מראווה (32), גרושה ואם לשלושה ילדים מהמגזר הערבי, עזבה בשנה האחרונה את המקלט לנשים שסבלו מאלימות במשפחה. למרות הקשיים, הצליחה מראווה (שם בדוי) לפתוח דף חדש בחייה בעזרת התוכנית "דף חדש". מדובר בתוכנית ליווי לנשים וילדיהן, יוצאות מקלט לנשים מוכות, שמופעלת על ידי ארגון "בעצמי" עבור משרד העבודה והרווחה. הארגון החברתי פועל לצמצום העוני והפערים החברתיים בארץ. 

מורן אטיאס בקמפיין אלימות נגד נשים

"דף חדש" מסייעת לנשים כמו מראווה להתחיל את חייהן מחדש. "נשים שיוצאות ממקלט חייבות שמישהו ילווה אותן באופן צמוד", מסבירה מראווה, שנעזרה בתוכנית לשקם את חייה ולהגשים את חלומותיה ולהתחיל לימודים אקדמיים. במסגרת העזרה שזכתה לה מראווה, היא קיבלה תווי מזון באמצעות תרומות של הקרן לידידות, וזכתה לתרומה מטעם קרן גודריג' המסייעת לאנשים במצוקה. במטרה לעודד נשים אחרות במצבה לבקש עזרה, מראווה מדגישה את המסר הבא לקורבנות אחרים: "אל תפחידו להתלונן. אם נחיה בפחד כל הזמן, הוא ישלוט בחיים שלנו".

לדבריה, למרות ההתעללות ואלימות הקשה שנקט כלפיה וכלפי ילדיה, בעלה לשעבר זכה לפסיקות לטובתו במהלך הדיונים בבית הדין השרעי על תנאי המשמורת על ילדיהם. 

רק בשבוע שעבר נרצחה ופהאא עבארה, תושבת עראבה על ידי בעלה לשעבר רביע כנאענה, לאחר שיצאה מדיון בבית הדין השרעי על הסדרי המשמורת על ילדיהם המשותפים. כנאענה, בעל עבר פלילי עשיר, חשוד כי דקר למוות את גרושתו ולאחר מכן נמלט מהמקום. עבור מראווה, למרות הפחד והקושי הרב, היא החליטה לברוח ולקחת את ילדיה איתה. "השהות במקלט הייתה קשה לכולנו", היא מספרת השבוע. "הילדים הלכו איתי לכל מקום והיו בטוחים שאבא שלהם יגיע ויפגע בי".