50. לינוי אשרם - מתעמלת אומנותית, מדליסטית זהב, בקרב־רב ממשחקי טוקיו 2020

לינוי אשרם  (צילום: אבשלום ששוני ופלאש 90)
לינוי אשרם (צילום: אבשלום ששוני ופלאש 90)


היכן הייתם כשאשרם עשתה היסטוריה באולם ההתעמלות בטוקיו וזכתה במדליית הזהב בקרב־רב במשחקים האולימפיים? הספורטאית בת ה־22 חתומה על הישג השיא של ענף ההתעמלות בישראל ואף הפכה למתעמלת הראשונה מאז 1996 שזוכה במדליית זהב ואינה רוסייה.

אל התחרות בטוקיו הגיעה אשרם כבעלת סיכויים טובים לזכות במדליה, אך איש לא האמין שתצליח לגבור על התאומות דינה וארינה אברינה. השאר, כמובן היסטוריה.

היא מחזיקה ב־12 מדליות בסבב הגביע העולמי, ובין היתר הוכתרה לסגנית אלופת העולם בקרב־רב בשנת 2018. בנוסף, יש לאשרם שש מדליות מאליפויות אירופה, והיוקרתית שבהן הושגה ב־2020, אז זכתה בקרב־רב באליפות אירופה.

הישגה של אשרם בטוקיו מתוק במיוחד, מכיוון שהיא לא נולדה אל תוך ענף ההתעמלות האומנותית. לדבריה, היא לא הייתה המתעמלת הטובה ביותר בחוג, והמאמנות שלה לא חשבו שהיא תצליח להגיע רחוק. סוד ההצלחה שלה היה התמדה, התמדה והתמדה. היא מספרת שהיא נאלצה לתת מעצמה יותר, כנגד כל הסיכויים, כדי להגיע לרמה הגבוהה ביותר בענף. לאחרונה פורסם כי פסל בדמותה של אשרם יוצב במרכז הלאומי למצוינות לספורט במכון וינגייט.

49. יעל ארד - יו"ר הוועד האולימפי הישראלי

יעל ארד (צילום: פלאש 90)
יעל ארד (צילום: פלאש 90)

ארד הייתה זו ששמה את ישראל על המפה האולימפית, כשעשתה היסטוריה בקיץ 1992 וזכתה במדליית כסף במשחקים האולימפיים בברצלונה. יחד עם אורן סמדג'ה, שזכה אחריה במדליית הארד, הצליחה הספורטאית הישראלית להפוך את הג'ודו לענף ספורט מוביל במדינה ולסחוף אחריה ילדים רבים - שחלקם הפכו בעצמם לפנים החדשות של הענף ויצרו לישראל שם של “מעצמת ג'ודו".

ארד פרשה מהספורט התחרותי בגיל 29, כשהיא אלופת אירופה, סגנית אלופת העולם ובעלת מדליית כסף אולימפית, ועברה לעולם העסקים. בנובמבר 2021 נבחרה ליו"ר הוועד האולימפי בישראל, והיא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד. את טבילת האש בתפקיד עשתה באולימפיאדת טוקיו האחרונה, שם ליוותה את המשלחת הישראלית, שחזרה עם שתי מדליות זהב ושתי מדליות ארד. בין יתר עיסוקיה ארד גם מרצה בפני ילדים וספורטאים צעירים על מצוינות בספורט ועל הכלים שהובילו אותה להצלחה.

48. נועה קירל - זמרת

נועה קירל  (צילום: ערן לוי)
נועה קירל (צילום: ערן לוי)

בשנת 2020 נכללה קירל ברשימת 20 הצעירים המבטיחים של המגזין "פורבס". שנתיים לאחר מכן, עם קריירה מקומית מצליחה, עם חוזה הקלטות בינלאומי שאותו כבר החלה לממש ועם השתתפות עתידית בסרט קולנוע שתפיק חברת "פיקצ'רסטארט", אפשר לומר שלא מדובר רק בגימיק חולף של זמרת פופ צעירה.

קירל כאן להישאר, ובגדול. היא נבחרה ל"אשת השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של ynet וגלגלצ בספטמבר 2020, וביולי האחרון הוציאה את הסינגל הבינלאומי הראשון שלה, שעתיד להיות חלק מאלבום הבכורה שלה מחוץ לאולפנים הישראליים.

קירל היא מהאומניות המושמעות ביותר בספוטיפיי לשנת 2021, וכן האומנית הפופולרית ביותר בטיקטוק ישראל בשנה החולפת. כמו כן פורסם כי לצד כל פעילויותיה ולאור הפופולריות הרבה שלה, קירל תשמש כשגרירה של עמותת משאלת לב.


47. גל גדות - שחקנית קולנוע

גל גדות  (צילום: רויטרס)
גל גדות (צילום: רויטרס)

גל גדות היא ללא ספק הישראלית היחידה שעליה אפשר לומר שעשתה את זה בגדול בהוליווד. גדות שברה במהלך הקריירה שלה כל תקרת זכוכית אפשרית. בשנה החולפת הרוויחה 20 מיליון דולר עבור השתתפותה בסרט "הודעה אדומה" בהפקת נטפליקס - אמנם לא סרט עתיר תקציב כמו "וונדר וומן", שהזניק את הקריירה שלה, ובכל זאת ממצב אותה במקום טוב בין השחקניות המרוויחות בהוליווד.

