שר התרבות חילי טרופר ושרת התחבורה מירי רגב קיבלו החלטה משותפת לאשר את המלצות הוועדה הציבורית לפיה שירה איסקוב ועדי גוזי ישיאו משואה משותפת בטקס לציון 73 שנות עצמאות למדינת ישראל. הטקס יעמוד השנה בסימן "האחווה הישראלית" בהצדעה לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד.

כזכור, גוזי הצילה את חייה של איסקוב כאשר לא עמדה מנגד בעת שאביעד משה, בעלה לשעבר של שירה, ניסה וכמעט הצליח לרצוח אותה. איסקוב בחרה לחשוף את סיפורה במטרה להציל נשים אחרות הסובלות מאלימות והפכה לסמל משמעותי במאבק נגד האלימות נגד נשים במדינת ישראל. 

עדי גוזי, 33 נשואה ואם לשלושה. עברה להתגורר במצפה רמון בשנת 2010 עקב שירותו של בן-זוגה בבסיס באזור. במהלך ראש השנה האחרון הצליחה גוזי להציל בתושייה רבה את שירה איסקוב מניסיון רצח אותו ניסה לבצע בעלה לשעבר של שירה. בפעולתה היא סיכנה את חייה והפגינה אומץ וערבות הדדית. לאחר המעשה הפכה גוזי לקול בולט במאבק באלימות כנגד נשים ופעולותיה עוררו הערכה רבה בציבור.  גוזי התייחסה לבחירתן של השתיים להשיא משואה משותפת בסרטון קצר, בו אמרה כי זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר בחייה.

עדי גוזי על בחירתה להשיא משואה משותפת עם שירה איסקוב. צילום: עדי גוזי

איסקוב, 33 הייתה קרבן למעשה אלימות אכזרי וקשה מצד בן-זוגה לשעבר שניסה לרצוח אותה לעיני בנם התינוק. בעקבות האירוע נפצעה באורח אנוש והחלימה לאחר הליך שיקום מאתגר שעברה. במהלך הליך השיקום, בעוד היא מחלימה מפצעיה, החליטה שירה לקום ולהיחשף לציבור הרחב על מנת לעזור לעוד נשים שחיות במעגל האלימות לקום ולעשות מעשה ולהעלות את נושא האלימות כנגד נשים לסדר היום הציבורי. שירה נלחמה והתעקשה על מיצוי הדין עם התוקף תוך חשיפת שמו, נאבקה על קבלת אפוטרופסות על ילדם המשותף ועל סיום נישואיה. 

השרים הממונים שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר: "שמחנו להודיע לשירה איסקוב ולעדי גוזי על בחירתנו בהן להשיא משואה משותפת ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. שירה ועדי, שכנות, שהיו זרות, הפכו ביום גורלי אחד, לסמל של אחווה ישראלית בחוד החנית של המאבק באלימות נגד נשים".

"שירה, שכמעט קופחו חייה בידי מי שהיה בן זוגה, שרדה את התופת בזכות תושייתה ועוז רוחה של עדי, אשר נשמעה לאמירות בנה, שהצליח לשמוע את בכיו של תינוקה של שירה. שירה קמה משאול האלימות, עמדה זקופה ובפנים גלויות מול מי שעמד לרצוח אותה ומול כלל החברה בישראל וביטאה בקול רם ובוטח את הקול, שרצו להשתיק לעד. 

"שירה ועדי מבטאות, כל אחת בדרכה הייחודית ובדרכן המשותפת, דוגמא אישית של חירות הבחירה ושל 'החופש להיות' כאישה וכאדם. עדי, שלא עמדה מנגד לשמע זעקותיה של שירה, ושירה, שבפניה החשופות ובמאבקה המשפטי והערכי מהווה מודל לאומץ ותעוזה, נושאות יחד בגאון את האחווה הישראלית והחירות ללחום ללא מורא אל מול האלימות של גברים נגד בנות זוגן". 

"עדי ושירה, הפכתן את נצחון הרגע למשימת חיים, שלב נוסף במאבקנו העיקש באלימות נגד נשים בישראל. לאורו של אומץ ליבכן נלך מתוך אחווה ישראלית ומתוך אמונה, כי מאבקכן - מאבקנו. באשר הלכתן באומץ נלך ונמגר יחד את הנגע הנורא של אלימות נגד נשים בישראל".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, בירכה על הבחירה: "הבחירה בשירה איסקוב ועדי גוזי להשיא משואה חשובה ומבורכת. סיפורן של השתיים הוא עדות חיה לאומץ הגלום בנפש האדם, שמאיר זרקור על תופעת האלימות והחשיבות שלנו כחברה להגברת המודעות והושטת יד. שתיהן הצליחו להעביר מסר ברור וחד נגד אלימות כלפי נשים חרף הקשיים והפחדים".

יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה: "מדובר בבחירה שאין נכונה ממנה - שתי נשים שהפכו סמל לגבורה ומהוות השראה לחברה הישראלית כולה. זהו מסר ציבורי חשוב לכמאתיים אלף נשים בישראל שחיות במעגל האלימות ולא פחות מכך לשכנים ולקרובים אליהן - אל תעמדו מנגד, תסייעו להן, תתקשרו למוקדי החירום, תגלו אזרחות טובה".