אם יש לכם רשתות חברתיות, כנראה שנתקלתם בימים האחרונים בפרומואים לסדרה החדשה של הוט - "כלואה". מהפרומו, שאורכו 52 שניות, אפשר להבין לא מעט: גבר ואישה (גיא לואל ויאנה יוסף) במערכת יחסים לא תקינה, מעוותת ואלימה – הוא משרה עליה פחד, לה אין קול, הוא אלים כלפיה כלכלית, כנראה גם פיזית – והשכנים שומעים הכל. השוטרים מגיעים, הבעל מחייך ומרגיע והחיים ממשיכים. 52 שניות אורכו, אבל תחושות ההחמצה, הגועל והכעס נשארת גם דקות ארוכות לאחר הצפייה.

אז זהו, שאין סדרה כזו. כלומר, יש מקרים כאלה, מאות אלפים, אבל הם לא ישודרו בטלוויזיה. אולי ישודרו המככבים בהם, אך ברוב המקרים גם זה לא קורה  (כששופטים מזכים גברים אלימים מדי שני וחמישי). למעשה, הפרומואים הללו נוצרו עבור מטרה אחרת: העלאת המודעות לנושא לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים החל מחר (25 בנובמבר). בסוף הפרומו, מספרי הטלפון של קו הייעוץ והסיוע של ויצו מופיעים על המסך.


הקמפיין נוצר משיתוף פעולה בין HOT לויצו, שהתאחדו לכבוד המטרה הנעלה. "כולנו מאמינים ומאמינות שהבית הוא המקום הבטוח והמוגן ביותר עבורנו, אך עבור מאות אלפי נשים הבית הפך למקום פוגעני המסכן את חייהן. חשוב לנו להעביר מסר שאף אחת לא מחוסנת מפני האלימות, היא נמצאת בכל מקום ועל כולנו חלה האחריות למגר אותה. מכרים, חברים, משפחה ושכנים הם חוליה חשובה בשרשרת היציאה ממעגל האלימות", ציינה אניטה פרידמן, יו"ר ויצו, "אני מקווה שהקמפיין יגייס את הציבור לפעול איתנו בזירה המורכבת של המאבק באלימות". 

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT, הוסיפה: "החברה הישראלית אינה יכולה לעצום עין מול אלימות באשר היא, ובטח כלפי נשים. כחברה שמיישמת יום יום את נושא השוויון וההעצמה הנשית, אנו מתרגשים לשתף פעולה עם תנועת ויצו, במהלך שאנו גאים בו מאוד. אנו מקווים שבאמצעותו נוכל להגביר את המודעות הציבורית לסכנה שמאיימת על החברה שלנו, ונפעל לשים סוף לאלימות נגד נשים". 

התשדיר של ויצו והוט (צילום: באדיבות הוט)
התשדיר של ויצו והוט (צילום: באדיבות הוט)


המסר חשוב מאין כמוהו, אין ספק: עבור 200 אלף נשים בישראל סדרת הדרמה "כלואה", היא מציאות יומיומית. ובתקופות אלה, של סגר, משבר, אבטלה ודיכאון – המציאות רק הולכת והופכת קשה יותר, עד בלתי אפשרית. לפני שבוע ופאא עבאהרה נדקרה למוות על ידי בעלה לשעבר, לפני חצי שנה מאיה ויישניאק נחנקה למוות על ידי בן זוגה. 19 נשים נרצחו השנה כתוצאה ממערכות יחסים אלימות. מה יהיה הסוף? 
לרוב אני נוהגת לבוז לפרסומות או לכעוס על אורכן ונפחן, אך פרסומות שכאלה רצויות והכרחיות במציאות שלנו. בתקווה שיבוא יום, בו לא נצטרך עוד לעולם.