מערכת היחסים של בן ומעיין ב"חתונה ממבט ראשון" גרמה לנו לא פעם לזוז באי נוחות על הספה ולשחרר לאוויר העולם, כאילו צפינו במשחק כדורגל: "אבל איך את לא רואה שזה אפילו לא בכיוון?" (או 'נבדל' או משהו שהגיוני שיגידו).

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

קל מאוד לזרוק את האשמה על מעיין, שלא מבחינה בהבדל הקטן (אך המשמעותי) בין "תגיד לי שאתה מתגעגע", לבין "אני מתגעגע" באופן יזום. אבל האמת היא, שמעיין היא מראה מצויינת למה שאנחנו חוות כשאנחנו רוצות מישהו, וחולמות בהקיץ שהוא רוצה אותנו באותה המידה. 

אי שם ב-2009 יצא לאוויר העולם הסרט "הוא פשוט לא בקטע שלך", קומדיה רומנטית המגוללת את סיפורן של מערכות יחסים בהן צד אחד נלהב יותר מהשני (המלצת צפייה בין השורות). הסרט מספק שורה של מצבים בהם אנחנו מתרצים לעצמנו למה כן, איפה שהתשובה ידועה מראש. 

אז הנה, מעיין היא הדוגמה לכך שהשנה היא 2022, ואנחנו ממשיכות להעביר הלאה מסרים ריקים ומלאי ספקולציות – אם הוא מתעלם ממך הוא "פשוט חסר ביטחון", אם הוא נעלם זה בדרך כלל כי "היית יותר מדי בשבילו", הוא לא מדבר איתך כי "הוא מחכה שאת תדברי איתו". כשהאמת היא מאוד ברורה – הוא פשוט לא בקטע שלך. 

אין כאן טעם לפסיכולוגיה בגרוש כדי להגן על האגו שלך (כולנו היינו שם). אם הוא לא מתקשר, לא יוזם או לא משתדל מספיק – האמת המרה היא שהוא פשוט לא מתלהב ממך מספיק, וזה ממש לא משנה למה (וגם ממש בסדר אגב, גם זה קורה).

אז איך תדעי? (במידה ואת לא בחתונה ממבט ראשון כמובן)

אם הוא לא מדבר איתך

בואו נדבר ת'כלס, לכל אחד יש זמן עבור דברים שחשובים לו - גם בלו"ז הכי צפוף בעולם, אפשר למצוא דקה ביום לשלוח הודעה או להראות תשומת לב. אם כבר, בעידן של היום שהעולם כולו מתנהל דרך המכשיר הנייד שמחובר לנו בווריד, התירוצים האלו הולכים ואוזלים.

בחזרה לסרט אי שם מ-2009, ששיגר מסר חשוב נוסף לאוויר העולם – הכלל הוא מה שקורה בדרך כלל, בעוד היוצא מהכלל הוא הפנטזיה. צאי מנקודת הנחה שהסיכוי שנכבה לו האייפון, הוא שכח את הסיסמה לפייסבוק והכלב אכל לו את המספר טלפון שלך – יותר נמוך מאשר הסיכוי שלא מספיק חשוב לו לשלוח הודעה (מקסימום תופתעי לטובה).

אם הוא לא מפנה לך זמן

קודם כל יישור קו – חיים מחוץ לזוגיות זה חשוב ואף מבורך. אבל אם אחרי תקופה שלא נפגשתם הוא בוחר ערב סוני עם חברים על פנייך זו הפעם השנייה ברצף, תתחילי לחשוב (כמובן, לכל כלל יש יוצא מהכלל כבר אמרנו). "גבר שרוצה עושה", אמא שלי אומרת תמיד ובצדק, ואם הוא לא עושה אז כנראה שהוא לא רוצה מספיק. 

אם הוא לא מתעניין בך 

אם השיחות שלכם מתנהלות סביב מה שהוא רוצה, מה הוא עשה היום, ואיך הוא מרגיש – בעוד לך אין מקום - האמת היא שפשוט לא אכפת לו (או שהוא סתם אגואיסט). ההבדל בין לתת מקום פורקן לבחור שאת יוצאת איתו, ללהפוך להיות רק זה, עובר בנקודה שאת לא מרגישה ששומעים אותך. 

אם הוא מפחד להתחייב 

הנקודה הזו מיועדת לקשרים שחצו את מחסום החודש-חודשיים יחד אך נותרו בסימן שאלה של "לאן זה הולך". אם הוא יודע מה יש לו בידיים אבל מתחמק מלשים על זה את מדבקת הבלעדיות, כנראה שהוא לא בטוח בזה שהוא רוצה רק אותך. 

אז לסיכום, אם הוא לא מראה שהוא רוצה יכולות להיות 101 סיבות יוצאות מהכלל. אבל עד שיוכח אחרת, מה שקובע כאן הוא הכלל – הוא פשוט לא בקטע שלך.