכה, שמספרת בלחישות על החיים בצל הפחד. האישה מסבירה מה ההרגשה "להלך בין הטיפות" וללמוד מה להגיד ומתי, רק כדי לגלות בסוף שזה לא מה שמפסיק את האלימות בבית. בסופו של הסרטון האישה מפסיקה ללחוש ומדברת באופן ברור. היא מבקשת עזרה וקוראת לנשים נוספות לא להישאר לבד ולפנות לקו החם של נעמת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד הוסיף כי "אי אפשר להמשיך לשתוק מול הכתובת שתמיד נמצאת על הקיר. עד שיגיע פתרון מערכתי מהמדינה, שמתוקצב באופן ראוי ונותן מענה אמיתי, אזרחי ישראל חייבים לשלב ידיים ולפעול יחד כדי למנוע את הרצח הבא במשפחה.

"ההסתדרות הקצתה ותמשיך להפנות משאבים כדי לעצור את התופעה שקיבלה את השם 'גל טרור נגד נשים'. הקו החם של נעמת תוגבר כדי לעזור לעוד נשים וגברים שחשופים לאלימות במשפחה לצאת מהמעגל הזה לפני שיהיה מאוחר מדי ולקבל את הסיוע הנדרש".

יו"ר נעמת חגית פאר מזהירה: "הלחצים הכלכליים והנפשיים מובילים להחרפה דרמטית בכמות הדיווחים על אלימות. לצערנו, לא כל אישה שחווה אלימות פונה אלינו או למוקדים האחרים וזה רק קצה הקרחון. לפיכך, החלטנו לתגבר את הקו ולהפעילו בכל שעות היממה. אנו שמחות שההסתדרות נרתמה להעלות קמפיין שינגיש את קו הסיוע לכמה שיותר נשים הנזקקות לו".