גדות מצליחה לשמור על איזון בריא בין חיי משפחה לקריירה. היא מפיקה, תסריטאית, יוזמת פרויקטים ונאבקת בפומבי על שוויון שכר בין נשים וגרבים בתעשיית הקוךנוע השובניסטית. לאחרונה יצא בכיכובה הסרט "מוות על הנילוס", שקטף את המקום הראשון בהכנסות בקופות בסוף השבוע הראשון להפצתו, והכניס 5.1 מיליון דולר בערב ההקרנה הראשון שלו בארה"ב.

46. דבורה שרר - בעלת פירמה לשירותי ייעוץ תקשורתי

דבורה שרר (צילום: ליטמן שרר)
דבורה שרר (צילום: ליטמן שרר)



שרר, בעלת משרד יחסי ציבור וייעוץ אסטרטגי, עוסקת זה שנים רבות בייעוץ תקשורתי, טיפול במשברים, מיתוג ושיווק. במסגרת עבודתה היא מסייעת לארגונים ולאנשי עסקים להציב אתגרים, לגבש יעדים ולממשם, תוך התמודדות עם החששות, המכשולים והמשברים שבדרך, וכל זאת כמנוף להשגת מטרות ולצמיחה.

לפני כ–20 שנה, בשל משבר אישי שחוותה בעקבות פטירתה של אחותה הקטנה בגיל צעיר, החלה שרר להתמקד בנושאי בריאות. היא יזמה בין היתר את ההנגשה לחתימה מקוונת על כרטיס אדי. היא זכתה בפרס אשת השיווק מטעם האיגוד הישראלי לשיווק, וכמחווה למשפחות תורמות איברים מסייעת להן באמצעות ארגון תרומה של אלפי חבילות מזון בכל שנה, בחגי תשרי ובפסח. מבין לקוחותיה הבולטים: המרכז הלאומי להשתלות ואיגוד המלר"דים (חדרי המיון).

שרר זכתה בפרסים ובתעודות הוקרה על פעילויות ייחודיות ויצירתיות בתחום השיווק ויחסי הציבור. לאחרונה היא נבחרה לדוברת, יועצת תקשורת ואשת יחסי הציבור של עמותת אמפא (IMFA), ארגון מרפא אינטגרטיבי, אשר יפעיל את בית החולים השיקומי מדיקל קר החל מחודש יוני 2022, וכן יפעיל מיזמים רפואיים מגוונים בתחומי הרפואה הקונבנציונלית והאינטגרטיבית.


45. ד"ר עינת קליש־רותם - ראש עיריית חיפה ; מרים פיירברג־איכר - ראש עיריית נתניה

עינת קיש רותם (צילום: פלאש 90)
עינת קיש רותם (צילום: פלאש 90)

לפני ארבע שנים עשתה קליש־רותם היסטוריה בחיפה, כשזכתה בבחירות המקומיות לראשות העיר, והפכה לאישה הראשונה שעומדת באחת הערים הגדולות בישראל. הזכייה המכובדת הייתה רק יריית הפתיחה של מסע ארוך ולא פשוט כלל. במהלך השנים התאגדו נגדה חברי המועצה, ביקורת נשמעה גם מהציבור, ומכת חזירי הבר לא הועילה.

קליש־רותם נחושה לקדם מהלכים בחיפה והתבטאה לא פעם על קידום תוכנית מקיפה בנושא קידום החינוך לכל האוכלוסיות בעיר, בדגש על האוכלוסייה הערבית, שהוזנחה במשך עשורים. אלא שבשל מחלוקת בין חברי מועצת העיר, טרם אושר התקציב לנושא זה לשנת 2022. במקצועה היא אדריכלית, מתכננת ערים ואזורים.

מרים פיירברג (צילום: פלאש 90,מרים אלסטר)
מרים פיירברג (צילום: פלאש 90,מרים אלסטר)


לעומתה, פיירברג־איכר אינה חדשה בתפקיד. היא מכהנת כראש עיריית נתניה משנת 1998, אחרי מערכת בחירות סוערת, אז קיבלה יותר מ־50% מהקולות. במהלך מגיפת הקורונה הצטרפה פיירברג כחברה לקבינט הקורונה האזרחי, וגם עבורה - כמו לראשי ערים נוספים - הייתה ההתמודדות העירונית עם הנגיף כמבחן לחוזקה של העירייה בטיפול באוכלוסייה במצבי חירום.

לאחרונה התייחסה למחירי הדיור המאמירים ולתכנון העירוני, וטענה כי תכנון מיטבי מחייב תשתיות נוספות לצד בניית יחידות דיור - תשתיות שלרוב אינן זוכות למימון חיצוני כלל, בוודאי אם מדובר במעגל שאינו סובב את מטרופולין תל אביב. לטענתה, נדרשים נוסף לתקציבים גם שינוי סדרי עדיפויות ומענקי פיתוח דיפרנציאליים לרשויות שישמשו להקמת מבני ציבור לצד היתרי הבנייה למגורים.

