חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) התייחסה היום (רביעי) במהלך דיון במליאת הכנסת לנושא ההטרדות המיניות, וציינה כי גם במשכן - התרחשו אירועים כאלה. "פגיעות מיניות יהיו בכל מקום, בכל מוסד, בכל ארגון - לצערי גם בבית הזה", אמרה.

רוזין שימשה בעבר כמנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל - קואליציה של תשעה ארגונים שפעלו במטרה למגר את תופעת האלימות המינית ולהעניק זכויות חברתיות לנפגעות תקיפה מינית. בין היתר, במסגרת תפקידה ארגנה את צעדות המחאה השנתיות ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, לקחה חלק בבחירת הפרסומת הסקסיטית של השנה מטעם ארגון ויצו, והובילה את פרסום הדו"ח השנתי של הארגון שמוצג מדי שנה בכנסת. 

לאורך השנים הועלו טענות כלפי חברי כנסת ושרים, על כך שביצעו לכאורה הטרדות מיניות. חלקם כבר לא נמצאים במערכת הפוליטית והתיקים הללו נסגרו. בין היתר, ב-2016 הועלו נגדו ניסן סלומינקי, שכיהן כחבר כנסת מטעם הבית היהודי, ופרש מאז מהמערכת הפוליטית. התיק נגדו נסגר כעבור כשנה. חבר כנסת לשעבר נוסף ששמו נקשר לעבירות מהסוג הזה הוא ח"כ לשעבר יהודה גליק, אך הפרקליטות החליטה שלא לפתוח נגדו בהליך. 

פוליטיקאי נוסף שהועלו נגדו האשמות הוא סילבן שלום, שכיהן כח"כ ושר מטעם מפלגת הליכוד. בדצמבר 2015 פורסמו בתקשורת טענות של נשים אנונימיות, שהאשימו אותו בהטרדה מינית. לאחר הפרסום, ושעות ספורות לפני החלטת היועמ"ש דאז יהודה וינשטיין, על פתיחת חקירה בעניינו, הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. ביוני 2016 הודיע היועמ"ש אביחי מנדלבליט על סגירת תיק החקירה בעניינו.