שורה ארוכה של נשים מובילות דעה מפרסמות היום (ראשון) סרטונים בכיכובן בפייסבוק ובאינסטגרם במסגרת קמפיין "שומרת אחותי" של "נעמת" לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.

בסרטונים נראות הידועניות, ביניהן מורן אטיאס, שירי מימון, דנה פרידר, עדן סבן, יעל בר זוהר, מגי אזרזר, ליטל שוורץ, סנדרה שדה וסמאר קופטי, כאשר הן נתקלות בסיטואציות בהן נשים חוות אלימות ממגוון סוגים – מילולית, נפשית, פיזית, כלכלית ועוד. הסרטונים נוגעים בשלל סוגיות הקשורות באופן ישיר לסממנים הניתנים לזיהוי ושמעידים על חשש אמיתי לביטחונן הפיזי והנפשי של הנשים. בסיום כל סרטון נראית הידוענית כאשר היא מתחבטת מה עליה לעשות כעת וכל סרטון נסגר עם הפניה לקו החם של "נעמת" (9201*).

המסר שמבקשים ב"נעמת" להעביר לצופים בסרטונים הוא אחד – אם נתקלתם בסיטואציה דומה, אל תמתינו, אל תתביישו ואל תתלבטו – התקשרו לקו החירום.

ב"נעמת" מסבירים כי לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, אשר יחול ב-25 בנובמבר, ובצל העלייה הדרמטית בפניות לקווי החירום לדיווח על גילויי אלימות מאז פרוץ משבר הקורונה, הוחלט לצאת בקמפיין שמעודד את הציבור הישראלי לפנות לקו החם בכל מקרה בו גבר או אישה נתקלים בחשש או ספק לגבי ביטחונן של נשים. עוד מסבירים בארגון, כי רצח ואונס הם הביטוי הקיצון של יחסי הכוח המגדריים שבאים לידי ביטוי יומיומי בהדרה, החפצה, השתקה, הטרדות מיניות, סקסיזם, השפלה, הקטנה של נשים ואלימות כלכלית.  לכן, הוחלט ב"נעמת" לצאת בשורה ארוכה של סרטונים בכיכובן של מובילות דעה, אשר יגרמו לצופים לעשות מעשה ולפנות לקו המאויש 24/7 בצוות מומחיות שיידע להעניק הכוונה נכונה.

 יו"ר נעמת, חגית פאר: " בחודשים האחרונים, וביתר שאת מאז פרוץ משבר הקורונה, אנו עדים לעלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום של הארגונים השונים לדיווח אל אלימות במשפחה. הרוב המוחלט של הפניות נוגע לאלימות כלפי נשים, כאשר לעיתים האלימות מופנית גם כלפי ילדים. הלחצים הנפשיים והכלכליים שהביאה עמה הקורונה הפכו את חייהן של מאות אלפי נשים בישראל לסיוט מתמשך, נשים שחלקן סבל מאלימות עוד לפני הקורונה ושכעת בתיהן הפכו לבתי כלא של ממש, קל וחומר בתקופות הסגר.

אני רוצה להודות מקרב לב לכל אחת מהמשתתפות אשר כולן התגייסו לקמפיין העלאת המודעות בהתנדבות. המסר שלנו לציבור הישראלי הוא לא להשאיר לבד את אותן נשים – אם נתקלתם בסיטואציה שמטרידה את מנוחתכם ואם ישנו ספק כלשהו – הרי שאין ספק. פנו לקו החם של נעמת 9201*. אל תקבלו החלטות לבד – לעיתים עצות שתעניקו מתוך כוונה טובה לאותן נשים הן לא הדבר שבאמת נכון להן ולביטחונן – זהו בדיוק התפקיד של אנשי ונשות המקצוע".  

לכל הסרטונים בעמוד הפייסבוק של נעמת לחץ כאן