היסטוריה בשירותי הדת: השר מתן כהנא הודיע היום (ראשון) על מינויה של רבקה עזריאל לעמוד בראש המועצה הדתית בבנימינה. עזריאל היא האישה הראשונה בישראל שממונה לתפקיד הבכיר, וגם החרדית הראשונה שעומדת בראשות מועצה דתית אי פעם.

עוזיאל בעלת נסיון רב שנים בעשיה הציבורית חינוכית, במהלכן ניהלה צוותים בפריסה רחבה בחינוך הדתי בארץ. בשנה האחרונה כיהנה כמורשית חתימה במועצה הדתית ברעננה. היא בעלת תואר שני במנהל עסקים תושבת העיר ירושלים ואם לחמישה ילדים. בנוסף, נשים נוספות צפויות להתמנות לתפקיד, שכן כרבע מכ-200 המועמדים שנגשו כה למכרז הינן נשים.

במשרד לשירותי דת ציינו כי בהרכבים ברשויות המקומיות החרדיות ברכסים וקריית יערים (טלזסטון) נבחרו נשים להרכב המועצה הדתית ובחירתם להרכב זכתה להסמכתם וברכתם של רבני העיר החרדים.

השר לשירותי דת כהנא בירך: "כולי גאווה בגברת רבקה עזריאל על היותה האישה הראשונה שתעמוד כממונה בראש מועצה דתית, ואני מאחל לה הצלחה רבה, חילך לאורייתא. כולי תקווה שעוד ועוד נשים תשתלבנה בשירותי הדת בישראל. אני סבור שלנשים יש הרבה מה להעניק לשירותי הדת". 

דבורה עברון, מנהלת המכון למנהיגות הלכתית מבית רשת אור תורה סטון, מסרה: "אני מברכת את המשרד לשירותי דת על התהליך שהוא מוביל להגדלת מעורבותן של נשים במרחב הציבורי של כלל מדינת ישאל ובקידום מנהיגות נשית ביהדות, בתורה ובשירותי הדת. זוהי הזדמנות עבור נשים להוביל סדר יום יהודי במדינת ישראל, וכולי תקווה שדלתות נוספות יפתחו  ויאפשרו מעורבותן ומנהיגותן של נשים בתפקידי הובלה וקבלת החלטות בעולם הדתי בפרט ובעולם היהודי בכלל".