אמצע חודש תשיעי וההורמונים בשיאם. מרגישה עייפות מהולה בהתרגשות מטורפת. מארגנים כבר את הבית, את הנפש, מתרגלים את הלב.

אבל, בינינו, מי באמת יכול להכיל עוצמות כאלה מבעוד מועד? כמה שאנסה להיות מוכנה, להכין את עצמי, את החסון ואת בננו לשינוי המתחולל, ברור לי שלא אהיה מוכנה.

הבכי, השמחה העצומה, הבלבול, החזרה לשגרת תינוקת בבית, ההתחלה המתגבשת יביאו איתם וודאי אתגרים. יש מצב אפילו לבייבי בלוז קל, ניסיונות הנקה והבנה מחודשת של המציאות.

בא לי להגיד שאני יודעת וחשה בטוחה, אבל אני יודעת במעמקי נפשי שרק כשאתמודד, אבין את ההתמודדות, וגם אז לא עד סופה. וזה בסדר. הפעם דווקא הלא נודע לא מלחיץ אותי.

אני כל כך משתוקקת לראותה. לראותך. אז לקראת הגעתך לעולם בתי האהובה, אני מקדישה לך את הטור הבא:

נעים מאוד, אני אמא שלך. אמא לירון. מאז שאחיך הגדול נולד, חיכיתי לבואך. רציתי עוד אח או אחות בשבילו, רציתי משפחה גדולה. והנה בזכותך לאט לאט עם אבא החסון אנחנו מגשימים זאת. משפחה שהולכת ומתעצמת. הולכת ומתרחבת באהבתה.

אהבתי אותך עוד לפני שנוצרת. ליטפתי את בטני. את פרי אהבתנו, פרי משפחתנו. אני ואבא דיברנו עלייך רבות ודמיינו איך תראי. 

כשניסינו להביאך לעולם, התפללנו כל יום לאלוהים. ביקשנו, רצינו, ייחלנו. עילי לא הפסיק לדבר עלייך ואלייך מרגע קיומך. לא הפסיק לנשק את בטני המתעגלת. את אהובה מעצם היותך, מעצם היווצרותך ואנו נזכיר לך את זה תמיד.

דעי לך שיש לך אמא קצת חרדתית. הנה, אמרתי זאת מראש ובקול רם. שלא יהיו לך הפתעות. יש מצב שאבכה כשאשיר לך שירים, קיימת אפשרות שכל פעם שאסתכל עלייך אחייך ואדמע. יכול להיות שהבכי יהיה בלתי נשלט ועם השתנקויות קטנות כאלה. אז אל תיבהלי. הלב פשוט הקים לו עוד חדר מלא אהבה מבעוד מועד. וכן, אפשר לזקוף זאת שוב לזכות ההורמונים המשתוללים.

זכרי שאת עטופה במשפחה עצומה ומחבקת. שנים חיכו לך כולם. הדודים והדודות, הסבים והסבתות, בני הדודים ובני הדודות.

את נכנסת כעת למשפחה הכי מדהימה ומרגשת. משפחה שתטפל בך ותהיה איתך ולצידך בכל אחד מרגעי החיים ויהיו לך הרבה אהובה שלנו. מבטיחים לך. דעי יפה שלנו שזה הדייט הראשון המרגש בעולם, אז כמו בכל דייט ראשון יכולות להיות הפתעות.

אחרי תשעה חודשים ברחמי, יכול להיות שהעולם יראה לך קצת פחות חמים מאשר ברחם, קצת פחות מגניב מבחוץ, אבל בי נשבעתי שנהפוך לך אותו לעננים רכים וורודים שיגנו עלייך. שיסוככו על נשמתך הרכה והעדינה.

מצפה לך בתי. מחכה להסתכל לך בעיניים ולנשק אותך חזק. אוהבת אותך. אמא.