ארגון "בצלמו" קורא לוועדה למינוי שופטים לא לקדם את השופט מיכאל קרשן לשופט מחוזי, בשל העונש המקל שנתן לעבריין המין רונן ביטי.
לוועדה למינוי שופטים הגיעו שמות המועמדים לתפקיד שופטים מחוזיים, בהם קרשן, המכהן כשופט בבית משפט השלום בכפר סבא. קרשן גזר תשעה חודשי עבודות שירות על ביטי, ולטענת הארגון השית עונשים מגוחכים על נאשמים נוספים בפרשות מין.

"מדובר בגזר דין מקל ראש עם עברייני המין, שעלול חלילה להביא לפגיעות נוספות מצד עברייני המין שייחשפו לקלות העונש", טוענים בארגון, "מינוי אדם כזה לשופט מחוזי הוא מעבר מסר תומך בעברייני מין. על הוועדה למנוע את קידומו למחוזי".

השופט מיכאל קרשן (צילום: אתר בתי המשפט)
השופט מיכאל קרשן (צילום: אתר בתי המשפט)


"גזר הדין שנתן השופט מיכאל קרשן בגין העבירות של עבריין המין ביטי מעיד על חוסר הבנה עמוק בנוגע למשמעות הקשה של עבירות מין", אמרה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אורית סוליציאנו, "העובדה שהוא מועמד לשופט בית משפט מחוזי מעוררת דאגה קשה כי הנזק שהוא יכול לעשות לנפגעות ולנפגעי עבירות מין נוספים עלול להיות קשה ביותר. שופט כמוהו אינו ראוי לשפוט בעבירות מין".

גם באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפות מיניות זעמו על גזר הדין, ואמרו: "בושה! עבריין המין הפדופיל ביטי, שפגע בילדות, קיבל תשעה חודשי עבודות שירות כי השופט חושב ש'כליאתו תפגע בו קשות'. מתי מידת הרחמים שמופנית לפוגע תופנה לילדות ולמשפחות שנפגעו, שלומדות שלפגיעה בהן אין מחיר ממשי? עד כמה השופט קרשן, שעסוק כל כך ב'תדמיתו העצמית' של עבריין המין ביטי מתעניין בכלל בילדות שהרס, וביכולת שלהן לשקם את חייהן?".

מהרשות השופטת נמסר: "בהתאם לכללי השפיטה (סדרי העבודה של הודעה לבחירת שופטים), תשמ"ד -1984 כל אדם רשאי לפנות לוועדת הבחירה בבקשה מנומקת שלא לבחור במועמד לכהונה לשיפוט. פניות כאמור מועברות להתייחסות המועמד. הפנייה, והתייחסות המועמד מועברים לחברי הוועדה בטרם כינוסה".