"לא קיבלה את הסטטוס-קוו": סוכנות החלל האמריקאית הודיעה כי תעניק כבוד מיוחד למהנדסת האפרו-אמריקאית הראשונה שעבדה בשורותיה, מרי וו. ג'קסון, ותשנה את שם המפקדה הראשית הממוקמת בוושינגטון כך שתהיה על שמה. "ג'קסון הייתה חלק מקבוצה משמעותית מאד של נשים, שעזרה לנאס"א להשלים את משימתה לשלוח אסטרונאוטים אמריקאים לחלל", אמר ג'ים בריידנסטיין, בכיר בסוכנות, במהלך מסיבת עיתונאים בשבוע האחרון. 

"היא מעולם לא קיבלה את הסטטוס קוו, ועזרה לפרוץ מחסומים ולפתוח אפשרויות עבור אפרו-אמריקאים ונשים בפרט, בתחום הטכנולוגיה וההנדסה", אמר והוסיף כי "פועלה לא יהיה נסתר. נמשיך להוקיר ולהעריך את התרומה הנשית, התרומה האפרו-אמריקאית, וכן את תרומתם של אנשים ועובדים מכלל המגזרים בחברה, שסייעו לנאס"א להשלים את משימות המחקר לאורך הדרך".

מרי החלה את עבודתה בנאס"א כבר בשנות ה-50, כחלק ממיזם לשילוב ביחידת המחשבים שהפעילה אז הסוכנות במדינת וירג'יניה. כמתמטיקאית שעשתה הסבה למהנדסת חלל ותעופה, היא הובילה לא מעט תכניות העצמה וקידום לנשים בחברה בה גדלה וצמחה. היא פרשה מתפקידה בשנת 1985, ונפטרה 20 שנה לאחר מכן, כשהיא בת 83.

לאורך השנים, ספר מצליח נכתב על חייה, שהיווה ההשראה לסרט בעל אותו שם - "מאחורי המספרים", שיצא לאקרנים בשנת 2016, אז זכה לביקורות מהללות ברחבי העולם. הנשיא טראמפ אף חתם על חוק שנכתב בהשראתה ובזכות פועלה בשנה שעברה.

ההכרזה על המחווה המרגשת הגיעה על רקע הקריאות לשוויון הזדמנויות במשק בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג פלויד, אזרח שחור שנהרג על ידי שוטר במיניאפוליס בסוף חודש מאי השנה. מותו, בנוסף לתקריות גזעניות נוספות שהתרחשו בעת האחרונה במעצמה, הובילו כזכור לגל מחאות שקראו לצדק ולהפסקת האלימות המשטרתית.