קבוצת Tefen והתאחדות בעלי המלאכה והתעשייה חברו למהלך משותף לטובת אוכלוסיית הנשים העצמאיות. מדובר ביוזמה ללא מטרות רווח, שמטרתה לסייע לנשים שהעסקים שלהן נפגעו בקורונה, תוך התאמת העסק למציאות החדשה שיצר המשבר.

במסגרת שיתוף הפעולה, Tefen, המתמחה בהובלת ארגונים למצוינות, תבצע אבחונים לעסקים, וביחד עם ההתאחדות תיתן להם כלים מקצועיים להתייעלות עסקית, כמו מעבר לדיגיטציה והטמעת טכנולוגיות חדשניות, כדי להקטין את ההוצאות ולהגדיל את הפריון.

נכון ל־2018 יש כ־171 אלף עצמאיות בישראל. נשים עצמאיות נפגעו יותר בקורונה, בגלל תחומי העיסוק שלהן שהם פחות רווחיים, כמו גם בשל העובדה שהן עובדות פחות שעות. סקרים שנערכו קבעו כי המענקים מהמדינה לא עונים לנשים העצמאיות על הצרכים הבסיסיים לקיום העסק.

מלי ביצור פרנס, מנכ"לית Tefen, אמרה: "היוזמה נולדה לאחר ביצוע מחקרים שהראו כי נשים עצמאיות היו בין הנפגעות העיקריות מהקורונה הכלכלית. נשים רבות נאלצו לסגור עסקים, בין היתר גם בגלל העובדה שהן צריכות 'לג'נגל' בין ניהול העסק לבין הטיפול בילדים בתקופה שבה יש סגרים מרובים, כשגם בשגרה ההכנסה של נשים נמוכה יותר. ניכנס לתמונה עם תוכנית מקיפה, שמטרתה לסייע לכמה שיותר נשים".

עו"ד רוית גרוס, מנכ"לית התאחדות המלאכה והתעשייה, המייצגת עסקים קטנים, הוסיפה: "הקורונה פגעה באופן קשה יותר בעצמאיות ובעלות עסקים קטנים, המהוות לצערנו רק כ־20% מבעלות העסקים בישראל. הן פוגשות אתגרים שונים, ואנו רואים חשיבות גדולה מאוד לתת להן סיוע מותאם. בקרב הנשים קיימות אוכלוסיות מוחלשות אפילו יותר, ובהן נשים ערביות, חרדיות, אמהות צעירות וחד־הוריות, שבהן הפגיעה היא אנושה והן יתקשו יותר לחזור ולהתפרנס בכבוד".