אמש נערך ב"מרחב החברתי" שבכיכר אתרים בתל אביב - לשעבר מועדון החשפנות הידוע לשמצה "פוסיקט" - סדר אלטרנטיבי פמינסיטי, וזאת עם פתיחתו של שבוע שבסופו יצוין ערב פסח המסורתי. "כנגד ארבע בנות דיברה תורה", וכך גם הכוח שהניע את האירוע החשוב: מנכ"לית עמותת כ"ן (כוח נשים), ד"ר מזל שאול, מנכ"לית prowoman דניאלה קהת, מייסדת "יום ההשראה הבינלאומי" טלי דביר ומחברת ההגדה לשיוויון מגדרי "סדר פה־סח" ד"ר שלומית ליר.

את הגדת הפה־סח לשוויון מגדרי כתבה ד"ר ליר מתוך כבוד לאמונה ולמסורת, ומתוך גישה שיש מקום לתפיסות חדשניות לסמן את תהליך שחרורן של נשים מכבלי תרבות פטריארכליים שהקנו לנשים מקום משני בחשיבותו בחיק המשפחה, במרחב הציבורי ובחיים הציבוריים.
"המיקום של האירוע הסדר לא היה אקראי, קיימת חשיבות רבה בעריכתו דווקא במקום שבעבר סימן את תרבות האונס ואת הנורמליזציה של החפצת נשים", אמרה ד"ר ליר. "הבחירה במקום היא דרכנו לומר שיש טעם במאבקים לזכויות נשים".

יוזמות האירוע מסבירות כי אף שההגדה היא אחד הטקסטים היהודיים הנפוצים ביותר, במרכזה עומדת התפיסה "והגדת לבנך" כדרך להנחיל מורשת של זיכרון שתעמוד לדורות הבאים. לטענתן, "תפיסה זאת מעוררת גם את השאלה - ומה נגיד לבנותינו? 'כנגד ארבעה בנים דיברה תורה', אך היכן נמצאות הנשים בהגדה, וכיצד ניתן לייצר סדר חדש המעניק גם לנשים קול ומקום? טקסטים מסורתיים לא מספרים את סיפורן של הנשים באותה התקופה".

הסדר מציג טוויסט למען שוויון מגדרי לסיפור יציאת מצרים: "כנגד ארבע בנות שתקה תורה", "בכל דור ודור חייבת אישה לראות עצמה כאילו יצאה משלטון הפטריארכיה" ושימוש בקלאסיקות פסח נוספות. האירוע העניק מקום לקולן ולתרומתן ההיסטורית של נשים, החל משתיית כוס יין לחיי מרים הנביאה, הוספת תפוז לקערת הסדר לסימון קהילת הלהט"ב והתייחסות למקומן של בנות ונשים במורשת ישראל.