ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קרא הבוקר (ראשון) להקים "מפלגה שיש בה קבוצה גדולה של נשים מצליחות, חכמות, נמרצות, עם ניסיון ניהולי", ונקב בשמה של מרב מיכאלי כאישה האפשרית שיכולה לעמוד בראש מפלגה כזו, בראיון לערוץ הכנסת.

אהוד אולמרט בראיון לערוץ הכנסת (קרדיט: ערוץ הכנסת)

אולמרט, לאחר שנשאל על ידי המראיין האם יש לו שמות ספציפיים של נשים היכולות להנהיג את המפלגה, נקב בשמה של ח"כ מרב מיכאלי, לצד זה של ציפי לבני, שרת החוץ לשעבר. "אני זורק לחלל של הציבור הישראלי, לחלל של הויכוח הציבורי הישראלי גישה אחרת. הזכרתי מקודם שם אחד, היות ושואלת אותי על ציפי, שאגב אני לא פוסל אותה באופן עקרוני, היא מילאה תפקידים בממשלה שלי, הייתה במשרד החוץ וממלאת מקומו של ראש הממשלה. אני חושב שמי שנראית לי המנוסה, הבשלה והנמרצת ביותר זו מרב מיכאלי".

עם זאת, הוסף אולמרט כי מיכאלי אינה היחידה. לדעתו, נשים המובילות את המחאה החברתית, אשר החלה בעקבות משבר הקורונה, יכולות גם כן להוביל מפלגה שכזו. "אבל אני יכול לנקוט בשמות של נשים בלי סוף, כולל שמות של נשים שמובילות את המחאה החברתית ומגלות מנהיגות, נחישות, יכולת לא פחות מאשר כל אחד מן הגברים שאנחנו כולנו כל כך נסחפים אליהם".

כזכור, בסוף השבוע פורסם ב“מעריב־סופהשבוע” סקר מנדטים לקראת הבחירות שעתידות להתקיים. על פי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו יקבל בבחירות 29 מנדטים. אחריו צועד נפתלי בנט בראש מפלגת ימינה עם 22 מנדטים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שמנהל ביממה האחרונה קרבות בוץ עם כחול לבן סביב השאלה מי ינהיג את גוש המרכז־שמאל בבחירות הקרובות, מקבל בסקר 18 מנדטים, בעוד כחול לבן, בראשות בני גנץ, מדשדשת מאחור עם 10 מנדטים בלבד. 

לפי דיווח בסוף השבוע בחדשות 12, עתידה לקום מפלגת "מקצוענים" שבכוונתה להבטיח ניהול אחר למשבר הקורונה. המפלגה החדשה צפויה לקום לקראת הבחירות הרביעיות, כאשר כרגע נמצאת כבר בשלבי הקמה מתקדמים וכבר גוייס כסף רב למען המטרה. עוד צויין כי בין השמות המרכזיים שנמצאים על הכוונת של מרכיבי הרשימה הם ח"כ יפעת שאשא ביטון, פרופסור רוני גמזו, חיים ביבס ומשה בר סימן טוב, שהכחיש את כוונתו להיכנס לפוליטיקה. מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, אמר בתגובה לפרסום כי כי יש לשנות את שיטת הממשל ולהכניס גורמים מקצועיים בתור נבחרי ציבור.