44. לאה ופנר - מזכ"לית ההסתדרות הרפואית

לאה ופנר  (צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)
לאה ופנר (צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)

עו"ד ופנר היא מזכ"לית ההסתדרות הרפואית (הר"י), ארגון המאגד כ־95% מכלל רופאי ישראל. ופנר משמשת באחד התפקידים הבכירים בארגון, שאותו מובילים רוב של רופאים, ולאורך השנים - ובפרט במשבר הקורונה - הובילה בהצלחה מאבקים מקצועיים רבים לצדו של פרופ' ליאוניד אידלמן, ובהמשך פרופ' חגי לוין.

לאחרונה יצאה הר"י בשורת צעדים במחאה על אלימות נגד צוותי רפואה. ופנר טענה כי מערכת הבריאות לא עשתה כל שביכולתה למנוע את האלימות והודיעה כי הר"י לא תהסס לנקוט צעדי מחאה נחרצים, כולל שביתה.

ופנר אינה מגיעה מתחום הרפואה, אך שימשה במשך שנים רבות כמזכ"לית הארגון ועסקה רבות בכל הקשור למעמד הרופאים, תקנים, שכר ותקצוב מערכת הרפואה הישראלית, וכן בסוגיות הנוגעות לרווחת הרופאים. לדבריה, לצד הטכנולוגיה יש להשקיע גם בהון האנושי ובצוותי הרפואה, שהם חוד החנית של מערכת הבריאות.

43. עפרה שטראוס - יו"ר קבוצת שטראוס

עפרה שטראוס  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עפרה שטראוס (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

זה 19 שנה שטראוס משמשת כיו"ר הקבוצה. בנוסף, היא אף מחזיקה במגוון תפקידים ציבוריים: יו"ר ארגון מעלה לשעבר, יוזמת ומקימת מדד קאטליסט בישראל, נשיאת ארגון יסמין ויו"ר לשכת המסחר ישראל־אמריקה.

שטראוס מדורגת ב־20 השנים האחרונות בין המקומות 42־47 של המגזין "פורצ'ן" ברשימת הנשים המשפיעות בעולם העסקים. בשנים 2009 ו–2010 דורגה במקומות ה־12 וה־16 ברשימת נשות העסקים המשפיעות ביותר בעולם של העיתון "Financial Times".

יוקר המחיה והעלאת המחירים במשק הם אחד האתגרים המשמעותיים ששטראוס, כמו גם חברות אחרות במשק, מתמודדת איתם, לצד המחאה הציבורית. חברת שטראוס חרתה בעבר על דגלה שמירה על יציבות מחירים - אך הרפורמה הכלכלית ועליית מחירי חומרי הגלם מעמתות את שטראוס עם הדילמה, ואולי גם עם חוסר הברירה לייקר מוצרים מסוימים.

שטראוס עצמה קראה השנה לעמיתיה לנסות ליצור שינוי חיובי דווקא בזמן המשבר במשק. לצד העסקים היא פועלת רבות למען השגת שוויון חברתי ומקצועי של נשים ונגד אלימות כלפיהן.

42. ד"ר אסתר לוצאטו - יו"ר עמותת ישראל למען הנגב

אסתר לוצאטו  (צילום: מיכל לוצאטו )
אסתר לוצאטו (צילום: מיכל לוצאטו )

ד"ר לוצאטו, מנכ"לית קבוצת לוצאטו, פועלת זה למעלה מ־40 שנה לקידום פיתוח הנגב, ומרחב פעילותה ותרומתה באים לידי ביטוי בחינוך, תרבות, ספורט, מדע, פיתוח טכנולוגי, טיפוח ההשכלה הגבוהה ותרבות הפנאי, רווחה, שיקום חברתי, סיוע לאוכלוסיות במצוקה וקידום נשים. בנוסף, היא מכהנת כיו"ר עמותת יחדיו, הפועלת לקידום אוכלוסיות מוחלשות במרחב הדרום, באמצעות פרויקטים חברתיים וקהילתיים. בשלוש השנים האחרונות הובילה את המאבק הציבורי ליישום החלטת הממשלה על העברת יחידות המודיעין של צה"ל לנגב.

41. אמירה אהרונוביץ' - מנכ"לית הסוכנת היהודית

אמירה אהרונוביץ'  (צילום: הסוכנות היהודית,דוד סאלם)
אמירה אהרונוביץ' (צילום: הסוכנות היהודית,דוד סאלם)

אהרונוביץ היא האישה הראשונה המכהנת כמנכ"לית של הסוכנות היהודית מאז הקמתה. את דרכה בסוכנות היהודית היא החלה לפני 26 שנה ומילאה מאז מגוון תפקידי שטח וניהול, עד שמונתה לבעלת התפקיד הניהולי הבכיר ביותר.

היא מאמינה בכוח הנשי בארגון, ומאז כניסתה לתפקיד צמחה באופן משמעותי רשימת הנשים הממלאות תפקידי ניהול בסוכנות, ואלו הממלאות תפקידי מפתח כשליחות ברחבי העולם. אהרונוביץ היא אחת הנשים הבולטות בישראל העוסקות בבניית הקשר האסטרטגי עם יהדות התפוצות. מאז כניסתה לתפקיד לפני כשלוש שנים, היא הובילה מגוון מיזמים חדשניים שייתנו מענה לאתגרים מרכזיים הניצבים בפני העם היהודי, ובהם המשך גלי העלייה לישראל בצל המגיפה העולמית, חיזוק חוסן הקהילות היהודיות על רקע התגברות האנטישמיות בעולם והבאת עשרות אלפי צעירים מהעולם היהודי להתנדבות והתמחות בארץ.

