שיננתי בליבי את תכונותיי החיוביות, סידרתי את תסרוקתי כשעה מול המראה במעלית במגדל המשרדים המפונפן התל אביבי ובחרתי את הבגדים הכי מחמיאים שיכולתי במסגרת הנסיבות הקיימות של אפטר קורונה ואמרתי לעצמי "אני הייתי מקבלת אותך לעבודה". רגע, אני מדברת לעצמי, אני חמודה סך הכל. יאללה, בואי נעוט על המשרה.

הוצאתי את המסטיק מהפה, תיקנתי איפור וצעדתי בעקבי "אלדו" שלי, השמורים לאירועים מיוחדים שכאלה וטוב שכך. אם היה אפשר לבוא עם כפכפי "הוויאנס" לעבודה, הייתי מרוכזת יותר בראיון.

נכנסתי לחדר, שולחן ישיבות ענקי מסביבו רוב גברי מובהק שבוחן אותי ומחייך, נשים בחליפות ארמאני וריח של הביוקר באוויר. מסתכלת לצידי, נוף מקומה עשרים של הים. מדמיינת בליבי כמה השראה תהיה לי כאן. "יאללה תראי להם מה זה" אומרת לעצמי.

מתיישבת. הכיסא המפואר זז ומשמיע רעש של נפיחה. אני אדומה מבושה. מנסה להסביר מדוע אני מיוחדת, חוץ מהעובדה שהנני יודעת להוציא רעשים של גזים של קיבה מרהיטים דוממים.

מנסה לדלג על מהמורת החסרונות ולא למנות בה בדרך מאוסה את המילים השחוקות עד בלי די "רגישות", או "פרפקציוניזם". ולרגל מאורע חיפוש העבודה בתקופה מאתגרת זו, החלטתי להעלות על הכתב מספר כללי מפתח מהותיים: (כתוב בלשון נקבה מטעמי נוחות, אך פונה לשני המינים)

ראשית- גם אם מעירים אותך לראיון טלפוני בשמונה בבוקר ויש לך קורי עכביש של שינה בעיניים, תקפצי מהמיטה והחלי מתיחות. מחזור הדם יפעל ואת תישמעי ערנית וחיונית, כאילו את ערה מינימום שעתיים עם אנדורפינים מהולים בקפה שלך.

כשישאלו אותך מהצד השני, אם הם מפריעים, אמרי בטון הרגוע והמשכנע ביותר "מה פתאום!" ותגניבי חיוך. כן. גם חיוך שומעים בטלפון.

שנית- אם שפר עלייך מזלך, הגעת לראיון והמראיינים רוצים שתגידי מה מייחד אותך, בהנחה שמהמעמד אפשרי, את תמיד יכולה לספר שזכית בשנת 1999 במועמדת לרקדנית השנה בפסטיבל המחול בכרמיאל, או שהיית מועמדת להיות נערת המים ברדיו חיפה. ולספר, שלמרות המעמד הנכבד רצית לתרום לחברה והחלטת לבוא לעבוד בחברה הזו.  כזו את, נגישה ובגובה העיניים.

שלישית- בהנחה שהציעו לך שתייה, תך כדי הראיון, אנא אל תגזימי בבקשות מיוחדות "הפוך רותח, חלב דל ומעט קצף". את צנועה. מים, מניסיון עושים הכי פחות בושות. ובקשות לנציג מבית הקפה זה רק לאחר הראיון. למטה ב"ארומה".

נקודה נוספת- אם מסיבה מסוימת את מחליטה לדבר עם באי המשרד, בהיותך אורחת שם, אל תצפי שישאלו אותך איך עבר עלייך סוף השבוע ומה מצבך המשפחתי. פשוט חייכי ותהיי מנומסת.

אנא בשום שלב, אל תנסי להתחיל עם המראיין, או עם המרואיינים הנוספים, אל תנסי לסדר אותם לחברה שלך או לאחותך. יכול להיות שהם תפוסים או סתם במקרה לא בקטע, ואת לא בראיון במשרדי טינדר או או.קיי קיופיד. מאצ'ים לא מביאים לחתימה על חוזה.

כשאת מדברת על חזון החברה, לעולם אל תשתמשי במושגים לועזיים שאת לא סגורה על הקונטקסט שלהם, שלא תמצאי את עצמך, ליטרלי, מוכרת קרח לאסקימוסים, או לחלופין מדברת גסויות בסינית. חזל"וש קל לכולם.