ממחקר שנערך במשרד האוצר בשנה שעברה עולה כי נשים מאבדות 28% משכרן בממוצע במעבר לאמהות, ולוקח להן בממוצע עשור כדי לשוב לרמת ההשתכרות שקדמה ללידת הילד הראשון. מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה של משרד הכלכלה פנה לאחרונה לארגון "בעצמי", ושני הגופים משיקים בימים אלה את מיזם "אמהות צעירה" – תוכנית חדשה שמטרתה לתת מענה לאמהות צעירות, במטרה לסייע להן לשוב למעגל העבודה לאחר חופשת הלידה, תוך חיזוק החוסן התעסוקתי ומיצוי המסוגלות האישית שלהן.

המיזם עתיד להיפתח במספר רשויות מקומיות, ובהן חדרה, ראש העין, ראשון לציון, עפולה, קריית גת ובאר יעקב, ובהמשך ברשויות נוספות. הוא מיועד לנשים שילדו בשנה האחרונה את ילדן הראשון או השני, ושיש להן רצף תעסוקתי של לפחות שנתיים לפני הלידה, והוא כולל בתוכו תוכנית ליווי על ידי רכזת ומנחים מקצועיים למשך שנה עבור 25 נשים, תוך הכוונה ותפירת תוכנית אישית לכל משתתפת עד להשתלבות במעגל התעסוקה. כמו כן, ניתן סיוע בהשתלבות בהכשרות ובקבלת מלגות.

שירה עמוסי, מנהלת המיזם בארגון בעצמי, אומרת: "אנחנו שמים זרקור על אותן נשים שמרגישות קושי גדול לחזור לשוק העבודה. בתוכנית אנחנו רוצות לסייע לנשים להרגיש שלמות עם הבחירות המקצועיות שלהן, לקדם שוויון בין בני הזוג בשותפות ההורית ולאפשר לנשים לחזור למעגל העובדה ולממש את עצמן".

ארגון בעצמי מפעיל גם קו ייעוץ והכוונה תעסוקתית ללא עלות – תעסו־קו, 2119*