הזמרת הצעירה אגם בוחבוט עוררה שלל תגובות זועמות השבוע בעקבות השיר החדש שלה "יותר חזק מה?", לאחר שנטען כי השיר מלא ברמיזות מיניות ו"קולות של גניחות".

בוחבוט, שהתחילה את דרכה המקצועית אי שם ב"בבית ספר למוזיקה", נצמדה לאורך הקריירה העמוסה שלה לתדמית הילדה הטובה שלא מספקת שערוריות מיוחדות, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל לא?

אגם בוחבוט על הזוגיות עם בר ברימר: "כל אחד צריך למצוא את הלבד שלו"

תופתעו לשמוע שאגם בוחבוט לא הראשונה, וכנראה גם לא האחרונה, שמנפצת בסערה את תדמית ה"מאמי הלאומית" - ממיכל ינאי ועד מיילי סיירוס - ההסתבכויות, הקלטות, והעבירות על החוק. כוכבות הילדים שפרצו את המחסום. 

הקלטת הלוהטת - מיכל ינאי

אי שם בשנות ה-90, מי ששלטה ביד רמה בעולם הילדים בישראל הייתה לא אחרת מאשר מיכל ינאי. אלא שבשלב מסוים, גם למלכת הילדים נמאס לחייך יפה מול המצלמה והיא ניסתה את מזלה בעולם של המבוגרים - ובגדול. 

בשנת 2003 החלה סערת "הקלטת הלוהטת" של מנחת הילדים הבלי מעורערת, שאף הובילה לתביעה משפטית מחברת הפקות בסך למעלה משני מיליון שקלים. זאת, בטענה שינאי נסוגה מהבטחתה לחשוף פרטים אינטימיים מחייה בסדרת טלוויזיה – לאחר שכבר צילמה את הקטעים ה"לוהטים". 

מיכל ינאי (צילום: רפי דלויה)
מיכל ינאי (צילום: רפי דלויה)

פרשת ה"קלטות הלוהטות" זכתה בשמה בשל כלל התכנים החושפניים המצולמים – ביניהם התבטאויות על סמים, אורגיות, בגידות ויחסים לסביים – כולם לכאורה בהשתתפותה של ינאי. אלא שכאמור, "יומני הווידאו הסודיים של מיכל ינאי" מעולם לא שודרו. 

כשנתיים לאחר מכן, הגיעה הכרעה משפטית כאשר השופט בדימוס אמנון סטרשנוב ששימש כבורר בפרשה קבע כי ינאי תשלם לחברת "באזז הפקות" פיצויים בסך מאות אלפי שקלים בשל הפרת חוזה להפקת תכנית טלוויזיה בהשתתפותה. 

סערת הסושי -  עדי ביטי 

הילדה התמימה שהחלה את דרכה בכותלי "בית הספר למוזיקה" ניסתה לשבור ימינה חזקה לתוך העולם של הגדולים, ועוררה סערה. בשנת 2020 שחררה עדי ביטי לאוויר העולם את הקליפ לשיר "חמסה חמסה".

בקליפ נראתה ביטי יחד עם רקדניות נוספות לבושות בהלבשה תחתונה סקסית ואוכלות סושי המונח על גופה של אישה השוכבת במרכז השולחן, בהלבשה תחתונה גם כן. הביקורות הנוקבות על הקליפ החושפני מיהרו להגיע ואף הרחיקו לכדי משכן הכנסת.

עדי ביטי (צילום: צילום מסך יוטיוב)
עדי ביטי (צילום: צילום מסך יוטיוב)

חברת הכנסת לשעבר תהילה פרידמן האשימה את ביטי בקידום תרבות האונס. "זו לא תרבות, זו לא אמונות, זאת סכנה ברורה ומידית עבורנו ועבור הבנים והבנות שלנו להיפגע ולפגוע, מחליא", כתבה. הזמרת הצעירה הגיבה מנגד שמדובר בחופש הביטוי ועצוב שנשים בישראל נדרשות להתלבש כמו באיראן או הטאליבן. 

הפרסומת המצונזרת – אגם רודברג

השנה היא 2004 וילדת הפיצות מ"אהבה מעבר לפינה" הצליחה לעצבן את הצנזורה של הרשות השנייה בפרסומת לחברת נעליים בכיכובה, כאשר הפרסומת נפסלה לשידור עוד בטרם עלתה למסכים. 

