מחר תתקיים מול מטה מפלגת ישראל ביתנו במודיעין הפגנה של נשים הרות, המבקשות להעביר מסר לשר האוצר ויו״ר המפלגה אביגדור ליברמן: "הארכת דמי האבטלה לנשים בהריון היא הכרחית וצודקת". בארגון המחאה שותפה שדולת הנשים בישראל, המנהלת בשבועות האחרונים מאבק ציבורי נרחב לטובת הנשים ההרות שפרנסתן נפגעה במהלך משבר הקורונה, בעקבות מאות פניות שקיבלו מנשים בהריון ומנשים שילדו לאחרונה.

שר האוצר ליברמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר סיכמו כי יולדות בתקופת הקורונה, שהיו זכאיות לדמי אבטלה ב־30 ביוני או לפני כן - יהיו זכאיות לדמי לידה בגובה דמי השכר האחרון שקיבלו, במקום בגובה דמי האבטלה שקיבלו כפי שהציעו תחילה באוצר. עם זאת, הנשים דורשות את הארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה אשר להם הן זכאיות.

עו״ד דנה מיטב, מנכ״לית שדולת הנשים, הסבירה: "הפסקת דמי האבטלה לנשים בהריון שהפכו למובטלות בתקופת הקורונה - היא מדיניות שערורייתית ובלתי נסלחת. אותן נשים, אשר נמצאות בתקופה כל כך פגיעה במילא, חשות נבגדות בגלל החלטת הממשלה. מדובר בנשים עובדות, שהוכרו כמובטלות קורונה על ידי המדינה, ויקבלו בשל כך דמי לידה על פי המשכורת האחרונה שהרוויחו - אז איך ייתכן שעד ללידה המדינה שולחת אותן לחפש עבודה במצבן? המציאות היא שהסיכוי להתקבל לעבודה בהריון או אחרי לידה עכשיו הוא אפסי".