"קיבלתי ילדים ללא צירים": השלב בו רודפים אחרי נכדים ונכדות מגיע באופן מקובל בגיל מאוחר יותר בחיים, אך יש מי שזכה לחוות את החוויה המשפחתית מוקדם מהצפוי. אנה ניסנוב, מנהלת סניף "אמריקן לייזר" בנתניה, אוחזת נכון לרגע זה בתואר הסבתא הצעירה בישראל, כשהיא בת 40 בלבד. 

ניסנוב, אם לשניים, בני 16 ו-24, היא סבתא גאה לשלושה נכדים, בני 3, 5 ו-6. היא עצמה חוותה הריון בגיל צעיר, עליו היא מספרת "הייתי מאד מוכנה נפשית. החברות שלי לא כל כך הבינו אותי בתקופתו, וקיבלו מאד קשה את העובדה שאני מתחתנת ומביאה ילדים בגיל צעיר כל כך". 

גם במצב הנוכחי, היא נתקלת באופן לא מפתיע בהרבה ביקורת. לצד אנשים שמתלהבים מהאפשרות להיות סבתא בגיל צעיר כל כך, לצד אנשים שטענו כי העובדה שהתחתנה צעירה כל כך, וילדיה הלכו בעקבותיה - היא דווקא דבר שלילי. "אנשים מדברים, שואלים מה זה טוב שבחורה צעירה מתחתנת כל כך מוקדם, מה היא ראתה בחיים? אבל אני הבנתי דבר אחד - כל דבר שאנחנו בתור נשים עוברות בחיינו הוא בעל הצדקה. הילדים שלנו, החיים שלנו, הדרך הארוכה לקבל את הטייטל אמא. גם הנכדים שלי קוראים לי אמא", היא מתבדחת. 

אנה ניסנוב ונכדיה  (צילום: צילום פרטי)
אנה ניסנוב ונכדיה (צילום: צילום פרטי)

לכניסה לעולם המשפחתי בגיל מוקדם, היא מספרת, יש לא מעט קשיים: "לא קל לגדל שלושה נכדים ועוד שני ילדים שלי. יש קשיים בכל דבר. הבת שלי התחתנה בגיל צעיר מאד, בת 17. בהתחלה לא רציתי שתנהג כמוני, עברתי דרך לא קלה ולא רציתי שהיא תעבור את אותו הדבר. בסופו של דבר - הבנתי שזו הבחירה שלה, וקיבלתי את זה באהבה רבה. אני לצד הילדים שלי תמיד". 

ומה היתרונות בלהיות סבתא כל כך צעירה? "אני  סבתא שיכולה לרקוד ולהשתולל בלי כאבי גב", צוחקת ניסנוב ומוסיפה "יש לי הרבה כוחות אליהם, כל רגע שלי עם הנכדים הוא חוויה משותפת. יש לנו קשר טוב מאד, לי ולנכדים. קשר עוצמתי וחזק. אני מתייחסת אליהם כאל ילדי, רק בלי הצירים. הם אוהבים אותי ומחוברים אלי בדיוק כמו בתי". 

לבסוף, מסכמת הסבתא הצעירה כי על אף האתגרים והקשיים לאורך הדרך, כיום היא מסתכלת על הדרך שעברה ועל ההחלטות הלא פופולריות קיבלה ומברכת עליהן. "יש לי ילדים מקסימים וכרגע רק שלושה נכדים, אבל הלב שלי רחב. יש לי אהבה ואני רק רוצה לתת. לא משנה מה אישה עוברת בחיים שלה - היא חייבת לאהוב ולכבד את עצמה, לא לתת לאנשים לפגוע בה. אנחנו חזקות מאד".