ארגון העובדים של קרן קיימת לישראל וארגון נעמת יציינו את היום (רביעי) הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, בטקס נטיעת 20 עצים לזכרן של 20 הנשים שנרצחו השנה ע״י בני זוגן או בן משפחה אחר. הטקס מתקיים ביער מבוא מודיעים בהשתתפות נציגים של משפחות הנרצחות ובמעמד יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו״ר קק״ל אברהם דובדבני.

יו״ר ארגון עובדי קק״ל ישראל גולדשטיין: ״כבר שנים רבות אני לוקח חלק בטקסי נטיעות, אך זו פעם ראשונה שהמחשבה שיטעו בו אפילו עץ אחד נוסף מעבירה בי צמרמורת. אם הייתי יכול הייתי עושה כל שביכולתי שגם 20 העצים שאנחנו נוטעים פה לזכרן לא היו ניטעים בכלל. אני מייחל ומתפלל שניפגש פה בשנה הבאה מבלי לטעת אף לא עץ אחד חדש. יהי זכרן של קורבנות האלימות במשפחה ברוך״.

יו״ר נעמת חגית פאר: ״קשה להשלים עם המצב בו אנו עומדים כאן ונוטעים עצים לזכר 20 נרצחות, קורבנות מגיפת האלימות במשפחה. בואו נזכור שעל כל אישה שחייה ניטלו באכזריות יושבות בבתיהן, תחת טרור ופחד, עוד עשרות אלפי נשים שכל אחת מהן עלולה להיות העץ הבא. אחת מכל שלוש נרצחות התלוננה במשטרה בטרם נרצחה! אסור לנו להשלים עם זה! ביחד נפעל כדי להבטיח שהחורשה הזאת שנטענו כאן היום לא תהפוך ליער. נזכור את כל קורבנות האלימות כי לכל אחת יש שם, ומשפחה, ואנשים שמתגעגעים אליה".

עץ לזכרה של מאיה ווישניאק ז''ל (צילום: מערך ההסברה קק''ל)
עץ לזכרה של מאיה ווישניאק ז''ל (צילום: מערך ההסברה קק''ל)

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר כי "אנו מסתכלים על השמות פה ביער והלב כואב. איך הגענו לרמה כזאת של אלימות? אפשר למנוע את הרצח הבא ולמאבק הזה חייבים לרתום את כל החברה הישראלית. אנו חייבים לשלב ידיים כדי לעקור את התופעה מהשורש ולשבור את מעגל האלימות. עד שיגיע פתרון מערכתי מהמדינה, שמתוקצב באופן ראוי ונותן מענה אמיתי, זו האחריות המוסרית של כל אחת ואחד מאיתנו, לסייע לכל מי שלכוד במעגל האלימות ולהגביר מודעות כדי למנוע את המקרה הבא".