המציאות העגומה (או שלא, אתם תחליטו) לגבי דייטים וזוגיות בעולם של היום קובעת שאנחנו כבר לא יכולים לסמוך על הגורל. מה שאומר פחות סצנות רומנטיות של הליכה במסדרון האוניברסיטה, היתקלות הדדית ומבטים שנפגשים בעוד שניכם מתכופפים להרים את הספרים שנפלו – ויותר מאץ' באפליקציה בערב חסר מעש

הדייטים יותר זמינים, שיחה עם בן זוג (או בת זוג) פוטנציאלי נמצאת ממש במרחק הקשה בסמארטפון - אך אנחנו בעיקר טובעים בים של אופציות, ומפתחים FOBO שמתעצם מרגע לרגע. 

אז איך לדפדף באפליקציה ולשרוד כדי לספר?

בחרו את האפליקציה הנכונה עבורכם

כמו כל דבר בחיים המודרניים, ברגע שהביקוש גדל כך גם מתרבה ההיצע. אם לפני חמש שנים, עולם אפליקציות ההיכרויות היה מסתכם בטינדר, היום זה לא עוצר כאן. טינדר, באמבל ואוקיי קיופד הם רק חלק מהרשימה – והיד עוד נטוייה.

כל אפליקציה מנסה ליצור חוויה אחרת עבור המשתמש - האחת מכוונת לקשרים רציניים, השנייה מעניקה את הכוח לעם הנשי, ואחת נוספת מוגבלת לאקדמאים. בתוך ים האופציות הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להתמקד. 

לבחור באפליקציה שהממשק שלה מרגיש לנו הנוח ביותר, ומתאימה לכוונות החיפוש שלנו, ולא לפזול לצדדים. שימוש ביותר מאפליקציה אחת יגרום לנו לאבד פוקוס, להתעייף מהנבירה האינסופית ובסופו של דבר להתייאש (תפסת מרובה לא תפסת).

אפליקציית ההיכרויות באמבל (צילום: יחצ)
אפליקציית ההיכרויות באמבל (צילום: יחצ)

אם יש מאצ' – תתנו צ'אנס

אם כבר עסקנו בעודף אפשרויות, בואו נדבר על השלב הבא – השיח. כמו עומס באפליקציות, גם עודף של מאצ'ים עלול לגרום לדברים להתמסמס (מה שנקרא, לס איז מור).

במידה ובחרנו לפתוח שיחה, או לענות לאדם מסויים – אל תמהרו למצות אותה ולהמשיך הלאה לחדש והנוצץ. לפעמים שווה לתת צ'אנס גם כשהשיחה לא נפתחת בצורה המעניינת ביותר. תנו הזדמנות, אולי עוד תופתעו. 

שמרו על אותנטיות

אל תעשה לחברך (או לאדם זר מהאפליקציה) מה ששנוא עלייך. צאו מנקודת הנחה שכל שיחה באפליקציה תסתיים במפגש פוטנציאלי (אפילו אם זה רחוק מהאמת), והתנהגו בהתאם.

אל תשתמשו בתמונות מהעבר הרחוק, או תתהדרו בתחומי עניין מומצאים, ופשוט אל תבצעו ברשת כל דבר שיכול לגרום מבוכה ביום הדייט כשהאמת תתגלה. 

אל תסתפקו בשיחה קצרה באפליקציה

אם התמזל מזלכם והצלחתם לסנן מתוך שלל האנשים באפליקציה מספר מאצ'ים, שהצטמצמו לידי דייט אחד (או כמה) – ברכות. אבל רגע לפני שתתיישבו מול אדם זר על כוס בירה ותפציצו ברושם ראשוני, חשוב שתדעו קצת יותר.

במקרה הזה שיחת טלפון (הקלטות בוואטסאפ בימינו) ואפילו הצצה ברשתות החברתיות יעשו את העבודה (או במילה פחות יפה, עשו סטוקינג). שלא תבינו לא נכון, אין כאן כוונה לדעת איך קוראים לבת דודה שלו מצד אמא, ועם מי הוא היה בגן חובה, אלא רק להבין את הלך הרוח. לפעמיים זה כל מה שצריך.