בניסיון להתמודד עם מכת ההטרדות המיניות במקומות עבודה, הקימו שתי נשים יצירתיות את חברת EVENN, שמקדמת "סביבת עבודה בטוחה באמצעות העצמת המשאב האנושי".

את החברה הקימו טל הרפז אגרט, ששימשה בעברה כמנהלת מערך ההסברה לארגונים במרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, וטלילה יודפת, שכיהנה בתור סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש והדרכה במקדונלד'ס ישראל.

"בתפקידינו הקודמים נוכחנו כי המנהלים בעבודה עומדים מעט מבולבלים אל מול תופעת ההטרדות המיניות, והם בוחרים ליישם תוכניות ששמות זרקור על הטיפול בתלונות ועל החוק", מספרות השתיים. לדבריהן, "תוכניות אלו הוכחו כבלתי יעילות, מכיוון שהן מתמקדות בהפחדה ובהאשמה, ויוצרות תרבות של הימנעות. אנחנו מלמדות בחברה שלנו איך ומה ניתן לעשות - ולא ממה יש להימנע".

התוכניות של EVENN מותאמות לכל ארגון לפי מאפייניו, והן כוללות, בין היתר, הדרכות מיוחדות למנהלים עם כלים ניהוליים ליישום בהבנת האחריות שלהם בנושא, ומתן כלים לאנשים מתוך הארגון, שימונו כ"שומרי דרך" - תפקיד שאמור לסייע במניעה ובפרקטיקה של התנהלות יומיומית בנושא. החברה מעניקה גם סדנאות מיוחדות בנושא לעובדי הארגון. 

כל תוכנית כוללת כחמישה מפגשים, בקרה דרך כלים דיגיטליים וליווי צמוד והדרכות רענון. יודפת: "מחקרים מוכיחים שהתעלמות הנהלות מאתגרים בנורמות התנהגות ובתקשורת בין נשים לגברים במקום העבודה - מובילה לירידה בתפוקה, תחלופת עובדים, נזקים תדמיתיים ומשפטיים ופגיעה בשורת הרווח".

לדבריה, "התוכניות של EVENN עוסקות במשאב האנושי, תוך אמונה כי לכל אדם יש תפקיד ואחריות במניעת הטרדות מיניות וביצירת סביבת עבודה בטוחה ונעימה".