כמו כן יזמה אהרונוביץ, יחד עם היו"ר דאז יצחק הרצוג, את הקמתה של קרן חירום אשר סייעה לקהילות יהודיות שנפגעו במגיפה העולמית, בתמיכה של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד. בזכות תרומות של יהדות התפוצות ניהלה הסוכנות היהודית גם קשת רחבה של פעילויות שסייעו לאוכלוסיות פגיעות בחברה הישראלית, בהן אלפי קשישים וניצולי שואה עולים חדשים, חיילים בודדים, משפחות וילדים בסיכון ומשפחות שנפגעו ממטחי הטילים על ישראל במבצע שומר החומות.

40. איילת פריש - יועצת אסטרטגית

איילת פריש  (צילום: סיוון פרג')
איילת פריש (צילום: סיוון פרג')

יועצת האסטרטגיה והמיתוג איילת פריש, שהקימה את חברת פריש ייעוץ אסטרטגי בע"מ, הפכה בשנים האחרונות לאחת מהיועצות האסטרטגיות המובילות  במדינה ובעולם, ומומחית למיתוג מנהיגים ומדינות.

פריש נודעה כיועצת התקשורת והמיתוג המיתולוגית של הנשיא שמעון פרס ז"ל, וזכתה לאמונו של הנשיא בעת שניהלה את מערך הדוברות של בית הנשיא. איילת צברה לאורך השנים ניסיון וקשרים עם עיתונאים וערוצי תקשורת גלובליים עם חברות, ארגונים ואישים בכירים ברחבי העולם. אלו סייעו לה לבנות משרד משגשג למיתוג ואסטרטגיה, ובאמצעותו לקדם עסקים, לצד העצמתם לממדים בינלאומיים וחתימת עסקאות.

לקוחותיה מגדירים אותה כ"גאון אסטרטגי וחיית תקשורת" בעלת חושים חדים במיוחד, שיכולה להפוך כל אירוע אפור לבעל חשיבות עולמית, עם כיסוי תקשורתי רחב.  אלו ביססו  את מעמדה כמובילה במתן שירותי מיתוג, פיתוח עסקי, ניהול משברים וייעוץ תקשורתי למדינות, למנהיגים, לחברות, לארגונים בינלאומיים ולאנשי עסקים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם. 

בנוסף, הקימה פריש "מועדון מיליארדים" במסגרתו מספקת ללקוחותיה האמידים שירותי ייעוץ ייחודיים. פריש היא גם ממייסדי ויוזמי קרן הון הסיכון ניו ארה, שייחד עם השותפים גידי ארגוב ורן שמחה, גייסה לקרן השנייה 140 מיליון דולר ורשמה שורה ארוכה של הצלחות וחברות יוניקורן.

עם לקוחותיה נמנים הפילנתרופ ואיש העסקים סילבן אדמס, שעבורו ניהלה את התקשורת והמיתוג של אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל - מרוץ האופניים היוקרתי ג'ירו ד'איטליה - והופעתה של מדונה באירוויזיון בתל אביב; השקת מרכז הסייבר העולמי בניו יורק בראשות היזם אראל מרגלית במסגרת Margalit Startup City; ייעוץ תקשורתי לפרקליט הצמרת האמריקאי אלן דרשוביץ ויועצת אסטרטגית של גולן עינת, הבעלים של "קבוצת זאפה", קבוצת התרבות והמוזיקה המובילה בישראל, במסגרתו הייתה שותפה באחד הקמפיינים המוצלחים שנצרב בתודעה בתקופת הקורונה, "זאפה מהבית", ששודר בקשת.

בשלוש השנים האחרונות משמשת פריש כיועצת אסטרטגית ומיתוג של הסוכנות היהודית, ושל מי שעמד אז בראשה, הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג. בנוסף, היא אחראית על המיתוג והאסטרטגיה של קבוצת מלונות "בראון" בארץ בעולם, מקבוצות ניהול המלונות הגדולות והחשובות.

בשנים האחרונות פריש משמשת גם כפרשנית אקטואליה וחדשות בתוכנית הבוקר של ניב רסקין בקשת 12.

39. שירל עודד - מנכ"לית חטיבת האון־ליין והדיגיטל של אסתי לאודר קומפני

שירלי עודד  (צילום: ליאל זנד ( MY SOCIAL))
שירלי עודד (צילום: ליאל זנד ( MY SOCIAL))


בשנתיים האחרונות לקחה על עצמה עודד את אחד התפקידים המשמעותיים במערך האי־קומרס של חברת הקוסמטיקה אסתי לאודר ומילאה אותו בהצלחה מרובה. המגמות החדשות והתנודות בשוק שהתרחשו בארץ ובעולם במהלך משבר הקורונה הביאו את החברה להחלטה להתאים את עצמה לעולם החדש.

עם ניסיון רב של כמעט עשור בחברת אסתי לאודר, תחילה כמנהלת שיווק ובהמשך כמנהלת חטיבת הבישום ג'ו מלון וטום פורד, הביאה עודד מניסיונה ומהיכרותה עם שוק האי־קומרס להובלה של החברה, שבשנה החולפת עומדת בראש רשימת החברות המצליחות בכל הנוגע למכירות באתרים, קידום עסקי, משפיעני רשת, ייעוץ יופי בתוך האתר, התאמה וירטואלית וכדומה.

