ג'ניפר סאקי תהיה דוברת הבית הלבן בממשלו של ג'ו ביידן, כך הודיע הלילה (שני) הנשיא הנבחר, שיחד עם סגניתו המיועדת, קמלה האריס, מינה נשים בלבד לצוות התקשורת של הבית הלבן. סאקי (42) כיהנה בעבר כיועצת תקשורת בבית הלבן של ברק אובמה וכן כדוברת מחלקת המדינה. בכך ממשיך ביידן לאייש את התפקידים הבכירים בממשלו, לאחר שכבר מינה את צוות הביטחון הלאומי שלו. 

כאמור, בנוסף לסאקי החליט ביידן למנות רק נשים לצוות התקשורת של הבית הלבן, בפעם הראשונה בהיסטוריה. "לתקשר ישירות ובהגינות עם העם האמריקאי זו אחת מחובותיו החשובות ביותר של נשיא. הצוות הזה יקבל אחריות גדולה לחבר את העם האמריקאי לבית הלבן", אמר ביידן בהצהרה. לדבריו, "נשות הצוות המוכשרות והמנוסות מביאות עמן נקודות מבט מגוונות ומחוייבות משותפת לבניית הארץ הזו בצורה טובה יותר". 

ג'ן סאקי (צילום: PAUL J. RICHARDS/AFP via Getty Images)
ג'ן סאקי (צילום: PAUL J. RICHARDS/AFP via Getty Images)

מלבד סאקי, בין החברות בצוות התקשורת של הבית הלבן יהיו קייט בדינגפילד, שתהיה יועצת התקשורת של הנשיא הבא, תפקיד אותו מילאה במהלך מסע הבחירות. סימון סנדרס תהיה יועצת בכירה ודוברת של סגנית הנשיא קמלה האריס. 

האריס עצמה אמרה על המינויים כי "ארצנו עומדת בפני אתגרים חסרי תקדים - נגיף הקורונה, המשבר הכלכלי, משבר האקלים ובעיית הגזענות במדינה. על מנת להתגבר על האתגרים האלו אנחנו צריכים להעביר את המסר בבהירות, בהגינות ובשקיפות. הצוות שובר המחסומים הזה יסייע לנו לעשות זאת". 

ממשל ביידן העתידי צפוי להחזיר את התדרוכים היומיים בבית הלבן, שבוטלו בימי טראמפ בעקבות היחסים העוינים בינו לבין התקשורת. בשלב מסויים עברה יותר משנה ללא תדרוך יומי.