אגם רודברג (צילום: רפי דלויה)
אגם רודברג (צילום: רפי דלויה)

בפרסומת נראתה רודברג יושבת על כורסא כשלצידה מגיח נער כשהוא לבוש בכל פעם באאוטפיט אחר – באחת הפעמים הוא עוטה לגופו סרט מתנה אדום בלבד, ובאחרת הוא נועל נעלי עקב. ברשות השנייה נימקו את פסילת הפרסומת בכך שמדובר בסרטון "שמשדר סקסיסטיות שאינה מתאימה לקהל היעד".

כבר לא נסיכת דיסני – מיילי סיירוס 

בשנות ה-2000 המוקדמות הייתה מיילי סיירוס "נערת הזהב" של ערוץ דיסני, כשבין הסדרה "האנה מונטנה" לקריירה מוזיקלית היא הפכה לאלילה של נערות ברחבי העולם. אלא שסיירוס לא כיוונה להישאר בעולם הילדים לנצח, ושמה נקשר במהרה בשורה של שערוריות שאיימו על המוניטין שלה ככוכבת הערוץ. 

בשנת 2008, כשהייתה בת 15 בלבד, צילומים שלה בעירום חלקי לשער מגזין "Vanity Fair" עוררו סערה, ובתקשורת אף נחשף כי ניתן לקנות תמונות של הכוכבת תמורת 2,000 דולר ליחידה. בשנים שלאחר מכן, הדימוי של סיירוס המשיך להשתנות באופן דרמטי, עד שזנחה את מעמד אלילת הנוער הקודם שלה. 

מיילי סיירוס (צילום: רויטרס)
מיילי סיירוס (צילום: רויטרס)

כשנה לאחר מכן, זעזעה את העולם בהופעה בטקס הענקת פרסים, כאשר התנועעה על הבמה עם מוט שמחובר לעגלת גלידה – שרבים השוו לריקוד על עמוד.  

שחרורו של אלבומה Cant Be Tamed בשנת 2010 הציג באופן רשמי את הניסיון שלה להתרחק מהתדמית המתבגרת שלה, בשילוב קליפים שנויים במחלוקת לשיריה "Can't be Tamed" ו-"Who Owns My Heart". בהמשך, ביססה את עצמה סיירוס ככוכבת פופ והשאירה הרבה מאחור את עברה בערוץ דיסני. 

שערוריות אלכוהול וסמים – לינדזי לוהן

שמה של לוהן, שהייתה ילדת פלא ואחת השחקניות המבטיחות בעשור הראשון של שנות ה-2000 עם תפקיד אייקוני בסרט "ילדות רעות", נקשר בלא מעט הסתבכויות. זאת, בעיקר בעקבות התמכרויות חוזרות ונשנות לאלכוהול וסמים, כניסות תכופות למכוני גמילה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ואוסף של בני זוג בעייתיים.

לינדזי לוהן (צילום: רויטרס)
לינדזי לוהן (צילום: רויטרס)

בין 2007 ל-2012 כוכבת הילדים הייתה מעורבת בשורה של אירועים משפטיים והפכה לשם דבר בכותרות מהדורי הרכילות בזכות המוניטין שלה כ"נערת המסיבות". 

תאונת פגע וברח - אמנדה ביינס 

כוכבת ניקולודיאון לשעבר משכה תשומת לב תקשורתית בעקבות שורה של הסתבכויות עם החוק, ביניהן נהיגה תחת השפעת סמים. ביינס נעצרה ב-2012 לאחר שפגעה בניידת משטרה במערב הוליווד וסירבה לבצע בדיקת סמים ואלכוהול. זמן לא רב לאחר מכן, היא הואשמה שוב בפגיעה במכונית אחרת בכביש מהיר, לאחר שנמלטה מהמקום. 

אמנדה ביינס  (צילום: רויטרס)
אמנדה ביינס (צילום: רויטרס)

במאי 2013 הואשמה ביינס בהחזקת מריחואנה לאחר שנמצאה מעשנת בלובי של בית דירותיה במנהטן, אלא שבהמשך בוטל האישום נגדה והיא קיבלה מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. אך השערוריות של הכוכבת היו רחוקות מלהסתיים, ביולי 2013 היא נעצרה לאחר שהציתה שרפה בחניה של אדם זר, וכן אושפזה למשך 72 שעות במסגרת הערכת בריאות הנפש שלה. 

לאחר התקרית, הוריה של ביינס ביקשו מבית המשפט להעמיד אותה תחת אפוטרופסות שמרנית ששלט בהחלטותיה הרפואיות, הפיננסיות והאישיות לאחר שהיו עדים להתנהגותה הפרועה של השחקנית – שמירה שהסתיימה רק השנה.