עודד מנהלת צוות מומחים רחב ומקצועי, המתמקד במדיה, משפיענים וסושיאל, והיא מעורבת באופן אישי בכל פן בעשייה בתחום. עודד ביחד עם צוותה מתכננת להרחיב בשנה הקרובה בין היתר את אתרי האינטרנט של המותגים המיוצגים תחת חברת אסתי לאודר. הראשון שבהם יהיה ג'ו מלון, מותג שהייתה אחראית להבאתו ארצה ולקידומו בשוק הישראלי. כמו כן מתוכננת השקה של מערך משלוחים מהיום להיום עבור המותג קליניק.

38. גלית דיסטל־אטבריאן - ח"כית במפלגת הליכוד

גלית דיסטל  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלית דיסטל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חברת הכנסת דיסטל־אטבריאן הייתה עד לא מזמן פובליציסטית ועיתונאית, והמעבר לפוליטיקה לא נראה היה באופק. אלא שתמיכתה המובהקת בראש הממשלה לשעבר נתניהו כמו גם העמדות הימניות המובהקות שהציגה בהופעותיה התקשורתיות ותקיפת ארגוני השמאל, סייעו לה בקבלת המקום העשירי ברשימת הליכוד. בכך התמקמה דיסטל־אטבריאן גבוה יותר מחברי כנסת ותיקים הרבה יותר.

דיסטל־אטבריאן נחשבת לאחד הקולות החזקים והמושמעים בכנסת. נוכחותה וטון דיבורה האסרטיבי מעוררים תגובות רבות - גם דברי ביקורת, אך גם היתקלויות במסדרונות הכנסת. לאחרונה, במהלך אחד הדיונים הסוערים בוועדת הכלכלה, הטיחה חברת הכנסת בשר האוצר אביגדור ליברמן “אתה אנטישמי", על רקע התוכנית הכלכלית שהוציא לפועל ושפגעה לטענתה במגזר החרדי.

עימות חריף נוסף נרשם בדיון הוועדה לביטחון הפנים, כשדיסטל־אטבריאן האשימה את חברי הכנסת בהתעלמות מרדיפה לכאורה של פעילי ימין על ידי המשטרה.

37. ד"ר מרים אדלסון - מו"לית "ישראל היום"

מרים אדלסון  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מרים אדלסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פחות משנה לאחר מותו של בעלה, הטייקון שלדון אדלסון, נותרה אדלסון בעלת השליטה הבלעדית בתאגיד Las Vegas Sands, המחזיקה בבתי מלון ובתי קזינו בלאס וגאס, ובעלת השליטה והבעלות בקבוצת התקשורת של "ישראל היום", הכוללת בין היתר גם את החינמון היומי, את העיתון "מקור ראשון" ואת אתרי האינטרנט השונים של קבוצות אלה.

אדלסון מחזיקה בעמדות פוליטיות ימניות מובהקות, וגם לאחר מותו של בעלה, שמיעט לעסוק ישירות בעייני פוליטיקה, האוריינטציה הימנית ב"ישראל היום" לא השתנתה. עם זאת, לאחרונה נתגלו סדקים בתמיכה הגלויה בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

לפני כמה שבועות התפטר העורך הראשי הוותיק של העיתון, העיתונאי בועז ביסמוט, בתום חמש שנים בתפקיד. אדלסון בתגובה הודתה לו על תפקידו והודיעה כי תמשיך לפעול כדי לשמור את “ישראל היום" כעיתון הנפוץ בישראל. אדלסון נחשבת לאחת הנשים העשירות בעולם, ועל פי מגזין "פורבס" הונה מוערך ב־29 מיליארד דולר.

36. אילה חסון - עיתונאית, מגישת “המטה המרכזי" ברשת 13

איילה חסון  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילה חסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חסון היא אחת העיתונאיות הוותיקות והמוערכות בישראל. לפני מספר שבועות זכתה לחיקוי לעגני בתוכנית הדגל של הפריים טיים הישראלי, “ארץ נהדרת". זאת בעקבות סדרת אייטמים שפרסמה כנגד השר גדעון סער, אחד מהם גרר הבהרה לגבי טעות בדיווח ששודרה במהדורת חדשות 13.

חסון הואשמה בהיטפלות לזוטות, בפוזיציה, בפייק ניוז ובעוד כהנה וכהנה. למרות זאת, נדמה שחסון לא עוצרת ועל אף ההאשמות והחיקוי הנלעג, הקהל מצביע בשלט. לפני כשבועיים, לראשונה בתולדות תוכניתה, הצליחה “המטה המרכזי" להשוות את הרייטינג שלה עם זה של המתחרה הוותיקה והחזקה “פגוש את העיתונות".

35. יונית לוי - עיתונאית, מגישת “חדשות המהדורה המרכזית" בקשת 12

לוי היא לא רק עיתונאית פורצת דרך, אלא גם סממן משמעותי של תקופה וניפוץ תקרות זכוכית עבור נשים בפריים טיים הטלוויזיוני - מהפכה שאת השלמתה ניתן היה לראות במערכת הבחירות האחרונה, אז עמדו שלוש נשים בראש המשדרים המרכזיים בשלושת הערוצים המובילים: לוי בחדשות 12, תמר איש שלום ב־13 ודוריה למפל בכאן 11.

