נותנת כבוד: אמריקאים אוהבים ספורט. זה עניין תרבותי, ששלוב בכל. מוסדות ההשכלה הגבוהה מעניקים מלגות לספורטאים מצטיינים, ואירועי ספורט גדולים הם בגדר ימי חג. ומעל כל אלה, במעמד של בני מלוכה ממש, נמצאים אנשי מקצוע בתחום, במיוחד המצטיינים שבהם, שנתפסים כלא פחות מגיבורי תרבות. 

צ'לסי קלינטון, בתם של נשיא ארה"ב וכן מזכירת המדינה לשעבר, ביל והילארי קלינטון, החליטה להוציא לאור ספר ילדים ברוח הספורטיבית שאמריקה כה ידועה בה, שעוסק בתחום דווקא מזווית הראייה הנשית. הספר נושא את השם: "המתמידות בספורט: מתחרות אולימפיות ששינו את כללי המשחק". הספר צפוי לצאת לאור ב-22 בחודש ספטמבר הקרוב, כך לפי הוצאת הספרים 'פילומל', שאחראית על הפקתו. 

סרינה וויליאמס (צילום: AFP)
סרינה וויליאמס (צילום: AFP)

מדובר בחלק מסדרת ספרי ילדים מאויירים של קלינטון, שעוסקת בנשות מקצוע מעוררות השראה מתחומים שונים. הפעם, הספר ייתן כאמור את הבמה לסיפוריהן של אתלטיות מוכרות, כמו האחיות הטניסאיות ונוס וסרינה וויליאמס, וילמה רודולף האצנית, מיה האם הכדורגלנית ועוד. 

"התקווה שלי היא שהספר החדש ירחיב את הדעת עבור הקוראים הצעירים, כדי שיראו בעצמם מה אפשרי עבורם, עבור בנות המשפחה שלהם, האחיות, החברות לכיתה, החברים", כתבה קלינטון בהצהרה לקראת ההודעה על יציאת ספרה החדש, והוסיפה, "כולי תקווה שכל הילדים, בנים ובנות כאחד, ימשיכו לספוג השראה ולהיות מועצמים על ידי נשים מופלאות, שנחישותן עזרה להפוך את העולם שלנו לטוב יותר, מרגש ובריא יותר".