חברות מובילות במשק הצטרפו ליוזמה המקדמת עברית שוויונית, שאת היוזמה הייחודית מובילה קבוצת מנהלות ומנהלים, בניסיון להביא להגברת המודעות לחשיבותה של שפה שוויונית ולמהפכה בפנייה לנשים ולגברים בעבודה, בפרסומות, במודעות, באתרים ובשלטים.

עם החברות שהצטרפו ליוזמה נמנות שטראוס, אינטל, מגדל, בנק הפועלים, חברת החשמל, פיליפס, אלפא אומגה ומקאן. לרגל יום האישה הבינלאומי חברו חברות אלה לשדולת נשים ולקבוצת המנהלות והמנהלים לאחריות חברתית שליד הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

"לשפה שבה אנו משתמשים יש השפעה רבה על ההכרה או ההדרה המגדרית. שימוש מודע ומושכל בשפה יכול לחולל שינוי של ממש במציאות העסקית, כמו גם במציאות המגדרית", צוין ביוזמה הייחודית, שעליה חתומות בין היתר יו"ר שדולת הנשים ד"ר אלה אלקלעי ומנכ"לית השדולה עו"ד דנה מיטב, ביחד עם מנהלות ומנהלים לאחריות חברתית בהובלת פרופ' רונן אברהם. עוד נמסר כי העבודה במיזם נעשתה בליווי ספר המבוסס על עבודתה של דפנה איזנרייך: "דברו אלינו" - המדריך לכתיבה שוויונית וניטרלית מגדרית.

כחלק מהתפיסה החדשה, במסגרת עברית שוויונית יש לפנות לציבור בפנייה ניטרלית. כך למשל יש לעבור לשימוש בשם הפעולה עצמה במקום בפועל ולכתוב "לכניסה לאתר" במקום "לחץ כדי להיכנס". בפנייה מכלילה יש לפנות גם לגבר וגם לאישה: "ברוכים הבאים וברוכות הבאות", ובסיומת כפולה יש להשתמש בכזו שמתאימה לשני המינים: "אזרחים/יות" או "אזרחים.יות".