לוי נושאת בגאון את דגל מדורת השבט המרכזית, ואף שחִצי ביקורת רבים מופנים כלפי הערוץ שבו היא משדרת, נדמה כי חוזקה ומרכזיותה של המהדורה עדיין עומדים בעינם. מדורת השבט עדיין לא התחלפה, ויונית לוי היא עדיין מגישת החדשות הבכירה בישראל.

34. דגנית קרמר - המשנה למנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי

דנית קרמר (צילום: אלירן אביטל)
דנית קרמר (צילום: אלירן אביטל)

קרמר מכהנת כמשנה למנכ"ל קבוצת התקשורת הגדולה בישראל הכוללת את פלאפון, yes ובזק בינלאומי. היא אחת מהנשים הבכירות בשוק התקשורת בישראל.

קרמר בעלת ניסיון של יותר מ־20 שנה בשוק התקשורת הישראלי. היא מכהנת בשנים האחרונות כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"לית החטיבה הפרטית. היא אחראית לניהול כ־70% מעובדי שלוש החברות ומובילה מהלכים חוצי ארגון בעולמות השיווק, התפעול, השירות, מערכות מידע, הפיננסים ועוד.  

בשנים האחרונות הובילה את יישום הפעילות המשותפת בעולם הלקוחות ואת הפעילות העסקית, שבאה לידי ביטוי בצמיחה במנויים של שלוש החברות. במקביל, הובילה קרמר את מהפכת הדיגיטל והחדשנות בשירות בחברות תוך הטמעת תפיסת המצוינות.

קרמר מהווה עוגן מרכזי בקבוצה, תוך ניהול הפעילות המשותפת, יצירת ממשקי עבודה מאוחדים, הטמעת מוצרים חדשים, מיגרציה (מעבר) לטכנולוגיות חדשניות ועוד. במקביל, בהיותה אמונה גם על השירות והמכירות לכלל הלקוחות הפרטיים של החברות, היא מובילה תפיסת חדשנות שירותית, הכוללת העמקת השיח בפלטפורמות הדיגיטליות לצד השירות הפרונטלי, דיאלוג לקוחות מקצה לקצה, ופועלת לקידום החדשנות במגוון שירותי המכירה והשירות.

33. תרי ישכיל - סמנכ"לית שיווק, בנק מזרחי טפחות

תרי ישכיל  (צילום: רמי זרמר)
תרי ישכיל (צילום: רמי זרמר)

אחרי ארבע שנים מוצלחות בחברת פרטנר מונתה ישכיל, שכיהנה בשנים 2017־2021 כסמנכ"לית השיווק והשירות של פרטנר, לראש חטיבת השיווק והפרסום של מזרחי טפחות. למינוי אחראי מנכ"ל הבנק, משה לארי, וישכיל החליפה את דינה נבות, שפרשה לאחר עשור מוצלח בתפקיד.

ישכיל נבחרה בזכות הניסיון הרב והרקורד המקצועי הגבוה שצברה במשך השנים במגוון תפקידים. לפני הקדנציה בחברת פרטנר, שימשה כמשנה למנכ"ל זאפ וכיהנה בעבר כמנהלת מערך הפרסום והשיווק בבית ההשקעות פסגות.

את פריצת הדרך המשמעותית בקריירה שלה עשתה ישכיל בניהול תחום המחקר בסלקום. משם הקפיצה הייתה מהירה ומשמעותית: היא ניהלה את תחום השיווק העסקי וסברה שתתקדם בחברה, אלא שאז קיבלה הצעה לעבור לתנובה ולשמש כעוזרת המנכ"ל - ומשם נפתחה הדרך לקריירה ניהולית מוצלחת.

ישכיל סיפרה בעבר כי לא צריך לדעת מה יהיה התפקיד הבא שלך, אך בהחלט צריך לדעת, לתכנן ולהבין שלכל תפקיד יש הרבה מאוד דרכים.



32. אפרת צור - סמנכ"לית השיווק והאסטרטגיה של איקאה

מאז 2013 עומדת צור, בעלת תואר ראשון בניהול ותקשורת ותואר שני בעיתונאות ותקשורת פוליטית מאוניברסיטת בר־אילן, בראש מחלקת השיווק והאסטרטגיה של איקאה. לאחר שניהלה את השיווק של 11 מותגים בינ"ל בחברת שסטוביץ, והייתה חלק מדור המייסדים של ביטוח ישיר, היא התמודדה לאחרונה עם אחד האתגרים הגדולים שעמדו בפני הרשת המצליחה: יצירת סינרגיה בין חוויית הקנייה הידועה של הרשת העולמית ובין תחום רכישות האונליין, שהפך ליעד חובה בתקופת הקורונה.

כמו כן, בפני מחלקת השיווק והאסטרטגיה עמד גם הצורך לתת מענה למגוון רחב של מוצרים שלא היו זמינים לרכישה באתר, ולהתמודד עם פערי המחירים הקיימים בישראל אל מול העולם. אחד המהלכים המוצלחים של הרשת, בניצוחה של צור, הוא תחום המטבחים, שצמח בישראל בקצב אטי ביחס לעולם. הסניף הראשון של “איקאה מטבחים" הוקם ב־2019 בנמל תל אביב והפך לחנות קונספט של הרשת. הרעיון הייחודי לישראל הוכתר בהצלחה גדולה, וחנות שנייה נפתחה ביוני האחרון בפתח תקווה.

