הטובות לטיס: אדמית רגב, כיום בת 41 ואם לשלושה ילדים, התחילה את הרומן עם חיל האוויר בימי הצבא. היא שירתה כקצינת ת"ש בחיל בימי הצבא, שם הכירה את קובי, בעלה, כיום אל"מ בחיל האוויר. כיום הקימה לצדו את הטייסת הישראלית - סימולטור טיסה ששם לעצמו מטרה להנגיש את החוויה הייחודית לכל מה שחפץ בכל. "הרצון מאחורי המיזם נבע מתוך חלום לאפשר לכל אחד ואחת להיחשף למורשת, התרבות והמצוינות של החיל", מספרת אדמית. 

לפני שהקימה את מיזם חייה, למדה והשלימה שלושה תארים, שניים מהם בתקשורת מחקרית והשלישי באדריכלות פנים באוניברסיטה באיטליה, אותה השלימה בזמן שבעלה עבד כנספח הצבאי במדינה. כמו כן, לאורך השנים היא ביצעה מגוון תפקידים בתחום החינוך, כך שהמעבר לסימולטור הטיסה, שהוא בעל פן חינוכי, היה אך טבעי. 

במסגרת ההתנסות על הסימולטור הייחודי, שממוקם במתחם הסינמה סינמה ובנוי כהעתק מדויק של טייסת קרב בחיל האוויר, המבקרים מלווים על ידי צוות מקצועי, טייסי קרב בכירים במיל' וכן מדריכות סימולטור מוסמכות לטיסה קרבית מחיל האוויר, מה שמעניק למשתמשים טעימה אותנטית מהחוויה והרוח המיוחדת השוררת לדברי אדמית בחיל. 

המתחם כולל סימולטורים של מטוסי F-16 ו-F-35, וכן חדרי תדרוכים, עמדות מציאות מדומה מתקדמות, חדרי הלבשה וכן הלאה. בהגעה למקום - יש למבקרים סדר יום האופייני לטייסים בחיים האמיתיים, הכולל כמובן התאמה של לבוש הולם, לרבות סרבל טיסה מקצועי, מעבר של תדריך טיסה וקבלת משימות ויעדים, ולבסוף הדרכה על הסימולטור ותחקיר טיסה לאחר ההתנסות. 

סימולטור הטיסה  (צילום: עמית אגרונוב)
סימולטור הטיסה (צילום: עמית אגרונוב)

מה עומד מאחורי הרעיון לאטרקציה הייחודית? "לי ולבעלי תמיד היה חלום לפתח מיזם משותף בו עולמות התוכן ששנינו מביאים יתחברו ויוכלו ליצור סינרגיה בעלת ערך לכלל. רצינו חוויה משמעותית וייחודית לאנשים, מקור למידה מתוך התנסות שתהיה רבת השפעה על העולם הפנימי שלי", מספרת אדמית. 

בעקבות החלום, החל מסע למידה במקומות שונים ברחבי העולם, הכולל ביקור בסימולטורים דומים וגיבוש תכנית פעולה, עד שבינואר 2018 הגלגלים העסקיים החלו להסתובב: "בנינו תכנית , גייסנו כסף ממשקיעים והתחלנו תכנון מפורט של הטייסת. בחודש יוני באותה השנה, הטייסת קיבלה את המבקר הראשון, שהיה מנכ"ל אייפק, האוורד קור ורעייתו". 

מה שהוביל את היזמית להובלת הטייסת הייתה שאיפתה ליצור אמצעי למידה שיועיל להתפתחות של המשתמשים בו, מתוך זיקתה האישית לתחום. "המחשבה שהובילה אותי זה הצורך להגדיר מה הערך שאני מביאה לעולם, איזו בשורה אביא? איך אעביר חוויה עוצמתית שאין בשום מקום אחר? רציתי שהטייסת תהיה אמצעי להתפתחות שבאמצעותה אנשים יוכלו ללמוד על עצמם, על הדרך שבה הם פועלים וכיצד הם יכולים לשמור על ההתקדמות שלהם", הוסיפה. 

