"אמא, אנחנו הולכים לעשות קניות לבית הספר שבוע הבא", אמרת לי בהתרגשות באחת משיחותינו היומיות. פתאום קלטתי שיש לי, לנו, ילד כל כך גדול. קסם שלי, אתה נומינלית בן שמונה, אבל רגשית אתה לפחות בן עשרים ושמונה. 

שנת הקורונה המטורפת הזאת גרמה לי להכיר אותך בצורה אבסולוטית כל כך, כאשר כל שבע השנים שקדמו לקשר הסימביוטי ביננו, רק היוו תשתית רחבה ומעמיקה להתרחשויות שהגיעו עלינו לטובה. אני חייבת להגיד שאני ברת מזל להיות האמא שלך. להיות המורה הפרטית הצמודה שלך, שלומדת ממך כל יום את משמעות הרגישות והבינה.

אתה מתחיל בעוד כמה ימים כיתה ג' והטור הזה הוא בשבילך ועבורך. אהוב שלי. אני חייבת לומר לך קודם כל תודה. תודה על ההכלה שלך להבין סיטואציות חיים, תודה על היכולת שלך לבטא את עצמך החוצה , בצורה כנה כל כך, תודה על כך שאתה סקרן ושואל, מתעניין ומתעמק ואף פעם לא מוותר על חתירה לאמת, לשורה התחתונה.

תודה שהבית שלנו התרחב וקיבלת את האהבה המדהימה מהחסון שלנו, והוא עבורך אבא נוסף. תודה על החום וההתרפקות. תודה שפתחת לי את הלב ובזכותך משפחתנו מתרחבת. תודה על האפשרות. להגשים לך את משאלת ליבך ולהגדיל עוד יותר את משפחתנו. תודה על החיוך שלך, על השיחות ועל היכולת שאתה נותן לכולנו לצמוח ביחד. אתה עולה כיתה, אבל מבחינתי זהו דבר סימבולי. מבחינתי אתה כל העת עולה בשיעור קומתך.

אתה הולך ללמוד אנגלית השנה, אבל בעצם אתה מדבר כבר שנים כל כך הרבה שפות לא פחות חשובות. שפת הרגשות, שפת ההומור ושפת החברות. אני מאחלת לך הצלחה בלימודים, כדי שתבין שאתה רוצה להרחיב את ידיעותיך, מתוך מקום של סקרנות, ולא מתוך מקום של הישגיות.

אני רוצה שתהיה שלם עם עצמך ותזכור שציונים הם חשובים, אבל דרך ארץ היא הציון הגבוה ביותר במעלה. אני מאחלת לך שתזכור תמיד שמי שאתה והאדם שאתה יסללו לך את הדרך להגשמת חלומותיך הכמוסים ביותר. כאן זהו בעצם סוד הקסם וזו התורה כולה.

אני כולי תקווה שתהיה מאושר ובריא ותלמד ותחכים ופשוט תהנה מהסביבה הלימודית והחברית שלך. אלו ימים יפים עם כל כך הרבה תובנות וצמיחה עצמית מעמיקה.

אני כאן כדי לדחוף אותך בעליות ולשלב איתך ידיים. אני כאן כדי להזכיר לך שאני גאה בך בזכות מי שאתה, הילד הנפלא שאתה. בזכות העילי אריה שאתה. תמיד תזכור שלפני שאתה תלמיד, אתה אדם קסום. ולפני שמעריכים אותך בציונים כאלה או אחרים, אתה מוערך באישיותך הגדולה, בדבקות שלך במטרה ובליבך הענק. שלום כיתה ג', אוהבת אותך קסם שלי.