31. מיטל שירן־הראל - סמנכ"לית שיווק, בנק לאומי

בשנה החולפת פיתחה והובילה שירן־הראל, סמנכ"לית השיווק של בנק לאומי, את האסטרטגיה השיווקית החדשה של הבנק למיצובו כבנק הנוח בישראל. במסגרת הקמפיין, שאותו ניהלה ביד רמה במגוון ערוצים ופלטפורמות באמצעות הפרזנטור של הבנק גל תורן, הוצגו שלל המוצרים שלאומי מציע ללקוחותיו, המבוססים על הטכנולוגיות החדישות ביותר ועל המודלים המתקדמים בשוק.

ההתמחות הטכנולוגית של לאומי בתחומי החדשנות והדאטה מאפשרת להעניק שירות נוח יותר ללקוחות ולבסס זאת באמצעות שירותים מתקדמים. בנוסף, מהלכי השיווק שהובילה שירן־הראל בשנתיים האחרונות לא מסתיימים במדיות המסורתיות או בדיגיטל, ואף שוכללו משמעותית באמצעות מערכות Marketing automation ומסעות לקוח, בשילוב כוחות עם חטיבת הדאטה של הבנק.

שירן־הראל היא אחת מנשות הפרסום והשיווק הוותיקות והמוערכות בישראל. טרם הגעתה ללאומי, מילאה שורת תפקידים בכירים בבזק ובבזק בינלאומי. “לחשוב על הדברים מזווית אחרת וחדשה", הוא אחד המשפטים ששירן־הראל נוהגת לומר לעובדיה. כך, על ידי חשיבה מקורית, מחוץ לקופסה ושבירת דפוסי חשיבה אוטומטיים, היא מאמינה שניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולחתור למצוינות.

30. עדי סופר־תאני - מנכ"לית פייסבוק ישראל

עדי סופר תאני מנכ''לית פייסבוק ישראל  (צילום: רמי זרמר)
עדי סופר תאני מנכ''לית פייסבוק ישראל (צילום: רמי זרמר)

גם השנה מצליחה סופר־תאני לעמוד באחד האתגרים הלא פשוטים בעידן הרשתות החברתיות המשתנה במהרה: הניסיון להשאיר את פייסבוק (ששמה שונה השנה ל"מטה") רלוונטית גם עבור הדור הצעיר.

פייסבוק היא כבר לא הפלטפורמה הצעירה והבועטת שהייתה לפני עשור, אלא שבסניף הישראלי של החברה יודעים כיצד לדבר לקהל בגובה העיניים. בשתי מילים: סטארט־אפ. סופר־תאני מצליחה לחלק את האנרגיות בין ניהול המשברים היומיומי להשקעה נדיבה במתחם החדשנות של פייסבוק ישראל, שתפקידו לשמש כקטליזטור ומנוע למיזמים וסטארטאפים ישראליים רבים בשלבי הפיתוח הראשוניים.

סופר־תאני סומנה כבר בשנת 2009 כאחת ההבטחות הצעירות של עולם העסקים בישראל. היא שימשה בעבר כמנכ"לית קידום ויו"ר חברת הסטארט־אפ ג'ינג'ר תוכנות. לתפקידה מונתה ב־2014, ומגזין “פורבס" בחר בה פעמיים לאחת מ־50 הנשים המשפיעות בישראל. היא נחשבת למנהלת דומיננטית וחריפה, שמצליחה לצלוח את המשברים התדמיתיים שאותם עוברת החברה מפעם לפעם.

29. אורנה הוזמן־בכור - יו"ר נמל אשדוד

אורנה הוזמן בכור (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אורנה הוזמן בכור (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הוזמן־בכור הייתה בעברה מנכ"לית משרד הפנים, מנכ"לית במשרד לתשתיות לאומיות, האנרגיה והמים, מנכ"לית המשרד לשיתוף פעולה אזורי ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל. במשך הקריירה ארוכת השנים שלה, ליוותה הוזמן־בכור במשך תקופה ארוכה את השר לשעבר וחבר הכנסת סילבן שלום.

בתפקידה כיו"ר נמל אשדוד, אחד הנמלים הסוערים והמתוקשרים ביותר בישראל, משמשת הוזמן-בכור החל משנת 2017. היא האישה היחידה העומדת בראשות חברה ממשלתית, ולא רק שהיא מנהלת את הנמל הגדול והחשוב במדינה - היא אף הפכה ליו"ר הראשון בתולדות נמל אשדוד שזוכה להארכת כהונתו בקדנציה נוספת.

לאחרונה התייחסה לעניין הפקקים בנמלים ולהשפעתם על המשק וסיפרה כי בנמל אשדוד אישרו קליטת עובדים זמניים לתקופות של חצי שנה להתמודדות עם העומס. כמו כן, בנמל מחפשים כל העת מנועי צמיחה חדשים, ואחד מהם הוא השקעה בשיתוף חברת נמלי ישראל למסוע גרעינים שעתיד לתת מענה ברבעון הראשון של 2022 לפקקים שנוצרים בקרב יבואני תבואה. בנמל נכנסו לתחום החדשנות בשנה החולפת והחלו להטמיע טכנולוגיות חדשניות כדי לייעל את תפוקת כוח האדם.