אדמית וקובי רגב - מייסדי הטייסת (צילום: רעות פילוביץ')
אדמית וקובי רגב - מייסדי הטייסת (צילום: רעות פילוביץ')

כמו כן, היא מספרת על הרצון לבנות מקום ביתי, בדומה לתחושות שקיבלה מהחיל הקרוב לליבה. "גם בתכנון האדריכלי ניסינו ליצור אלמנטים שקשורים לעולם הטיסה, אבל גם למצוינות ולאלמנט הרגשי שיש בזה. המבקרים שמגיעים הנה נפעמים מהמקום, העוצמה, הרגש שנובעים מהחלל שעיצבנו. זו אנרגיה שעוברת כחוט השני בכל אלמנט במקום".

ואכן, מרגע פתיחת המקום לקהל, בין ההחמרות וההקלות בהנחיות הקורונה והסגר, הגיעו למקום מתאמנים רבים, והביאו עמם סיפורים מרגשים, שהמחישו לאדמית שהמטרה עמה הגיעה למיזם התממשה. "יש אצלנו מבקרים עם סיפורים אישיים מאד מרגשים שממחישים שהאלמנט האנושי שייצרנו הוא סיפור אמיתי, מעל הכל. הגיעו אלינו זוג עיוורים עם 3% בלבד של ראייה שהגשימו חלום וטסו יחד, הגיעו קבוצות של ילדים בסיכון, אנשים עם צרכים מיוחדים - אנחנו מקבלים את כולם בחיבוק ענק", היא מספרת בהתרגשות. 

בימים אלו, היא עובדת במרץ על התכנון האדריכלי של הטייסת בניו יורק ובמיקום נוסף, והיא מציינת כי השאיפה לעתיד היא להמשיך ולמצב את הטייסת כארגון משפיע שמייצר השפעה חיובית וערכית על אנשים, וגם להוות שער ופתח הסברתי עבור מדינת ישראל, אך כיום בתקופת הקורונה, שהכתה קשה במשק הישראלי, נאלצה הטייסת להמציא את עצמם מחדש, זמן קצר לאחר שנפתחה לקהל הרחב. "זו תקופה מאתגרת עבור כולנו, בה אנו נדרשים לשמור על עצמנו ולשהות בבית, ולכן ראינו חובה להנגיש את חוויות הטיסה למציאות הזו. רצינו להעניק חוויה קרובה ככל האפשר למציאות ", הסבירה.

סימולטור הטיסה הישראלי (צילום: עמית אגרונוב)
סימולטור הטיסה הישראלי (צילום: עמית אגרונוב)

כך נוצר קורס טיסה קרבית במתכונת מקוונת, במיוחד לימי המגפה: "תחת ליווי צמוד של טייסי חיל האוויר במילואים ומדריכות סימולטור קרבי, הצלחנו לייצר קורס טיסה קרבית אונליין המותאם למגוון הקהלים בארץ ובחו"ל ויאפשר לנו להעביר את אותם ערכים גם כשאי אפשר להגיע פיזית למתחם הטייסת ואף המשכנו לפתח ולמנף את פעילות הטייסת בחו"ל". 

לא רק הקורונה הציבה אתגר למיזם החדש, אלא גם התפיסה הרווחת כי תחומי הצבא והנופך המיליטריזם נתפסים באופן מקובל כגבריים. "הטייסת עשויה להיתפס כ'גברית'", מודה המייסדת, אך מדגישה כי ההפך הוא הנכון במקרה הזה: "העולם הצבאי ועולם התעופה הוא חלק משמעותי מחיי כבר מעל ל-20 שנה. מרכז הסימולטורים שלנו מנוהל הלכה למעשה על ידי רוב נשי, החל ממדריכות סימולטור וכלה בתפקידי הנהלה. יש לנו נשים דומיננטיות בתפקיד, ואף לאחרונה הצטרפה אליו טייסת מחיל האוויר להנהלה". 

"יש בי רצון להעביר את המסר לנערות ולנשים שיש בנו את הכלים לחלום ולהגשים את החלומות שלנו, להיות יזמיות - אני בטוחה שאמצא דרך לספר את הסיפור שלי ולהעביר הלאה את החיזוק וההשראה", היא חותמת.