מושיטים יד: מעיריית ירושלים נמסר היום (שני) כי היא יוצאת בקמפיין מיוחד, המיועד עבור נשים אחרי לידה. העירייה, באמצעות טיפות החלב ברחבי העיר, מובילה לאחרונה מיזם בשם "מה נשמע יולדת", במסגרתו מנחות מקצועיות מתקשרות ומנחות נשים אחרי לידה, דורשות בשלומן ומבררות האם נדרשת להן עזרה.

התכנית מיועדת על מנת להעניק תמיכה רגשית, איתור והפנייה של נשים לשירותים ותכניות נוספות בהתאם לצורכיהן, לרבות עזרה בנושאי הנקה והדרכה הורית. 

הרעיון לתכנית הייחודית התגבש במהלך הגל הראשון של משבר הקורונה, מתוך חשיבה על שלומה וצרכיה של האם הטרייה ובני משפחתה, במהלך חודשי הלידה הראשונים, בשעת חירום בכלל ובעת סגר בפרט.

טיפת חלב (צילום: פלאש 90)
טיפת חלב (צילום: פלאש 90)

מאז שיצאה התכנית לפועל, אותרו מספר נשים שנחשדו כי הן סובלות מדיכאון אחרי לידה. חלקן שוחחו עם עובדת סוציאליות שמתלוות ליולדות בטיפת חלב, ומקצתן אף החלו בטיפול בעקבות השיחות שקיימו. בין החודשים מאי ליולי השנה, פעלה התכנית ב-12 שכונות ברחבי העיר ובכלל המגזרים, בעברית ובערבית. עד כה נערכו שיחות עם למעלה מ-700 נשים. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך על היוזמה ומסר כי "תכנית 'מה נשמע יולדת' היא תכנית מיוחדת מאין כמותה, המאתרת אימהות אשר השינוי שבא עם הרחבת משפחתן מוביל אותן לאתגר רגשי, ונותנת להן תמיכה ברגע משמעותי ביותר בחייהן. אין כמו הכוח המרפא והעוצמתי הטמון בשיחה קשובה ומכילה, עוטפת ונטולת שיפוטיות".

יש לכם/ן רעיון לכתבה למדור? שלחו אותו ל- [email protected]