28.  שירה גרינברג - הכלכלנית הראשית באוצר

שירה גרינברג (צילום: פלאש 90)
שירה גרינברג (צילום: פלאש 90)

בשנת 2009 החלה גרינברג את עבודתה במשרד האוצר - 13 שנים לפני שתמונה לכלכלנית הראשית ולממונה על ההכנסות במשרד. היא בעלת תואר ראשון בהצטיינות במתמטיקה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומחזיקה בתואר מוסמך בכלכלה, מסלול מחקרי, אף הוא בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב.

במסגרת תפקידה הבכיר אחראית גרינברג לחיזוי ומעקב אחר המשתנים הכלכליים המשפיעים על המשק הישראלי, ביצוע מחקרי מדיניות וניתוח כלכלת ישראל, גיבוש מדיניות המס של המדינה וכן ניהול הקשרים הבינלאומיים של משרד האוצר. כמו כן היא אמונה על עיצוב מדיניות המס ותחזית הגבייה.

מדובר בתפקיד בעל השפעה ניכרת על כל תחומי הכלכלה הישראלית. במשבר הקורונה האגף הוביל, בין היתר, את הניתוח ואומדן ההשפעה של המשבר על המשק, הבנת מצב המקרו ובניית תחזיות הצמיחה, תחזית הכנסות המדינה וניתוח שוק העבודה. בנוסף הובילה גרינברג את המשלחות הכלכליות וחתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

27. דלית זילבר - מנכ"לית מנהל התכנון

דלית זילבר  (צילום: מנהל התכנון)
דלית זילבר (צילום: מנהל התכנון)

זילבר היא מתכננת ערים בהכשרתה, שנכנסה לתפקיד כמנכ"לית מנהל התכנון בחודש אוגוסט 2017, בתקופה בה המנהל היה תחת תחום אחריותו של משרד האוצר, בראשות השר אז משה כחלון. האג'נדה בתחילת תפקידה ובמסגרת הרפורמה אותה ניסה כחלון לקדם הייתה קביעת יעדים להוספת יחידות דיור – מהלך שגם זכה לביקורות לא מעטות.

תקופת הקורונה יצרה באופן מפתיע האצה בכל הנוגע לתחום הדיור, ועל אף ארבע מערכות בחירות שערערו את המערכת הפוליטית בשנים האחרונות, הצליחה זילבר בכל זאת לעמוד ביעדים ולקדם רפורמות בתחום איכות התכנון.

בין יעדיה העתידיים של זילבר: לרתום את משרדי הממשלה השונים להגדיר את הצרכים הנדרשים כל אחד בתחומו עד שנת 2050 ולשלב את הצרכים הללו בתוכניות מתאר ארציות, במטרה לעצב את פניה של ישראל לשנים הבאות. יעדים נוספים הם הקצאת גודל לערים והחלטה בעניין מספר הדירות שייבנו בכל עיר ועיר.
משאב הקרקע המוגבל במדינת ישראל יוקדש לכבישים, למתקני שאיבה וטיהור, לתחנות כח סולאריות, לבתי ספר, למרכזי מסחר, לבתי חולים ואפילו לבתי כלא. תכנון טווח ארוך דורש כמובן שינוי בתפיסה המוכרת שהייתה נפוצה עד היום, ואת שיתוף הפעולה המלא מצד משרדי הממשלה.

26. ענת גואטה - ראש רשות ני"ע

יו''ר הרשות לניירות ערך ענת גואטה  (צילום: ענבל מרמרי)
יו''ר הרשות לניירות ערך ענת גואטה (צילום: ענבל מרמרי)

ב־2018 מונתה גואטה לתפקיד ראש רשות ניירות ערך על ידי שר האוצר דאז משה כחלון. היא החליפה את פרופ' שמואל האוזר, ומאז היא מכהנת בתפקיד זה, מהבכירים והמשפיעים במשק. לפני כן הייתה גואטה שותפה להקמת קבוצת אנטרופי שירותי מחקר כלכלי, המייעצת למשקיעים מוסדיים בנושאי ממשל תאגידי, פעילות שוק ההון וכיוצא באלה. בנוסף היא כיהנה כמנכ"לית החברה בשנים 2010־2017.
במסגרת עבודתה בקבוצה, ייעצה גואטה למשקיעים מוסדיים, יצרה שיתוף פעולה עם הגוף המקביל לקבוצת אנטרופי בארה"ב, והובילה פיתוח של מדיניות הצבעה בנושאי ממשל תאגידי ומדיניות ניהול חוב.

במהלך הקריירה הארוכה שלה הובילה גואטה את הקמת ארקו החזקות, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, וכיהנה כמנכ"לית החברה עד לשנת 2008. היא מילאה תפקידים שונים בבנק מזרחי טפחות, ובתפקידה האחרון בבנק שימשה ככלכלנית בחטיבה העסקית, פיתחה וניהלה את תחום נגזרי האשראי, מכירות אשראי למשקיעים מוסדיים ועסקאות מימון מורכבות. לאחרונה הציבה יעד מרשים בראיון ל"גלובס" והכריזה כי בתוך שש שנים נשים יהוו לפחות 35% מהדירקטוריון ב־50% מהחברות במשק - זאת לעומת כ־16% לפני שנתיים.